LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fiber contract
-
Fiber contract
Op 2 juni heb ik een All-in-one pakket gekocht bij Fiber.nl. Nu heb ik op 23 juni de spullen geleverd gekregen van hen en heb na een week op de 30e heb ik geconstateerd dat het pakket niet aan mijn wensen voldoet, dus ik neem contact op met Fiber om te regelen dat ik mijn spullen terug kan sturen.
Fiber reageert daarop als volgt: meneer in het contract staat dat u 14 dagen bedenktijd heeft, maar die gaan in op 2 juni. Ja, dat is mooi. De spullen werden pas op de 23e geleverd en ik had dus geen enkele mogelijkheid hun dienst te bekijken binnen de 14 dagen.
Nu heb ik inmiddels wat huiswerk gedaan en heb uitgevonden dat het hier om een zogenaamde gemengde overeenkomst gaat. Een overeenkomst waarbij het gaat om een dienst i.c.m. een product (zonder het product kan ik de dienst niet gebruiken). https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... en-worden/
Daar staat in vermeld dat de bedenktijd pas ingaat als het product geleverd is. Op de 23e dus!
Ik vind dat ik in mijn recht sta, maar Fiber houdt voet bij stuk. En zegt: getekend is getekend.
Hoe kan ik mijn recht halen?
Fiber reageert daarop als volgt: meneer in het contract staat dat u 14 dagen bedenktijd heeft, maar die gaan in op 2 juni. Ja, dat is mooi. De spullen werden pas op de 23e geleverd en ik had dus geen enkele mogelijkheid hun dienst te bekijken binnen de 14 dagen.
Nu heb ik inmiddels wat huiswerk gedaan en heb uitgevonden dat het hier om een zogenaamde gemengde overeenkomst gaat. Een overeenkomst waarbij het gaat om een dienst i.c.m. een product (zonder het product kan ik de dienst niet gebruiken). https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... en-worden/
Daar staat in vermeld dat de bedenktijd pas ingaat als het product geleverd is. Op de 23e dus!
Ik vind dat ik in mijn recht sta, maar Fiber houdt voet bij stuk. En zegt: getekend is getekend.
Hoe kan ik mijn recht halen?
Re: Fiber contract
U staat in uw recht. Verwijs ze - aantoonbaar, dus per mail met lees/ontvangstbevestiging of aangetekende brief - naar deze site en naar de wet (6:230 m en verder BW). En vraag wederom hoe e.e.a. terug te sturen, hoe u uw geld terugkrijgt etc.
Stuur in ieder de goederen tijdig terug en storneer/blokkeer eventuele automatische incasso's.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Stuur in ieder de goederen tijdig terug en storneer/blokkeer eventuele automatische incasso's.
Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik
Laatst gewijzigd door Uw Jurist op 08 jul 2016 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Door naar de rechter gaan. Je hebt gelijk dat de bedenktermijn in dit geval pas begint te lopen op de 23e. Deze is niet 14 dagen maar 12 maanden, nu jij onjuist bent voorgelicht door Fiber.
Vanaf het moment dat je de ontbinding hebt ingeroepen geld het volgende:
1. jij moet het product binnen 14 dagen terug leveren aan Fiber;
2. Fiber moet binnen 14 dagen na ontbinding het bedrag terug boeken op jouw rekening, echter mag Fiber wel wachten totdat zij het product terug hebben of jij een track-en-trace code hebt verstrekt.
Ik raad daarom aan om het product uiterlijk binnen 10 dagen terug te sturen. Na die 14 dagen is Fiber in verzuim en kun je een incassobureau in schakelen om je geld terug te krijgen. Als je per automatische incasso betaald dan kun je geld wellicht terug krijgen via de bank. Eventueel via een MOI melding waarbij je aangeeft geen rechtsgeldige machtiging af te hebben gegeven.
