LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CanalDigitaal en Orange adsl: bij verhuizing abo onopzegbaar

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
milcom

CanalDigitaal en Orange adsl: bij verhuizing abo onopzegbaar

Ongelezen bericht door milcom »

Ik ben de 2 in de titel genoemde bedrijven helemaal beu.
Een tijdje geleden ben ik verhuisd, waarbij ik op mijn nieuwe adres geen van beide diensten van de bedrijven kan gebruiken.
Ten eerste kan ik op mijn nieuw adres geen schotel hangen. Woon nu in een appartementencomplex waar het niet is toegestaan. Dus heb ik niks aan mijn canaldigitaal abo.
Ten tweede neem ik geen vaste kpn aansluiting hier omdat ik daar niks aan heb. Ik bel bijna nooit en ben niet veel thuis en als ik sporadisch bel gebruik ik wel mijn gsm.
Daarbij komend zijn de 2 abonnementen stilzwijgend met een jaar verlengd net voordat ik wist dat ik ging verhuizen.
Heb contact gehad met de bedrijven en ze zeggen beiden hetzelfde.
Wat een ongelooflijke onzin.
Canaldigitaal zegt dat ik het jaar moet uitzitten want je kan altijd je schotel meenemen. NEE DAT IS NIET WAAR! ik kan hier geen schotel gebruiken, dat is niet toegestaan in dit complex! Jammer dan voor jou, zegt de medewerker. WAT? ja, wij zijn een hard bedrijf en disscussie met ons heeft geen zin, zegt hij LETTERLIJK vervolgens. Ik kan mijn oren niet geloven, hoor ik dat echt?
Ongeveer het zelfde probleem heb ik met Orange ADSL. Ook zij zeggen dat ik mijn contract perse moet uitzitten. Alleen neem ik op mijn nieuw adres geen vast kpn aansluiting omdat ik daar toch geen gebruik van maak. Dat is dan pech volgens Orange, want ik kan in feite wel een vaste aansluiting nemen maar ik wil niet, dus moet je het contact uitzitten. Waarna ik vraag: wat als ik geen kpn aansluiting zou kunnen nemen omdat het bv hier niet mogelijk zou zijn? Ook dan moet je het contract uitzitten. met andere woorden, maakt gewoon niet uit wat de situatie is, je moet je contact uitzitten en coulant zijn kennen ze niet.

Als laatst vroeg ik nog hoe het zit als ik naar het buitenland zou gaan verhuizen. Dan zal het wel mogelijk zijn, alleen moet degene via officiele documenten kunnen aantonen wat zijn/haar nieuwe adres is.
Is dit niet tegen de wet van privacy? Volgens mij mogen ze dat niet eens eisen...

Ik ben zeer verontwaardigd over de werkwijze van de betreffende bedrijven en volgens mij zijn er genoeg van zulke bedrijven die deze, op zijn zachts gezegd, onredelijke en oneerlijke regels hanteren.
Maar wat me helemaal is bijgebleven waren de woorden van de medewerker van canaldigitaal:
wij zijn een hard bedrijf en discussie met ons heeft geen zin

Ik zou graag willen zien dat dit soort onderwerpen behandeld gaan worden bij radar. Misschien is dat al een keer gebeurd. Als dat zo is heeft het in elk geval niet veel geholpen.[/u]

Waterlelie

Re: CanalDigitaal en Orange adsl: bij verhuizing abo onopzegbaar

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Met Orange adsl kan je tegenwoordig zonder vaste lijn van kpn internetten, heb ik ook. Kan je daarvan tenminste gebruik van blijven maken. Van Canaldigitaal weet ik niet wat ik je moet adviseren, misschien een kopie van je huurcontract waarin staat dat je geen schotel e.d. mag ophangen.... Succes.

xitami1980

Re: CanalDigitaal en Orange adsl: bij verhuizing abo onopzegbaar

Ongelezen bericht door xitami1980 »

Schotel kan je meenemen en de ADSL kan je verhuizen, dat is geen reden voor opzegging tegenwoordig.

Algemene voorwaardes zijn altijd in de voordeel van het bedrijf.

Gesloten