Misschien is dit onderwerp dubbel maar kon het nog niet vinden op het forum.
Vandaag ben ik 2 keer gebeld door dit nummer:+393193260028.
Ik vond het een vreemd nummer dus besloot niet terug te bellen.
Ik ben het nummer gaan googlen en kwam op een Engelstalige site waarop te lezen is dat meer mensen gebeld zijn door dit of vergelijkbaar nummer.
Ik ben even gaan rondspeuren op internet en kwam meer van dit soort kwesties tegen.
Veel mensen zijn de afgelopen maand gebeld en kijgen een faxnummer of een voicemail.
Het nummer is afkomstig uit Italie.
Wie weet wat dit voor iets raars is?
mvg,
Marianne
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gebeld door vreemd nummer uit Ialie. Wat is dit?
-
Re: Gebeld door vreemd nummer uit Ialie. Wat is dit?
Het kan telefoon verkoop zijn want de tarieven zijn soms daar goedkoper!
Ik weet het niet maar bij onbekende nooit terug bellen.
Zij maken kosten en doe niets.
Ik weet het niet maar bij onbekende nooit terug bellen.
Zij maken kosten en doe niets.
Ik had vandaag een gemiste oproep van een vreemd nummer.
Uit automatisme het nummer terug gebeld en kreeg toen een soort voicemail aan de lijn wat meer leek op een dating oproep.
Na wat googlen op het nummer blijkt dat er meer mensen gebeld zijn door dit nummer.
http://www.quiro.nl/nl_NL/vraag/Landnum ... mmer?.html
Het nummer is : +393193260007
Heb net ffe met T-Mobile gebeld en het kan zijn dat het een scam is en je gewoon 10 a 20 euro per minuut betaald.
Ik ben benieuwd wat de schade straks is. Heb gelukkig maar een paar seconden aan de lijn gezeten.
Uit automatisme het nummer terug gebeld en kreeg toen een soort voicemail aan de lijn wat meer leek op een dating oproep.
Na wat googlen op het nummer blijkt dat er meer mensen gebeld zijn door dit nummer.
http://www.quiro.nl/nl_NL/vraag/Landnum ... mmer?.html
Het nummer is : +393193260007
Heb net ffe met T-Mobile gebeld en het kan zijn dat het een scam is en je gewoon 10 a 20 euro per minuut betaald.
Ik ben benieuwd wat de schade straks is. Heb gelukkig maar een paar seconden aan de lijn gezeten.
Vooraf kijken welk land 00 39 is want er zitten enkele erg dure tussen!
En speek je de taal?
Als je reageerde heb je kans dat ze jou nummer vaker zullen gebruiken want je bent gevoelig voor dit soort lieden!
Nooit meer onbekende dure of buitenlandse nummer bellen dus ook geen 0900 of 0906 of 0909 of 084 of 087 nummers tenzij het bekende zijn!
En speek je de taal?
Als je reageerde heb je kans dat ze jou nummer vaker zullen gebruiken want je bent gevoelig voor dit soort lieden!
Nooit meer onbekende dure of buitenlandse nummer bellen dus ook geen 0900 of 0906 of 0909 of 084 of 087 nummers tenzij het bekende zijn!
-
Ik heb wat gezocht en kwam erachter dat dit nummer afkomstig was uit Italie waar ik (een paar jaar geleden) op vakantie ben geweest. Ik belde dus terug en kreeg ook een fax/antwoordapparaat en heb na een paar seconden opgehangen. Ik heb net Vodafone gebeld, maar die kunnen er nu nog niks over zeggen. Ik heb op internet gekeken, maar zie dat er meerdere mensen er mee zijn geconfronteerd. Er is nogal veel onduidelijkheid over.
http://www.nujij.nl/gebeld-door-vreemd- ... 4665.lynkx
http://800notes.com/Phone.aspx/1-393-193-2600
> zitten hier extra kosten aan verbonden?
> moet je die extra kosten betalen? het lijkt me namelijk van niet, want je kan niet horen wie of wat het is. Betalen voor 0900 nummer lijkt me niet erg redelijk, want je wordt niet eens fatsoenlijk geinformeerd!
http://www.nujij.nl/gebeld-door-vreemd- ... 4665.lynkx
http://800notes.com/Phone.aspx/1-393-193-2600
> zitten hier extra kosten aan verbonden?
> moet je die extra kosten betalen? het lijkt me namelijk van niet, want je kan niet horen wie of wat het is. Betalen voor 0900 nummer lijkt me niet erg redelijk, want je wordt niet eens fatsoenlijk geinformeerd!
-
Vanochtend om 05:08 gebeld door +393193260028.
Dit was al de tweede keer. Een paar maanden geleden ook al eens door een vreemd nummer. Omdat ik regelmatig door klanten in het buitenland word gebeld wilde ik eerst terugbellen. Toch maar besloten om eerst te kijken van welk land het nummer afkomstig was. Nummer was toen afkomstig uit Bangladesh. Aangezien ik daar geen klanten heb zitten even gegoogled om te kijken of het nummer bekend is en jawel hoor. Vanochtend ook dit nummer gecontroleerd en kwam ook weer een hoop topics tegen. Naar alle waarschijnlijkheid zijn dit oplichters die je proberen terug te laten bellen a € 10 per minuut of iets dergelijks. Dat er gebeld wordt is 1, maar het tijdstip waarop is niet altijd even prettig. En door prive omstandigheden kan ik mijn mobiele telefoon niet uitzetten 's nachts. Zou hier iets tegen te doen zijn?
Mvg
Edwin
Dit was al de tweede keer. Een paar maanden geleden ook al eens door een vreemd nummer. Omdat ik regelmatig door klanten in het buitenland word gebeld wilde ik eerst terugbellen. Toch maar besloten om eerst te kijken van welk land het nummer afkomstig was. Nummer was toen afkomstig uit Bangladesh. Aangezien ik daar geen klanten heb zitten even gegoogled om te kijken of het nummer bekend is en jawel hoor. Vanochtend ook dit nummer gecontroleerd en kwam ook weer een hoop topics tegen. Naar alle waarschijnlijkheid zijn dit oplichters die je proberen terug te laten bellen a € 10 per minuut of iets dergelijks. Dat er gebeld wordt is 1, maar het tijdstip waarop is niet altijd even prettig. En door prive omstandigheden kan ik mijn mobiele telefoon niet uitzetten 's nachts. Zou hier iets tegen te doen zijn?
Mvg
Edwin
Ze bellen maar erg kort zodat U te laat is.
Als je terug belde betaal je de kosten en daar verdienen ze aan!
Zo geef je ontwikkelingshulp aan dit soort Afrikanen.
Helaas is blokkeren erg lastig.
Gewoon negeren want mensen die wel bellen worden vaker gebeld in de hoop dat je deze keer nogmaals gaat betalen.
Als je terug belde betaal je de kosten en daar verdienen ze aan!
Zo geef je ontwikkelingshulp aan dit soort Afrikanen.
Helaas is blokkeren erg lastig.
Gewoon negeren want mensen die wel bellen worden vaker gebeld in de hoop dat je deze keer nogmaals gaat betalen.