Andere mogelijkheden zijn het inschakelen van de Reclame Code Commissie en dan hopen dat ze dan tot meer bereid zijn. Voordeel van de RCC is dat een klacht indienen gratis is voor consumenten.
Vanaf het moment dat je de ontbinding hebt ingeroepen geld het volgende:
1. jij moet het product binnen 14 dagen terug leveren aan Fiber;
2. Fiber moet binnen 14 dagen na ontbinding het bedrag terug boeken op jouw rekening, echter mag Fiber wel wachten totdat zij het product terug hebben of jij een track-en-trace code hebt verstrekt.
Ik raad daarom aan om het product uiterlijk binnen 10 dagen terug te sturen. Na die 14 dagen is Fiber in verzuim en kun je een incassobureau in schakelen om je geld terug te krijgen. Als je per automatische incasso betaald dan kun je geld wellicht terug krijgen via de bank. Eventueel via een MOI melding waarbij je aangeeft geen rechtsgeldige machtiging af te hebben gegeven.
Andere mogelijkheden zijn het inschakelen van de Reclame Code Commissie en dan hopen dat ze dan tot meer bereid zijn. Voordeel van de RCC is dat een klacht indienen gratis is voor consumenten.
De kantonrechter in Haarlem heeft in 2010 over een soortgelijke zaak ook een uitspraak gedaan. De conclusie was dat de bedenktijd pas in gaat nadat de aanbieder van de diensten (in dat geval Tele 2) de benodigde apparatuur (draadloos modem en decoder) heeft geleverd en toegang heeft verleend op haar netwerk.http://uitspraken.rechtspraak.nl/inzien ... 010:BO9358
Is een zaak uit 2010 en inmiddels is er het een en ander veranderd. Bedenktijd is van 7 naar 14 dagen en het is niet meer geregeld in boek 7 maar in boek 6 BW (6:230M en verder).
Dit eventueel ter aanvulling in de brief aan Fiber.
Is een zaak uit 2010 en inmiddels is er het een en ander veranderd. Bedenktijd is van 7 naar 14 dagen en het is niet meer geregeld in boek 7 maar in boek 6 BW (6:230M en verder).
Dit eventueel ter aanvulling in de brief aan Fiber.
Je kunt dan meteen aangeven dat dit inmiddels in de wet is opgenomen.
Het artikel waar naar wordt verwezen vermeld dat de consument een vergoeding voor de dienst naar ratio moet betalen, indien de dienst is ingegaan op diens uitdrukkelijk verzoek.Artikel 6:230g lid 2 BW schreef:Voor de toepassing van deze afdeling gelden voor een overeenkomst die zowel de levering van roerende zaken als het verrichten van diensten betreft, met uitzondering van artikel 230s lid 4, slechts de bepalingen die van toepassing zijn op consumentenkoop.
Dat lijkt mij wel zo redelijk. Als leverancier van de dienst maak je zelf daadwerkelijk kosten door de glas/koper verbinding bij toeleverancier af te nemen.MichielFRL schreef:De bedenktijd is 16 juni geëindigd, of de diensten aangesloten waren of nog niet is niet relevant. Internetdiensten etc 14 dagen proberen is er nog nooit bij geweest en zal er ook niet komen aangezien de kosten reeds gemaakt zijn.
De acm link en uitspraak lijken weldegelijk het tegendeel te bewijzen.
Daar heb je een goed punt. Fiber geeft zelf aan dat de apparatuur GRATIS is, maar dat we wel een borg in rekeningen brengen. Op grond daarvan zouden dan inderdaad niet de regels voor producten maar voor diensten van toepassing zijn. Desondanks kan het zijn dat TS zich toch op het herroepingsrecht kan beroepen, omdat ik daarover tijdens het bestelproces geen voorlichting vind. Het kan natuurlijk zijn dat Fiber dit in een brief of e-mail aan TS heeft staan, maar dat kunnen wij niet beoordelen.snuffel1 schreef:Sec gezien houdt het contract niet meer in dan dat u tegen betaling toegang tot de diensten van Fiber krijgt waarbij de in bruikleen gegeven apparatuur nodig is om die diensten mogelijk te maken.
