Hallo,
mijn vrouw werd laatst gebeld door een onbekende engelse man.
Hij vroeg of wij een computer in huis hadden. Mijn vrouw vertrouwde
het niet en heeft gezegd van niet. Toen brabbelde hij nog wat verder
mijn vrouw heeft niet precies verstaan wat hij toen zei maar ze hoorde
wel iets met seks en internet, daarna werd er opgehangen.
Heeft iemand net zoiets meegemaakt of weet iemand wat ik moet doen
want zometeen komen ze naar me huis en halen ze alle waardevolle
spullen weg.
Alvast bedankt
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gebeld door een engels onbekende
-
Re: Gebeld door een engels onbekende
bij dat soort telefoontjes meteen de haak er op gooien , die komen heus niet hoor.
-
- Contacteer:
Heb je nummerherkenning, en stond het nummer er in?
Misschien handig deze ook te vermelden (kunnen anderen die dit ook hebben zich melden).
Maar, alleen aan de hand van een telefoongesprek - zeker als je het halverwege verbroken hebt, zal niet direct iets volgen.
Wel zou ik alle binnenkomende post en mail, en je bankrekening, voor de zekerheid extra goed controleren - dit omdat sommige bedrijven menen dat indien u enige vraag met 'ja' beantwoord - dit voldoende is om rekeningen te sturen, danwel te incasseren van uw bankrekening.
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar wees erop bedacht, zodat als het nu net wel gebeurt, u snel kan reageren.
Misschien handig deze ook te vermelden (kunnen anderen die dit ook hebben zich melden).
Maar, alleen aan de hand van een telefoongesprek - zeker als je het halverwege verbroken hebt, zal niet direct iets volgen.
Wel zou ik alle binnenkomende post en mail, en je bankrekening, voor de zekerheid extra goed controleren - dit omdat sommige bedrijven menen dat indien u enige vraag met 'ja' beantwoord - dit voldoende is om rekeningen te sturen, danwel te incasseren van uw bankrekening.
Ik zeg niet dat het gebeurt, maar wees erop bedacht, zodat als het nu net wel gebeurt, u snel kan reageren.
-
ciske schreef:bij dat soort telefoontjes meteen de haak er op gooien , die komen heus niet hoor.
Met mensen, wie ik niet ken, ga ik via de telefoon geen gesprek aan, en doe wat ciske hier heeft geschreven.