LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Easy overstapservice Tele2 fout gegaan, wie zijn schuld?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
AJ Mulder

Easy overstapservice Tele2 fout gegaan, wie zijn schuld?

Ongelezen bericht door AJ Mulder »

21 Februari 2011 hebben wij Tele2 Internet, Bellen en TV (recorder) abonnement aangevraagd met Easy overstap service, wat via de internetsite is gecontroleerd of dit daadwerkelijk mogelijk was.
Wij zijn echter afgelopen maand achter gekomen dat KPN interactieve TV abonnement van € 44,95 per maand tot en met juni 2012 automatisch is blijven afschrijven. Dit betekend in totaal € 674, 25
Doordat wij Easy overstap service hebben gebruikt hebben wij niet in de gaten gehad dat het abonnement van KPN niet was opgezegd.
Na telefonisch contact met de klantenservice van Tele2 wordt gemeld dat het uitgezocht gaat worden en ik binnen 5 werkdagen terug gebeld word, dit gebeurd niet. Nadat ik zelf weer contact opneem met tele2 wordt mij verteld dat er wel een bevestiging van opzegging van KPN is geweest, dit was in het eerdere telefoongesprek nog niet aanwezig (vreemd!). De telefoniste verwijst dat de fout bij KPN ligt. Maar KNP zegt ook dat ze van niks weten. Ik heb een Tele 2 Easy overstap contract gesloten en heb ook bewijs van dat dit met Easy overstap service is aangevraagd. Tele 2 is in gebreken gebleven en hebben het contract wat ze afgesloten hebben niet nagekomen. Tele 2 lijkt mij dan ook aansprakelijk voor de geleden schade. Zijn er mensen die ervaring met deze situatie hebben?
Ik hoor graag hoe je het hebt aangepakt!

ciske

Re: Easy overstapservice Tele2 fout gegaan, wie zijn schuld?

Ongelezen bericht door ciske »

Ik heb een Tele 2 Easy overstap contract gesloten en heb ook bewijs van dat dit met Easy overstap service is aangevraagd.
Ga met dit bewijs naar het juridisch loket in je woonplaats, zij kunnen meer voor je betekenen.

Overstappen kan je het beste altijd zelf opzeggen bij je oude provider, komt helaas veel voor dit soort problemen.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

doe wat ciske zegt

in het verleden ben ik ook overgestapt en werd dat ook automatisch gedaan,maar ik ben zo'n controlle freak dat ik er ook altijd zelf achter aan zit..
en zo te zien heeft me dat veel leed bespaard,het is niet alleen bij tele2 maar bij veel providers..

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit hoeft niet de schuld te zijn van Tele2. Het kan heel goed zijn dat KPN het een en ander niet goed heeft gedaan.

Wat bijzonder frappant is, is dat wanneer er iets fout gaat in de facturering, dit altijd in het voordeel is van KPN. Dat is althans mijn ervaring.

Hoe dan ook: het mag niet uw probleem blijven. Dit is een probleem dat KPN en Tele2 onderling moeten oplossen. Laat u dus niet van het kastje naar de muur sturen! Providers hebben onderling afspraken gemaakt om dit soort problemen te voorkomen, zie o.a.

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... etprovider

Wat heeft u nog aan e-mailbevestigingen van uw overstap in uw mailbox?

Laat Tele2 dit voor u oplossen. Zij stellen immers:
Easy Overstap

Met de Easy Overstapservice stap je gratis en zorgeloos over naar Tele2. Wij regelen alles. Je hoeft zelf niets te doen.
http://www.tele2.nl/overstappen

Probeer per e-mail contact op te nemen met Tele2. Aan telefonische beloftes heeft u niets. U kan dan geen vervolgstappen nemen als Tele2 dit niet oplost. Het grote probleem daarbij is dat Tele2 geen emailadres heeft waar je klachten naar toe kan sturen. Zo zorgt Tele2 er voor dat beloftes altijd telefonisch worden gedaan. Klagende klanten kunnen Tele2 op die manier niet aan hun woord houden. Clever thinking. Je kan je schriftelijke klacht daarom beter mailen naar:

https://www.google.com/search?q=daniell ... 80&bih=878

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Als het goed is staat er in mijn Tele 2 waar u moet inloggen,een sectie mijn contract,daar zal het ast ergens staan!

Bij mij wel...toen....en pas contract wijziging gedaan,wat overigens vlekkeloos ging en staat er netjes allemaal.
Dus kijk daar even...boven in rechts. Mijn tel2. Daarnaast staat webmail

Succes

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Dit hoeft niet de schuld te zijn van Tele2. Het kan heel goed zijn dat KPN het een en ander niet goed heeft gedaan.
Ik denk dat ze beiden schuldig zijn, zowel KPN als Tele2, maar alsnog kan je het beste zelf opzeggen, dan weet je zeker dat het gedaan is.

Guardian72

Ongelezen bericht door Guardian72 »

AJ Mulder schreef:21 Februari 2011....
Wij zijn echter afgelopen maand achter gekomen dat KPN interactieve TV abonnement van € 44,95 per maand tot en met juni 2012 automatisch is blijven afschrijven. Dit betekend in totaal € 674, 25
Dus al die tijd controleerd u uw rekening niet?
Beetje slordig lijkt me.

Maar, gezien de berichtgeving van Tele2, zouden zij dit moeten oplossen, zeker omdat ze adverteren met dat u niets hoeft te doen.

Gesloten