Onzin, de klant kan zich ook op het herroepingsrecht beroepen als hij van de dienst gebruik heeft gemaakt.snuffel1 schreef:Met het in gebruik nemen van de dienst is het contract zowiezo bindend geworden, (...).
De wet kent expliciet een regeling waar de klant naar ratio moet betalen, mits hij uitdrukkelijk heeft ingestemd met het eerder laten ingaan van de dienst. Als je dan 3 dagen hebt afgenomen van de 365 dan hoef je voor de andere 362 niet te betalen.16again schreef:De acm link en uitspraak lijken weldegelijk het tegendeel te bewijzen.
Onjuist. Het gegeven dat deze informatie niet te vinden is maakt dat het een stuk aannemelijker is dat TS op tijd is.MichielFRL schreef:Van Fiber kan ik het zo 1/2/3 niet vinden, maar de "groene provider" schrijft (...) TS had dus voor de 16e moeten annuleren.
Fiber heeft een informatieplicht als bedoelt in art. 6:230m lid 1 onderdeel h BW. Deze informatieplicht houdt in dat Fiber de klant correct moet informeren over het herroepingsrecht. Deze verplichting bestaat uit het mededelen dat de klant een herroepingsrecht heeft, tot wanneer hij heeft om zich daarop te beroepen en het verstrekken van een modelformulier. Als Fiber hieraan tekortgeschoten is dan wordt de herroepingstermijn 12 maanden, omdat dit beschreven staat in art. 6:230o lid 2 BW. De bewijslast hiervoor ligt bij Fiber vanwege art. 6:230n lid 4 BW.
Het komt hierop neer:
Als TS stelt dat Fiber tekort geschoten is in haar informatieplichting m.b.t. het herroepingsrecht, dan is de termijn 12 maanden tenzij Fiber kan bewijzen dat ze heeft aangegeven:
a) dat de klant een herroepingsrecht heeft;
b) voor welke datum/periode/ect. de klant hier een beroep op moet doen; en
c) en het modelformulier heeft verstrekt.
Zie ook:
http://www.schetsadvocatuur.nl/contract ... nsumenten/
In de wet staat dat Fiber informatie over het herroepingsrecht moet verstrekken. Met zo'n welkomsbrief kan FIber daaraan voldoen. Echter, moet ze de bedenktermijn dan wel later ingaan, namelijk op het moment waarop deze wordt ontvangen. Immers, de 14 dagen gaan lopen vanaf het moment dat Fiber de vereiste informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt. Die brief zal TS niet gekregen hebben op 2 juni, omdat TS op dat moment pas de overeenkomst heeft gesloten.
De wet vereist dat Fiber de informatie op een duidelijke en begrijpbare wijze verstrekt. Tijdens het bestelproces geeft Fiber aan "U heeft 14 dagen bedenktijd". Dit is evident onvoldoende. Wanneer gaat deze termijn in? En hoe kan je daar gebruik van maken? Fiber verstrekt deze informatie niet.
Welles waar heeft Fiber een link opgenomen naar "Veelgestelde vragen" en is daar over dit onderwerp meer informatie te vinden. Maar daarmee heeft ze deze informatie niet verstrekt noch dat de consument daarmee de informatie heeft ontvangen. Bovendien voldoet ze hiermee ook niet aan het vereiste om het op een "duidelijke en begrijpbare wijze" te doen. Je moet maar net weten dat je in het administratieve gedeelte moet zoeken op de term "annuleren" en anders vindt je de informatie niet.
