LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] fax belt op nachtelijke uren op telefoonlijn
-
fax belt op nachtelijke uren op telefoonlijn
Ons telefoonnummer is vroeger blijkbaar een faxnummer geweest. We zijn veelvuldig lastig gevallen door faxen die ons 'belden', maar we waren er sinds een jaar of 3 helemaal vanaf. (Inmiddels hebben we dit nummer dan ook al 10 jaar). Sinds vanacht (jaarwisseling, dus na 00.00u) zijn we echter al 12x (!) door een 14-nummerig faxnummer gebeld. Het nummer is 06-736 4444 400. Wie kent dit nummer? Ik heb al gezocht op internet, maar ik kan niets terugvinden.
-
Re: fax belt op nachtelijke uren op telefoonlijn
goedemorgen familiewouters,
Nederlandse nummers zijn altijd maximaal 10 posities lang, dus zou het een buitenlands nummer moeten zijn. Als je de nummers anders ordent: 673-6444 4400, dan zouden de eerste cijfers het landnummer van Brunei zijn.
Misschien helpt dit om verder te zoeken?
Nederlandse nummers zijn altijd maximaal 10 posities lang, dus zou het een buitenlands nummer moeten zijn. Als je de nummers anders ordent: 673-6444 4400, dan zouden de eerste cijfers het landnummer van Brunei zijn.
Misschien helpt dit om verder te zoeken?
-
Beste,
Gevonden op http://www.hilpser.nl 32579/welk -kpn-nummer-voor -sms
Het lijkt dus een (oud) nummer te zijn wat de SMS-berichten afhandeling voor ISDN verzorgt. Mischien staan deze nummers nog in oude centrales geprogrammeerd.
ENfin, je zou KPN eens kunnen bellen...
Bij mijn oude isdnkaart gebruikte ik RVS-Com+ waarin automatisch een
> 06-kpn-nummer verscheen voor SMS-berichten. In mijn nieuwe Fritz-software
> moet ik dat handmatig instellen. Wie weet welk nummer ik nodig heb?
>
> Alvast bedankt voor de hulp.
>
KPN gebruikt 0653141414 voor de KPN berichtenservice (afleveren van UCP
berichten via een telefoonverbinding). Ik neem niet aan dat je 'oude' ISDN
kaart al SMS over de vaste lijn ondersteund. Dat nummer is 06-7364444400 of
06-736444440.
Pim
Gevonden op http://www.hilpser.nl 32579/welk -kpn-nummer-voor -sms
Het lijkt dus een (oud) nummer te zijn wat de SMS-berichten afhandeling voor ISDN verzorgt. Mischien staan deze nummers nog in oude centrales geprogrammeerd.
ENfin, je zou KPN eens kunnen bellen...
Hey, ik heb tevens last van dit probleem.
Wij zijn vandaag (18 februari) ook al meer dan 10x gebeld, heel erg iritant
Wij zijn vandaag (18 februari) ook al meer dan 10x gebeld, heel erg iritant
-
- Contacteer:
Als je de optie hebt - kijk eens of je een nachtje een faxapparaat zou kunnen lenen.
Dan komt de fax aan - en weet je gelijk de afzender..
Dan komt de fax aan - en weet je gelijk de afzender..
Iemand heeft een sms naar je vaste toestel gestuurd. Dat kan per ongeluk gebeuren. Je krijgt dan dit nummer als afzender in beeld. Vervolgens kunnen er twee dingen gebeuren:
- Je toestel is geschikt voor SMS en het bericht verschijnt in je toestel.
- Je toestel is niet geschikt voor SMS en het bericht wordt als voicemail aangeboden.
Het gaat fout wanneer je een modem van een andere operator (bv een livebox van Online) tussen je telefoon en de KPN lijn hebt hangen. Het nummer blijft dan maar proberen jou te bereiken.
Je kunt het nabootsen door ook te sms-en naar je eigen vaste nummer.
- Je toestel is geschikt voor SMS en het bericht verschijnt in je toestel.
- Je toestel is niet geschikt voor SMS en het bericht wordt als voicemail aangeboden.
Het gaat fout wanneer je een modem van een andere operator (bv een livebox van Online) tussen je telefoon en de KPN lijn hebt hangen. Het nummer blijft dan maar proberen jou te bereiken.
Je kunt het nabootsen door ook te sms-en naar je eigen vaste nummer.
k ben op zaterdag 2 april in de ochtend 22x door dit nummer gebeld. Ongeveer om de 10 minuten. Dank zij een buurman, die in de top van KPN in Den Haag werkt is mij nu verzekerd - nadat men het voor mij als individu - hadden opgelost, dat het probleem nu landelijk binnen 1 week d.d. heden zal zijn opgelost. Consumenten zullen dus vanaf dat moment niet meer worden lastig gevallen.
