LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De hele wijk heeft snel internet, op mijn straat na

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
frisomuller

De hele wijk heeft snel internet, op mijn straat na

Ongelezen bericht door frisomuller »

Hallo,

Ik zit met de volgende kwestie: Na kort onderzoek ben ik erachter gekomen dat elke straat en elk huis in mijn wijk is aangesloten op een bepaald netwerk en daarmee toegang heeft tot een internetsnelheid van 160MBit/s. Natuurlijk is er 1 straat die niet is aangesloten op deze kabel, laat ik de pech hebben in deze straat te wonen. Het komt er nu dus op neer dat ik 1/10e van de MBit/s tot mijn beschikking heb ten opzichte van de rest van de wijk. Dit lijkt me erg vreemd en misschien zelfs niet eens de bedoeling. Weet iemand misschien wat de procedure is bij het aanleggen van een kabel, bij wie ik moet zijn voor opmerkingen/klachten of is er misschien iemand die hetzelfde heeft meegemaakt? graag hoor ik van je zodat ik zelf mijn probleem ook kan oplossen!

taxikemperman

Re: De hele wijk heeft snel internet, op mijn straat na

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Welke provider hebben zij en welke heeft u?
Welke leveringsmethode? Kabel, glasvezel of telefoon?
Welke wijk?

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

....
Natuurlijk is er 1 straat die niet is aangesloten op deze kabel.....
Als dit zo vanzelfsprekend is, dan weet je ook de reden.
Internet snelheid is van vele factoren afhankelijk, zowel buiten als binnen de woning.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

frisomuller schreef:Hallo,

Ik zit met de volgende kwestie: Na kort onderzoek ben ik erachter gekomen dat elke straat en elk huis in mijn wijk is aangesloten op een bepaald netwerk en daarmee toegang heeft tot een internetsnelheid van 160MBit/s. Natuurlijk is er 1 straat die niet is aangesloten op deze kabel, laat ik de pech hebben in deze straat te wonen. Het komt er nu dus op neer dat ik 1/10e van de MBit/s tot mijn beschikking heb ten opzichte van de rest van de wijk. Dit lijkt me erg vreemd en misschien zelfs niet eens de bedoeling. Weet iemand misschien wat de procedure is bij het aanleggen van een kabel, bij wie ik moet zijn voor opmerkingen/klachten of is er misschien iemand die hetzelfde heeft meegemaakt? graag hoor ik van je zodat ik zelf mijn probleem ook kan oplossen!
Ik weet niet of je er recent bent komen wonen, maar het kán bijvoorbeeld zo zijn dat de vorige eigenaar bij een glasvezelaanlegronde ervoor heeft gekozen om niet mee te doen, evt samen met de buren?

Wat de procedure is voor het aanleggen van een kabel kan ik je wel redelijk uitleggen, maar veel hangt, ivm vergunningen etc, af van de gemeente waar je in woont, dus daar is zo in het algemeen niet zoveel over te zeggen.

frisomuller

Ongelezen bericht door frisomuller »

Het is simpel, ik kan via xs4all.nl een behaalbare snelheid zien. Door elke postcode en huisnummer in de wijk in te vullen kan ik zien dat er in de hele wijk de optie is om via xs4all 160MBit/s te halen en in mijn straat maximaal 11 Mbit/s. Betreft de wijk holthuizen in Arnhem. Ik ben er ook niet recent komen wonen, woon er sinds de huizen in mijn straat gebouwd zijn ongeveer 19 jaar geleden. overige info: Omdat het xs4all betreft gaat het via de telefoonkabel.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

frisomuller schreef:Het is simpel, ik kan via xs4all.nl een behaalbare snelheid zien. Door elke postcode en huisnummer in de wijk in te vullen kan ik zien dat er in de hele wijk de optie is om via xs4all 160MBit/s te halen en in mijn straat maximaal 11 Mbit/s. Betreft de wijk holthuizen in Arnhem. Ik ben er ook niet recent komen wonen, woon er sinds de huizen in mijn straat gebouwd zijn ongeveer 19 jaar geleden. overige info: Omdat het xs4all betreft gaat het via de telefoonkabel.
Bepaalde straten aan de rand, oa de Dokkumerlaan en Heerenveensestraat, liggen in iets een groter 6-positie postcodegebied, dan de straten echt in de wijk.. Als ze, zoals gebruikelijk, wijkkasten aansluiten per 6 PPC, kan het zijn dat die kasten nog niet zijn geupgrade naar de nieuwe (a/v)DSL standaard die snelheden tót 160 Mbit mogelijk maken.

En als er, zo te zien, geen Ziggo coax of KPN/CIF glasvezel ligt, is dit waar je het mee moet doen vrees ik. Die ene fysieke kabel is de beperkende factor in je keuze.

rvjapio

Ongelezen bericht door rvjapio »

Heeft u er last van, die lagere snelheid - behalve dat u er een probleem van maakt? Zo niet, gewoon verder leven.
Zo wel: contact opnemen met uw provider en vragen wat zij daaraan kunnen doen.

Gesloten