Samenvattend geloof ik dus wel dat Fiber een brief heeft gestuurd met informatie over het herroepingsrecht, maar ik geloof eveneens dat ze daarin heeft aangegeven dat het herroepingsrecht is ingegaan op 2 juni. In licht van het bovenstaande is dat onjuist en moet de termijn dus verlengt worden naar 12 maanden. Ik acht het ook mogelijk dat deze brief TS pas heeft bereikt op het moment dat deze het product in bruikleen heeft ontvangen en die pas na 14 dagen heeft ontvangen.
Lees ook:
http://www.law.kuleuven.be/scr/PDF/work ... -de-pourcq.
De wet vereist dat Fiber de informatie op een duidelijke en begrijpbare wijze verstrekt. Tijdens het bestelproces geeft Fiber aan "U heeft 14 dagen bedenktijd". Dit is evident onvoldoende. Wanneer gaat deze termijn in? En hoe kan je daar gebruik van maken? Fiber verstrekt deze informatie niet.
Welles waar heeft Fiber een link opgenomen naar "Veelgestelde vragen" en is daar over dit onderwerp meer informatie te vinden. Maar daarmee heeft ze deze informatie niet verstrekt noch dat de consument daarmee de informatie heeft ontvangen. Bovendien voldoet ze hiermee ook niet aan het vereiste om het op een "duidelijke en begrijpbare wijze" te doen. Je moet maar net weten dat je in het administratieve gedeelte moet zoeken op de term "annuleren" en anders vindt je de informatie niet.
Samenvattend geloof ik dus wel dat Fiber een brief heeft gestuurd met informatie over het herroepingsrecht, maar ik geloof eveneens dat ze daarin heeft aangegeven dat het herroepingsrecht is ingegaan op 2 juni. In licht van het bovenstaande is dat onjuist en moet de termijn dus verlengt worden naar 12 maanden. Ik acht het ook mogelijk dat deze brief TS pas heeft bereikt op het moment dat deze het product in bruikleen heeft ontvangen en die pas na 14 dagen heeft ontvangen.
Lees ook:
http://www.law.kuleuven.be/scr/PDF/work ... -de-pourcq.
Het gaat er hier om op welk moment Fiber aan haar informatieverplichting heeft voldaan. Ik ga daarbij af op de feiten zoals ze in dit topic duidelijk zijn geworden. TS heeft niet gesteld dat hij of zij een orderbevestiging heeft ontvangen of wanneer. En in het door jou aangehaalde citaat heeft Fiber het over een welkomstbrief. Dat wil dus zeggen via de post en dat duurt minstens een dag en soms langer. De welkomstbrief zou zelf wel eens bij de modem kunnen zitten. In beide gevallen heeft Fiber de termijn te vroeg laten ingaan.MichielFRL schreef:TS heeft de orderbevestiging 1 seconde nadat hij/zij op bestellen geklikt heeft in de mailbox gehad.
Alfatrion gaat helemaal niet af op de feiten die in de OP zijn duidelijk gewordenalfatrion schreef:Het gaat er hier om op welk moment Fiber aan haar informatieverplichting heeft voldaan. Ik ga daarbij af op de feiten zoals ze in dit topic duidelijk zijn geworden.MichielFRL schreef:TS heeft de orderbevestiging 1 seconde nadat hij/zij op bestellen geklikt heeft in de mailbox gehad.
Dit zijn zelfverzonnen feiten die niet in de OP staan.alfatrion schreef:De welkomstbrief zou zelf wel eens bij de modem kunnen zitten. In beide gevallen heeft Fiber de termijn te vroeg laten ingaan.
Sinds wanneer bepaalt alfatrion hoe je een welkomstbrief moet versturen? Niet iedereen is zo up-to-date, dat is bekend, maar tegenwoordig krijgt men gelukkig menig 'welkomstbrief' gewoon meteen per e-mail.alfatrion schreef:En in het door jou aangehaalde citaat heeft Fiber het over een welkomstbrief. Dat wil dus zeggen via de post en dat duurt minstens een dag en soms langer.
