LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Telefoongids Gouden Gids vlotte handtekeningverzamelaars

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jooprooding

De Telefoongids Gouden Gids vlotte handtekeningverzamelaars

Ongelezen bericht door jooprooding »

De vertegenwoordiger voor de "Telefoongids Gouden Gids" wist me vorig jaar te overtuigen om een vermelding in gids en op internet bij hun af te nemen voor bijna € 3000; men beloofde enorn veel bezoekers op de site en het verhaal zag er aantrekkelijk uit.

Op 29 juli van dit jaar loopt hij weer binnen en onder de belofte om de resultaatcijfers op korte termijn te produceren (hits en clicks op de websites) heb ik maar weer ondertekend, in de veronderstelling dat men beschermd wordt door die 7-dagen regeling om een evereenkomst te beëindigen. Toen ik maandag 2 augustus nog geen reactie van hem had heb ik de vertegenwoordiger (het bedrijf zelf wordt niet met nummers of e-mailcontactgegevens vermeld op de opdracht) een fax gestuurd met de mededeling, dat ik in afwachting van het overzicht mijn opdracht annuleer.

Uiteindelijk een week later ontvang ik een overzichtje waarbij ze een paar honderd clicks te hebben gegenereerd (dat is meer dan 5 euro per click). Toen heb ik de vertegenwoordiger van de Telefoongids gebeld met de mededeling dat de opdracht in ieder geval niet doorgaat in de huidige vorm en dat ik de overeenkomst opnieuw wens te bespreken. Hij vertelde dat hij met vakantie ging en dat hij daarna meteen contact zou opnemen.

Het eerstvolgende contact was een schriftelijke orderbevestiging van de opdracht, voor wederom bijna € 3000 exclusief BTW. Ook hierop staan geen telefoonnummers, faxnummers of mailadressen.

Na enig speuren vind je op internet een pagina waarmee je kunt reageren en een telefoonnummer in Amsterdam. Hier kreeg ik een medewerkster aan de lijn (Jolanda) die van wanten wist. Ik kreeg uit de doeken gedaan dat je als ondernemer geen recht hebt op die 7-dagen-bescherming. Een handtekening is een handtekening. Op koele wijze werd me tevens duidelijk gemaakt dat ik maar snel schriftelijk en aangetekend moest opzeggen als ik er voor het daaropvolgende jaar nog vanaf zou; ik zou die kleine lettertjes maar eens goed lezen. Mijn mededeling dat ik het er niet bij ga laten zitten en dat ik zeker mijn rechtsbijstand inschakelen maakte op Jolanda geen enkele indruk. "Dan moet u dat zeker doen" was haar reactie.

Alles duidt erop dat ik zeker niet de eerste ben met een dergelijke reactie en dat het bedrijf zich juridisch goed heeft ingedekt. Als ik er achteraf over nadenk, zijn het slinkse verkoopmethoden die men gebruikt. Van "die gegevens heb ik niet bij de hand, ik stuur ze je op" en "nú maak ik je een superdeal van 4500 voor 2800 euro. Blijkt dat je nog de spreekwoordelijke 'kat in de zak' koopt als adverteerder bij de Telefoongids Gouden Gids.

Ik weet dat kleine ondernemers geen echt forum hebben om dit zoort ervaringen uit te wisselen; willicht willen echter nog meer zelfstandigen hun ervaringen met de Telefoongids Gouden Gids kwijt. Aan mij verkopen ze in ieder geval geen advertentie meer na deze laatste ervaring, gladde jongens of niet!

yvonneklous

Re: De Telefoongids Gouden Gids vlotte handtekeningverzamelaars

Ongelezen bericht door yvonneklous »

Ik heb dus ook een conflict met de gouden gids/telefoongids vorig jaar een advertentie laten plaatsen en ook gevraagd of dit voor 1 jaar is en dat was zo zij de gene die ik aan de telefoon had want zei die meneer we bellen u op voor de nieuwe advertentie of u weer geplaatst wil worden dus geen probleem, dus wel want ik kreeg vorige maand een factuur of ik die ff wou betalen voor de nieuwe gids dus geen belletje en ook geen orderbevestiging gehad heb daar over meteen gebeld en er werd gewoon dood leuk gezegd sorry mevrouw u heeft een opzeg termijn van 3 maanden en wat de gene had gezegd over dat ze me zouden bellen daar hadden ze geen boodschap aan want het stond niet in het contract, heb ze verschillende mails gestuurd alleen op de eerste hebben ze gereageerd met van u moet betalen en daarna niks meer gehoord ze sturen gewoon een herinnering.
Ik heb de ombudsman aangeschreven die zegt het zelfde heb een opzegtermijn van 3 maanden en moet nu bewijzen dat de gouden gids dat heb gezegd en ik hoop nu dat er meerdere mensen met het zelfde probleem zijn zo dat we samen tegen de gouden gids ons sterk kunnen maken

Gesloten