Ik ben een paar weken geleden gebeld door discounter zone. Voor kaart met kortingen. Ik heb er geen gebruik van gemaakt. Nu willen ze dat ik 95 euro gaat betalen na telefonisch gesprek werd het 40 euro.
Moet ik dat nu betalen of niet heb alleen mail geopend verder niet ingelogd
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Discounter zone
-
- Contacteer:
Re: Discounter zone
Dus je bent gebeld en hebt nergens JA op gezegd?diana.van-dun schreef:Ik ben een paar weken geleden gebeld door discounter zone. Voor kaart met kortingen. Ik heb er geen gebruik van gemaakt. Nu willen ze dat ik 95 euro gaat betalen na telefonisch gesprek werd het 40 euro.
Moet ik dat nu betalen of niet heb alleen mail geopend verder niet ingelogd
Natuurlijk hoef je dan niet te betalen..... Maar hoe komen ze aan je (telefoon/mail) gegevens dan?
En... Je hebt toch niet ja gezegd tegen die kaart?
Als je geen mail of brief hebt teruggestuurd dat je akkoord bent gegaan met hun aanbod dan hoef je niet te betalen omdat er niet is voldaan aan de schriftelijkheidsvereiste, zie https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... he-verkoop
Het schriftelijkvereiste geldt helemaal niet als je eenmalig een product afneemt.GJS schreef:Als je geen mail of brief hebt teruggestuurd dat je akkoord bent gegaan met hun aanbod dan hoef je niet te betalen omdat er niet is voldaan aan de schriftelijkheidsvereiste, zie https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbri ... he-verkoop
Volgens mij gaat het hier om een abonnement, in het kassaforum loopt er ook een draadje over discount zone en daar wordt gezegd door TS (andere dan hier) dat het een lidmaatschap van € 95 betreft. Mocht het een eenmalig iets zijn dan heb je i.d.d. gelijk.
-
- Contacteer:
Ik krijg een mail die ik niet kan plaatsen kan geen eerdere mail vinden en er wordt gedreigd. Ik weet ook niet onder andere namen ze kunnen bellen. Heb bewindvoering dus geef dit ook aan bij dit soort bedrijven. Ben dus ook niet van plan te betalen kan ik maandag met ze contacten lijkt me niet handig maar waarschijnlijk wel noodzakelijk. Corine Bekema
-
Als u niets heeft ontvangen en geen schriftelijk bevestiging heeft ontvangen dan moet u vragen om bewijzen dat u een overeenkomst bent aangegaan. Wel vreemd dat ze het bedrag laten zakken tijdens het gesprek.corine.bekema schreef:Ik krijg een mail die ik niet kan plaatsen kan geen eerdere mail vinden en er wordt gedreigd. Ik weet ook niet onder andere namen ze kunnen bellen. Heb bewindvoering dus geef dit ook aan bij dit soort bedrijven. Ben dus ook niet van plan te betalen kan ik maandag met ze contacten lijkt me niet handig maar waarschijnlijk wel noodzakelijk. Corine Bekema