Stond in de bestelbevestiging van 2 juni dat TS 14 dagen bedenktijd heeft? Of waren er aan die bestelbevestiging de voorwaarden toegevoegd?
Als dat niet is gebeurt vervalt de 14 dagen termijn en gaat automatisch het termijn van 1 jaar in.
Ik heb een vergelijkbaar geval meegemaakt met Caiway. Daarover had ik vorige week een topic hier op het forum.
Na enige discussie heen en weer heeft Caiway toegegeven dat ze het verkeerd hadden en het abonnement met terugwerkende kracht ontbonden.
Die beslissing was puur gebaseerd op het feit dat de informatie te laat verstrekt was.
Uw bedenktijd gaat in vanaf het moment dat u in kennis bent gesteld over die bedenktijd en niet eerder. Of vanaf het moment dat uw product of dienst volledig is geleverd.
In het andere geval wil ik iedereen op het hart drukken te eisen dat bij het afnemen van een abonnement of dienst de benodigde producten binnen 24 uur geleverd worden en werkend zijn. Zo niet? Dan moet er een andere bedenktijd afgesproken worden.
Bedrijven maken graag misbruik van de regel om mensen aan abonnementen vast te laten zitten of slecht werkende rommel te verkopen.
Als dat niet is gebeurt vervalt de 14 dagen termijn en gaat automatisch het termijn van 1 jaar in.
Ik heb een vergelijkbaar geval meegemaakt met Caiway. Daarover had ik vorige week een topic hier op het forum.
Na enige discussie heen en weer heeft Caiway toegegeven dat ze het verkeerd hadden en het abonnement met terugwerkende kracht ontbonden.
Die beslissing was puur gebaseerd op het feit dat de informatie te laat verstrekt was.
Uw bedenktijd gaat in vanaf het moment dat u in kennis bent gesteld over die bedenktijd en niet eerder. Of vanaf het moment dat uw product of dienst volledig is geleverd.
In het andere geval wil ik iedereen op het hart drukken te eisen dat bij het afnemen van een abonnement of dienst de benodigde producten binnen 24 uur geleverd worden en werkend zijn. Zo niet? Dan moet er een andere bedenktijd afgesproken worden.
Bedrijven maken graag misbruik van de regel om mensen aan abonnementen vast te laten zitten of slecht werkende rommel te verkopen.
Correct, ik heb met fiber gebeld, zegt een gebrekkig nederlands sprekende buitenlander aan de telefoon.
we doen niets opsturen totdat je opzegtermijn van 14 dagen is verstreken. Dat kan toch helemaal niet?
Ik wil 14 dagen kijken of het naar behoren werkt en dan pas beslissen of ik dit wil.
Hoe sta ik daar in kwa regelgeving, kan iemand mij adviseren, want ik heb nog 1 dag en ik hang al 70 min aan de telefoon met een muziekje.
we doen niets opsturen totdat je opzegtermijn van 14 dagen is verstreken. Dat kan toch helemaal niet?
Ik wil 14 dagen kijken of het naar behoren werkt en dan pas beslissen of ik dit wil.
Hoe sta ik daar in kwa regelgeving, kan iemand mij adviseren, want ik heb nog 1 dag en ik hang al 70 min aan de telefoon met een muziekje.
Als het alleen om een dienst gaat dan mag dat? Als je ook een product hebt gekocht (geen bruikleen) dan gaat de termijn in 14 dagen na ontvangst.
-
Je hebt een dienst afgenomen "Internet" en geen product. De 14 dagen gaan dus in vanaf het moment dat je de order bevestiging hebt ontvangen. Fiber heeft "enorme" kosten gemaakt om jouw de dienst te leveren. Het is dus niet zo simpel als een product wat je besteld en gewoon retour kan sturen.bmwe30 schreef:Correct, ik heb met fiber gebeld, zegt een gebrekkig nederlands sprekende buitenlander aan de telefoon.