Het heeft helaas 8 jaar geduurd, voordat het probleem onderkend werd en er technisch op landelijke schaal naar gekeken werd. Individueel werden de lastig gevallen personen altijd wel geholpen, maar landelijk was er tot nu toe geen oplossing voorhan
Het heeft helaas 8 jaar geduurd, voordat het probleem onderkend werd en er technisch op landelijke schaal naar gekeken werd. Individueel werden de lastig gevallen personen altijd wel geholpen, maar landelijk was er tot nu toe geen oplossing voorhan
vrijdagavond 6 mei werden wij savonds lastig gevallen door dit fenomeen. zeer irritant. bleef gelukkig beperkt tot 5 x bellen tot 22 uur. daarna niets meer gehoord. googlend op dit nummer kwam ik op dit forum terecht.
Er staat dat het met een week is opgelost. Hedenavond nog 10x gebeld weet iemand een oplossing voor dit probleem. Bijvoorbaat dank
stekker eruit snachts
Ben vanavond meermalen gebeld door hetzelfde telefoonnummer. Terreur is dus nog niet weg.
-
Wij werden gistermorgen (9 augustus) herhaaldelijk gebeld, begon om 7.45 uur.
Via Google kwam ik achter de reikwijdte van dit probleem, al jarenlang, bij velen.
Op de site van de KPN ontdekte ik dat men ook daar melding maakt van deze irritante SMS-server.
Direct KPN-Klantenservice gebeld (de man achter de telefoon kende het probleem overigens niet). Wij zijn nu geblokkeerd voor dit nummer. Met succes. Tot op heden zijn wij niet meer gebeld.
Onderstaand de KPN-link waar e.e.a. te vinden is:
http://kpn-customer.custhelp.com/app/an ... e-overlast
Dat is wat je noemt belvoordeel! )
Groet
Cor
Via Google kwam ik achter de reikwijdte van dit probleem, al jarenlang, bij velen.
Op de site van de KPN ontdekte ik dat men ook daar melding maakt van deze irritante SMS-server.
Direct KPN-Klantenservice gebeld (de man achter de telefoon kende het probleem overigens niet). Wij zijn nu geblokkeerd voor dit nummer. Met succes. Tot op heden zijn wij niet meer gebeld.
Onderstaand de KPN-link waar e.e.a. te vinden is:
http://kpn-customer.custhelp.com/app/an ... e-overlast
Dat is wat je noemt belvoordeel! )
Groet
Cor
Gisteravond van ca. 21.15 tot 23.15 zijn we 9x gebeld door 06 7364444400.
Na het opnemen van de telefoon hoor je een klik en de verbinding wordt verbroken.
We hebben geen nr herkenning maar toen we het vaste toestel hadden doorgeschakeld (*21*) naar mobiel kwam het nr. boven water.
Via internet heel veel gevonden over deze 'fijne' service van KPN en alle problemen.
Zelfs bij de klantenservice van KPN op internet staat een aparte vermelding van dit telefoonnummer. (stop er dan mee zou ik zeggen )
Vanmorgen gebeld met de klantenservice. Er is een melding van gemaakt en het wordt doorgezet naar een analist .
We krijgen nog een terugmelding. Ben erg benieuwd.
Erwin.
Na het opnemen van de telefoon hoor je een klik en de verbinding wordt verbroken.
We hebben geen nr herkenning maar toen we het vaste toestel hadden doorgeschakeld (*21*) naar mobiel kwam het nr. boven water.
Via internet heel veel gevonden over deze 'fijne' service van KPN en alle problemen.
Zelfs bij de klantenservice van KPN op internet staat een aparte vermelding van dit telefoonnummer. (stop er dan mee zou ik zeggen )
Vanmorgen gebeld met de klantenservice. Er is een melding van gemaakt en het wordt doorgezet naar een analist .
We krijgen nog een terugmelding. Ben erg benieuwd.
Erwin.
rinkelt de fax/phone nog steeds ? zijn er kosten aan verbonden? wat zegt de provider ?
-
All,
Zie ons bericht van 10 augustus. Daar staat ook de link van KPN. Wij zijn nadien niet meer gebeld. Suc6!
Zie ons bericht van 10 augustus. Daar staat ook de link van KPN. Wij zijn nadien niet meer gebeld. Suc6!