LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen kabels in de woning. toch een jaarcontract afkopen.

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
charmainetel

Geen kabels in de woning. toch een jaarcontract afkopen.

Ongelezen bericht door charmainetel »

op 1 maart zijn mijn vriend en ik gaan samenwonen. Ik had sinds een paar jaar een abonnement lopen bij Tele2 en omdat ze zo goedkoop waren heb ik ervoor gekozen Tele2 mee te verhuizen. Mijn vriend die later op het adres kwam wonen heeft zijn KPN-abonnement niet opgezegd, maar ook mee verhuisd! Toen ik hier achterkwam hem ik contact opgenomen met KPN. Helaas is daar iets niet goed gegaan in het doorvoeren van de opzeggen. Wij ontvingen een factuur van KPN. Ik heb aan KPN uitgelegd wat de situatie is. Zij gaven aan de eerste maand in rekening te brengen, maar daarna zou er een verrekening plaatsvinden/tegemoetkoming, waardoor de factuur op €0,- zou komen te staan. Na een hoop telefoontjes met Tele2 en bezoeken van monteurs en de onderhoudsinspecteur van de woningbouw vereniging blijkt dat de kabels voor televisie en internet van KPN (waarover tele2 hun diensten levert), onze nieuwe woning niet binnenkomen! Er is in onze woning geen aansluiting mogelijk met een andere provider dan ZIGGO. Helaas heeft Tele2 desondanks besloten dat wij zowel verhuiskosten, als de eerste 2 maanden moeten betalen ter hoogte van €75,-. Ik ging hier niet mee akkoord. Ik heb meerder klachten ingediend en er is door meerdere medewerkers telefonisch toegezegd dat dit "natuurlijk absurd is" en dat ik niet hoef te betalen voor een product waar ik geen gebruik van heb kunnen maken. Over de klachten die ik heb ingediend kreeg ik een telefonische reactie van de medewerkers met hoe de rekening is opgebouwd en waarom deze ontstaan is. Op het moment dat ik de situatie uitleg geven de medewerkers aan: "ja, daar kunnen wij niks aan doen mevrouw, het is uw eigen verantwoordelijkheid om in de gaten te houden of die kabels bij u door de woning lopen." Wat een frappante reactie is, want zij sturen zelf een monteur langs om dit te controleren. Die monteur is geweest, heeft geconstateerd dat er geen aansluiting is in de woning en daarmee zou het abonnement worden beëindigd, maar dan zouden wij wel even de rekening van €76,- moeten betalen. Ik bleef maar tegen een muur van klachtenlijkmedewerkers oplopen die bleven herhalen, dat "dit de werkwijze is en dat de factuur niet ongedaan gemaakt kon worden." Ik wilde er vanaf zijn, dus heb de automatische incasso niet teruggeboekt, niemand die zit te wachten op extra incassokosten om een niet-betaalde factuur.
Wel nu: ik ontvang een rekening van €357,67!!! Of ik even het jaarabonnement wat ik bij de verhuizing door de neus geboord gekregen heb wil afkopen, want ik heb tussentijds opgezegd!
Achteraf is mij verteld dat bij het verhuizen om technische redenen een nieuw jaarcontract moest worden aangegaan. Ondanks het feit dat ik jaren zowel vast als mobiel klant ben bij Tele2 is er volgens de klachtenlijn geen enkele mogelijkheid om deze facturen op €0,- te zetten.
Help mij alsjeblieft in deze zaak, want bij Tele2 kan je ook geen betalingsregeling treffen. Ik zou moeten wachten tot er incassokosten bijkomen en het dossier naar een deurwaarder gaat, voordat ik een regeling zou kunnen treffen voor dit enorme bedrag. Ik weet niet meer wat ik hiermee aanmoet. Tele2 heeft een klachtenlijn die niks kan betekenen, ze hebben medewerkers die je van het kastje naar de muur sturen en een vergoedingsformulier waar je op gewezen wordt, maar niks mee kan. Ik weet het niet meer. :(