De regelgeving is hier al benoemd, Echter kun je er vanuit gaan dat Fiber zich wel aan deze regels houdt en je zal niet de eerste zijn die denkt een product te hebben gekocht ipv van een dienst.
Fiber is een low budget aanbieder en deze zullen niet uit coulance je snel tegemoet komen. Goedkoop is in dit soort gevallen vaak duurkoop.
Ik heb een vraag die aansluit bij bovenstaande. Na een postcodecheck heb ik me aangemeld bij Fiber, in de veronderstelling dat mijn adres klaar zou zijn voor glasvezel. Na ontvangst van de bevestiging en het informatiepakket blijkt het echter om (V)DSL te gaan, een glasvezelverbinding zit nog niet in de planning. Niet goed gelezen, maar daarom niet getreurd: Fiber heeft netjes een kaartje bijgevoegd, waarmee ik binnen de bedenktermijn nog kan afzien van de overeenkomst. Ingevuld en opgestuurd, met als reden dat ik enigszins misleid was door de zogenaamde beschikbaarheid van glasvezel.
Nu, 14 dagen later, krijg ik bericht dat de aansluiting wordt geactiveerd. Fiber beweert het opzegkaartje niet te hebben ontvangen. (Door slechte bereikbaarheid van de Klantenservice is het me in de tussentijd ook niet gelukt om dat telefonisch te kunnen verifiëren.) Helaas is het nu niet meer mogelijk er nog iets aan terug te draaien en zit ik twee jaar vast aan een abonnement, met een verbinding die waarschijnlijk geen snelheidswinst zal opleveren. Ik begrijp aan de andere kant ook dat Fiber de lijn al heeft opgekocht. (Toch vraag ik me af of het een bewuste verkooptruc is, maar dat gaat misschien te ver. Mocht het echter bij meer mensen zijn voorgekomen, dan hoor ik dat graag.)
Nu ik bovenstaande berichten heb gelezen, vraag ik me af of ik na ontvangst van de apparatuur nog iets kan beginnen. Gaat de vlieger van gemengde overeenkomst ook op als de apparatuur in bruikleen is (dus niet echt een koop)? En alleen als het niet naar behoren werkt? Natuurlijk hoop ik dat het zo goed werkt dat ik blij ben met de overstap, maar als iemand tips heeft: alvast dank!
Nu, 14 dagen later, krijg ik bericht dat de aansluiting wordt geactiveerd. Fiber beweert het opzegkaartje niet te hebben ontvangen. (Door slechte bereikbaarheid van de Klantenservice is het me in de tussentijd ook niet gelukt om dat telefonisch te kunnen verifiëren.) Helaas is het nu niet meer mogelijk er nog iets aan terug te draaien en zit ik twee jaar vast aan een abonnement, met een verbinding die waarschijnlijk geen snelheidswinst zal opleveren. Ik begrijp aan de andere kant ook dat Fiber de lijn al heeft opgekocht. (Toch vraag ik me af of het een bewuste verkooptruc is, maar dat gaat misschien te ver. Mocht het echter bij meer mensen zijn voorgekomen, dan hoor ik dat graag.)
Nu ik bovenstaande berichten heb gelezen, vraag ik me af of ik na ontvangst van de apparatuur nog iets kan beginnen. Gaat de vlieger van gemengde overeenkomst ook op als de apparatuur in bruikleen is (dus niet echt een koop)? En alleen als het niet naar behoren werkt? Natuurlijk hoop ik dat het zo goed werkt dat ik blij ben met de overstap, maar als iemand tips heeft: alvast dank!
