LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gebeld uit buitenland door onbekend nummer?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Winnievreeswijk

Gebeld uit buitenland door onbekend nummer?

Ongelezen bericht door Winnievreeswijk »

Werd vorige week al gebeld door buitenlands nummer. Kreeg een slecht Nederlands sprekende vrouw aan de lijn. Heb gezegd dat ik geen behoefte had aan dit gesprek. Heb toen niet goed opgelet welk nummer dit was.
Vandaag werd ik gebeld door nummer 008565550168, maar was te laat met opnemen.
Probeerde terug te bellen, maar kreeg te horen dat dit nummer niet bekend was.
Heb gegoogeld en zag dat dit nummer dat begint met 00856 uit Laos is.
Heb geen connecties met Laos.
Wat steekt hier achter?
Zijn er wellicht meer mensen die door zo'n nummer zijn gebeld?
Laatst gewijzigd door Winnievreeswijk op 11 nov 2014 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Re: Gebeld uit buitenland door onbekend nummer?

Ongelezen bericht door dhc »

Gewoon niet op reageren, zijn óf oplichters óf zogenaamde Microsoftmedewerkers.
Als u toch opneemt, gewoon laten liggen, de kosten zijn niet voor u..of zoals ik doe, meteen neerleggen en al helemaal niet reageren.
Hoe simpel is dat?

Josephien12

Ongelezen bericht door Josephien12 »

dhc schreef: zijn óf oplichters óf zogenaamde Microsoftmedewerkers.
zogenaamde microsoftmedewerkers zijn dus ook oplichters.
Moet dus zijn het zijn óf oplichters óf ook oplichters

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

Ik denk dat TS wel begrijpt wat ik bedoel....

eleven

Ongelezen bericht door eleven »

Winnievreeswijk schreef:Werd vorige week al gebeld door buitenlands nummer. Kreeg een slecht Nederlands sprekende vrouw aan de lijn. Heb gezegd dat ik geen behoefte had aan dit gesprek. Heb toen niet goed opgelet welk nummer dit was.
Vandaag werd ik gebeld door nummer 008565550168, maar was te laat met opnemen.
Probeerde terug te bellen, maar kreeg te horen dat doping nummer niet bekend was.
Heb gegoogeld en zag dat dit nummer dat begint met 00856 uit Laos is.
Heb geen connecties met Laos.
Wat steekt hier achter?
Zijn er wellicht meer mensen die door zo'n nummer zijn gebeld?
@Winnie ik vrees, dat je niet weet wat googelen of zoeken is.
Probeer eens hier op het forum de link "zoeken" en tip jou gegevens in, dan gaat een wereld voor jou open, hoe vaak, dit en soortgelijke telefoontjes al geweest zijn.

53078

Ongelezen bericht door 53078 »

Winnievreeswijk schreef:... nummer 008565550168...
Probeerde terug te bellen, maar kreeg te horen dat doping nummer niet bekend was...
Kansloos..

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Josephien12 schreef:
dhc schreef: zijn óf oplichters óf zogenaamde Microsoftmedewerkers.
zogenaamde microsoftmedewerkers zijn dus ook oplichters.
Moet dus zijn het zijn óf oplichters óf ook oplichters
Óf schoolmeester, óf ook schoolmeester ??

AnnaGeesje

Ongelezen bericht door AnnaGeesje »

Ben hier vandaag ook 3 maal gebeld door een slecht Engels sprekende (waarschijnlijk Chinese) vrouw die iets wil vertellen/verkopen over computer technologie. Het nummer waarmee gebeld is, is 00929232280.
Heb de derde keer opgenomen en haar haar verhaal laten doen, waarop ik duidelijk heb laten weten dat ik er niet van gediend ben. Hoorde overigens veel geruis en gepraat op de achtergrond, wat er op duidt dat zij niet alleen is.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

wat er op duidt dat zij niet alleen is.
Komt wel vaker voor op een call centre :wink:

De Econometrist

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Haha, onze Indiase 'Microsoftmedewerkers' zijn weer bezig.
In vrijwel onverstaanbaar engels melden ze dat je computer virussen verspreidt, en als je hun gebrabbel niet in één keer verstaat informeren ze of je wel engels spreekt.
Voor het geval ik ze thuis tref als ik de tijd heb dan ligt mijn draaiboek al klaar om ze zo lang mogelijk aan de lijn te houden; Mezelf steeds van de domme houden, niks in eerste instantie verstaan, alles laten spellen, en zogenaamd mijn computer steeds uit zetten omdat ik bang ben voor de virussen, waarna het opstarten natuurlijk weer 3 minuten duurt. Ik ben er helemaal klaar voor...
Vorig jaar had ik het geschopt tot de derde supervisor, waarvan zo ongeveer de stoomwolkjes bij mij door de telefoon kwamen toen hij bijna scheldend opmerkte dat hij al 1440 seconden bezig was me iets duidelijk te maken. Dit jaar ga ik voor een heel uur. Ondertussen tijdens het 'wachten' op een herstartende computer een potje schaken op internet, dan kom ik de tijd wel door.
Haha, laat ze maar opkomen die domme lutsers daar in Bombay...

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

De Econometrist schreef:Haha, onze Indiase 'Microsoftmedewerkers' zijn weer bezig.
In vrijwel onverstaanbaar engels melden ze dat je computer virussen verspreidt, en als je hun gebrabbel niet in één keer verstaat informeren ze of je wel engels spreekt.
Voor het geval ik ze thuis tref als ik de tijd heb dan ligt mijn draaiboek al klaar om ze zo lang mogelijk aan de lijn te houden; Mezelf steeds van de domme houden, niks in eerste instantie verstaan, alles laten spellen, en zogenaamd mijn computer steeds uit zetten omdat ik bang ben voor de virussen, waarna het opstarten natuurlijk weer 3 minuten duurt. Ik ben er helemaal klaar voor...Vorig jaar had ik het geschopt tot de derde supervisor, waarvan zo ongeveer de stoomwolkjes bij mij door de telefoon kwamen toen hij bijna scheldend opmerkte dat hij al 1440 seconden bezig was me iets duidelijk te maken. Dit jaar ga ik voor een heel uur. Ondertussen tijdens het 'wachten' op een herstartende computer een potje schaken op internet, dan kom ik de tijd wel door.
Haha, laat ze maar opkomen die domme lutsers daar in Bombay...
In de tussentijd wordt je huis geplunderd??

De Econometrist

Ongelezen bericht door De Econometrist »

Mijn huis geplunderd??
Door wie?
Hoe?
Met mijzelf thuis aanwezig, hetzij aan de telefoon? Als ware het een soort babbeltruc? Ik dacht het niet. Bovendien zouden ze dat ook wel erg snel geregeld hebben om vanuit Bombay bij mij thuis aan te komen vanaf het moment dat ze denken 'beet' te hebben.
Maar, als dat inderdaad hun bedoeling is, laat ze dan maar komen ook. Ik ben echt niet bang voor zo'n stelletje sukkels. Ik denk eerder dat ik te vrezen heb voor de domheid van mijn landgenoten die er voor zorgen dat een scam als dit blijkbaar nog steeds vruchten afwerpt...

Gesloten