| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie
Garantie
Goede morgen,
Zojuist is mijn Iphone 4s kapot gevallen.
Nu heb ik de MediaMarkt gebeld om te melden dat mijn mobiel stuk is en nu kan ik hem laten repareren. Nu is mij alleen gemeld dat dit 3 tot 8 weken gaat duren en ik geen leentoestel krijg omdat ik hiervoor niet verzekerd ben.
Wat zijn hierin mijn rechten en kan ik hier iets aan doen?
Groetjes,
Peter
Zojuist is mijn Iphone 4s kapot gevallen.
Nu heb ik de MediaMarkt gebeld om te melden dat mijn mobiel stuk is en nu kan ik hem laten repareren. Nu is mij alleen gemeld dat dit 3 tot 8 weken gaat duren en ik geen leentoestel krijg omdat ik hiervoor niet verzekerd ben.
Wat zijn hierin mijn rechten en kan ik hier iets aan doen?
Groetjes,
Peter
Re: Garantie
Géén en nee zijn hier de correcte antwoorden.Redband94 schreef: Wat zijn hierin mijn rechten en kan ik hier iets aan doen?
Ik had ergens gehoord dat de wet veranderd zou worden/is dat indien je mobiel ten reparatie wordt gesteld je recht heb op een leentoestel.newmikey schreef:Géén en nee zijn hier de correcte antwoorden.Redband94 schreef: Wat zijn hierin mijn rechten en kan ik hier iets aan doen?
Maar denk dat dit er dus nog niet is.
@redband.
als je al recht hebt op een leentoestel dan is dat alleen bij garantie zaken, niet omdat je je telefoon laat vallen.
er zijn een heleboel zaken waar je je Iphone kan laten repareren terwijl je erop wacht, je ben daarna alleen wel je fabrieksgarantie kwijt. Aan de andere kant, als je de volgende keer een storing hebt, claimen ze toch dat het gevolgschade van de val is.
als je al recht hebt op een leentoestel dan is dat alleen bij garantie zaken, niet omdat je je telefoon laat vallen.
er zijn een heleboel zaken waar je je Iphone kan laten repareren terwijl je erop wacht, je ben daarna alleen wel je fabrieksgarantie kwijt. Aan de andere kant, als je de volgende keer een storing hebt, claimen ze toch dat het gevolgschade van de val is.
Kokka,kokka schreef:@redband.
Oke, maar nu heb ik 2 jaar fabrieksgarantie en deze is nog niet voorbij, daarom laat ik hem dus bij de MediaMarkt repareren en niet elders.
Bedankt voor je het beantwoorden van mijn vraag.
Je kunt hem wel laten repareren bij MM, maar de reparatie valt buiten de garantievoorwaarden. Val en stootschade worden niet onder garantie gerepareerd.Redband94 schreef:Kokka,kokka schreef:@redband.
Oke, maar nu heb ik 2 jaar fabrieksgarantie en deze is nog niet voorbij, daarom laat ik hem dus bij de MediaMarkt repareren en niet elders.
Houdt je wel rekening met kosten voor deze reparatie? Valschade is geen garantie, en de mediamarkt doet tot zo ver ik weet niet aan liefdadigheid, dus die gaan je een rekening sturen voor de gedane werkzaamheden.
Ik zie wel waarom je hem (op je eigen kosten) bij Mediamarkt laat repareren. Ik bedoel te zeggen dat als je volgende keer dan bij een ' normale' storing aanspraak probeert te maken op je fabrieksgarantie, je alsnog de kans loopt dat ze de claim afwijzen omdat het toestel (nu) gevallen is.Redband94 schreef:Kokka,kokka schreef:@redband.
Bij non-conformiteit zou je de huurkosten van een mobiel kunnen verhalen op basis van art. 7:24 BW, maar het kapot laten vallen van je telefoon is geen non-conformiteit.
Nooit zal er in een wet komen te staan dat je recht op een leentoestel hebt. En dan ook echt NOOITRedband94 schreef:Ik had ergens gehoord dat de wet veranderd zou worden/is dat indien je mobiel ten reparatie wordt gesteld je recht heb op een leentoestel.
Nooit is nooit, zeg nooit nooit, je weet maar nooit, menige providers geven een leentoestel af aan de gedupeerdeProlix schreef:Nooit zal er in een wet komen te staan dat je recht op een leentoestel hebt. En dan ook echt NOOITRedband94 schreef:Ik had ergens gehoord dat de wet veranderd zou worden/is dat indien je mobiel ten reparatie wordt gesteld je recht heb op een leentoestel.
Har06 schreef:Nooit is nooit, zeg nooit nooit, je weet maar nooit, menige providers geven een leentoestel af aan de gedupeerde
Poeh, wat lezen een boel mensen hier slecht zeg. Ik zei/schreef dat er nooit in een wet zou komen te staan dat je recht hebt op een leentoestel als je defecte toestel wordt gerepareerd.... Heeft niets te maken met wat je schreef Har06.