Hier ook een vergelijkbaar probleem. Na renovatie van onze woning hebben we geen telefoonaansluiting meer. De postcodecheck gaf Fiber aan als geschikte leverancier van internet op ons adres. Ik heb daarbij zelf niet gezien of in de gaten gehad dat het om DSL ging en dat dit betekent dat het de telefoonlijn betreft (mede door een eerder gesprek met Ziggo, de netwerkleverancier van tv, werd gezegd dat mijn internet via de tvkabel kwam, ging ik er van uit dat interent sowieso via de CAI geleverd werd op ons adres). Ik open die box van Fiber, kom erachter dat het niet compatibel is. Een deel van de fout ligt bij mij. Fiber stuurt echter zijn box pas op als de bedenktijd over is, omdat ze dan pas het contract afsluiten omdat het dan pas zeker door gaat.
Zoals ik het zie, is het product niet compatibel, waardoor ik de dienst niet kan afnemen. Hadden ze de box al eerder opgestuurd, dan had ik het eerder gezien. Als ik er wat meer verstand van had gehad, of als ik bij de postcodecheck of bij FIber beter was gewaarschuwd, had dit zeker niet hoeven te gebeuren. Maar goed. Ik kan er helemaal niets mee doordat ik niet de verkeerde dienst heb, maar een niet compatibel product. Status is dus dat ik na 25 dagen heb opgezegd, geen bevestiging kreeg, gisteren heb nagebeld, nu een slotnota krijg met de rekening voor het hele jaar..
Zoals ik het zie, is het product niet compatibel, waardoor ik de dienst niet kan afnemen. Hadden ze de box al eerder opgestuurd, dan had ik het eerder gezien. Als ik er wat meer verstand van had gehad, of als ik bij de postcodecheck of bij FIber beter was gewaarschuwd, had dit zeker niet hoeven te gebeuren. Maar goed. Ik kan er helemaal niets mee doordat ik niet de verkeerde dienst heb, maar een niet compatibel product. Status is dus dat ik na 25 dagen heb opgezegd, geen bevestiging kreeg, gisteren heb nagebeld, nu een slotnota krijg met de rekening voor het hele jaar..
-
Fiber gaat uit van een database met bekende aansluitpunten voor de levering. Zij kunnen niet zien dat het aansluitpunt weggewerkt of verwijderd is, dat zit in het klantdomein. Als de database aangeeft dat er een ISRA-punt is aangelegd zal elke dsl-provider zich als 'geschikte leverancier' beschouwen.
Dat providers beter kunnen informeren over hoe de aansluiting in elkaar steekt is waar, maar dat zullen ze vermoedelijk niet zo snel doen. Je werft meer klanten door te adverteren dat het makkelijk aan te sluiten is.
Je kan het ISRA-punt wel laten repareren, maar daar zijn waarschijnlijk kosten aan verbonden. Fiber contract opzeggen is ook een optie, maar zoals je zelf gemerkt hebt zijn daar ook kosten aan verbonden. Dat je een niet compatibel product hebt gaat m.i. niet op, omdat je zelf het ISRA-punt hebt verwijderd. Ik zou contact opnemen met Fiber en informeren over de mogelijkheden tot coulance omdat je geen werkend ISRA-punt hebt, met een beetje geluk willen ze je enigszins tegemoetkomen.
Dat providers beter kunnen informeren over hoe de aansluiting in elkaar steekt is waar, maar dat zullen ze vermoedelijk niet zo snel doen. Je werft meer klanten door te adverteren dat het makkelijk aan te sluiten is.
Je kan het ISRA-punt wel laten repareren, maar daar zijn waarschijnlijk kosten aan verbonden. Fiber contract opzeggen is ook een optie, maar zoals je zelf gemerkt hebt zijn daar ook kosten aan verbonden. Dat je een niet compatibel product hebt gaat m.i. niet op, omdat je zelf het ISRA-punt hebt verwijderd. Ik zou contact opnemen met Fiber en informeren over de mogelijkheden tot coulance omdat je geen werkend ISRA-punt hebt, met een beetje geluk willen ze je enigszins tegemoetkomen.