Bob Schurkjens

Re: Geen kabels in de woning. toch een jaarcontract afkopen.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Geen paniek. Allereerst heel goed dat je niet de incasso hebt teruggedraaid. Tele2 is aangesloten bij de Geschillencommissie. Hier kun je online een geschil indienen. Met kopieren en plakken kun je je verhaal dat je hierboven hebt getypt kwijt op het geschilformulier. Je betaalt vervolgens een paar tientjes klachtengeld aan de commissie. Daarna is Tele2 aan zet: Tele2 krijgt van de commissie de keuze om met jou minnelijk te schikken. Doen ze dat niet? Dan moet Tele2 een paar honderd (!) euro behandelkosten betalen aan de commissie en wordt je geschil inhoudelijk behandeld. Waar het op neer komt: wanneer je deze stap zet heb je Tele2 bij de ballen. Je kan ook nog een paar honderd euro schadevergoeding vorderen. Ik heb al deze stappen zelf doorlopen dus ik weet waarover ik praat. Het door jou betaalde klachtengeld krijg je terug wanneer je in het gelijk wordt gesteld. Wanneer Tele2 contact met je opneemt voor een schikking, dan eis je dat alle rekeningen van tafel gaan en dat Tele2 jouw klachtengeld volledig vergoedt. Zo niet dan laat je je geschil in behandeling nemen. Gelijk krijg je toch wel van de commissie.

http://www.sgc.nl

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

charmainetel schreef:op 1 maart zijn mijn vriend en ik gaan samenwonen. Ik had sinds een paar jaar een abonnement lopen bij Tele2 en omdat ze zo goedkoop waren heb ik ervoor gekozen Tele2 mee te verhuizen. Mijn vriend die later op het adres kwam wonen heeft zijn KPN-abonnement niet opgezegd, maar ook mee verhuisd!
Dus jullie hebben een fout gemaakt. Wat ben je ten tijden van het verhuizen met Tele2 overeengekomen? Heb je iets ondertekend of ben je mondeling ergens mee akkoord gedaan.?
charmainetel schreef:Na een hoop telefoontjes met Tele2 en bezoeken van monteurs en de onderhoudsinspecteur van de woningbouw vereniging blijkt dat de kabels voor televisie en internet van KPN (waarover tele2 hun diensten levert), onze nieuwe woning niet binnenkomen!
Wat voor kabels zijn dat? Heb je het misschien over glasvezel?
charmainetel schreef:Op het moment dat ik de situatie uitleg geven de medewerkers aan: "ja, daar kunnen wij niks aan doen mevrouw, het is uw eigen verantwoordelijkheid om in de gaten te houden of die kabels bij u door de woning lopen."
Het kan zijn dat ze gelijk hebben. Daarom mijn vraag naar de kabels. Misschien is het gewoon een kwestie van de kabels laten aanleggen?
charmainetel schreef:Wel nu: ik ontvang een rekening van €357,67!!! Of ik even het jaarabonnement wat ik bij de verhuizing door de neus geboord gekregen heb wil afkopen, want ik heb tussentijds opgezegd!
Daarom mijn vraag naar wat je hebt afgesproken bij het verhuizen. Het in eens in rekening brengen van alle resterende maanden is onaanvaardbaar. Als je dat moet betalen dan kan dat ook maandelijks.
charmainetel schreef:Achteraf is mij verteld dat bij het verhuizen om technische redenen een nieuw jaarcontract moest worden aangegaan.
En heb je dat gedaan?
charmainetel schreef:Help mij alsjeblieft in deze zaak, want bij Tele2 kan je ook geen betalingsregeling treffen.
Je kan in ieder geval aangegeven dat, als de vordering opeisbaar is, deze nu nog niet opeisbaar is.
charmainetel schreef:Ik weet niet meer wat ik hiermee aanmoet. Tele2 heeft een klachtenlijn die niks kan betekenen, ze hebben medewerkers die je van het kastje naar de muur sturen en een vergoedingsformulier waar je op gewezen wordt, maar niks mee kan. Ik weet het niet meer. :(
Probeer eens schriftelijk te communiceren.

Bob Schurkjens

Schriftelijk communiceren met Tele2 is niet mogelijk. Daar heeft Tele2 goed over nagedacht.

Bob Schurkjens

En worden die brieven ook nog met de postkoets afgeleverd bij TeleNee? We leven toch niet meer in de negentiende eeuw? Welke internetprovider kun je nou niet mailen? Ze leveren nota bene zelf de internetverbinding. Maar ik snap het wel. Dit is het spelletje dat ze spelen met hun ontevreden klanten.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:Geen paniek. Allereerst heel goed dat je niet de incasso hebt teruggedraaid. Tele2 is aangesloten bij de Geschillencommissie. Hier kun je online een geschil indienen. Met kopieren en plakken kun je je verhaal dat je hierboven hebt getypt kwijt op het geschilformulier. Je betaalt vervolgens een paar tientjes klachtengeld aan de commissie. Daarna is Tele2 aan zet: Tele2 krijgt van de commissie de keuze om met jou minnelijk te schikken. Doen ze dat niet? Dan moet Tele2 een paar honderd (!) euro behandelkosten betalen aan de commissie en wordt je geschil inhoudelijk behandeld. Waar het op neer komt: wanneer je deze stap zet heb je Tele2 bij de ballen. Je kan ook nog een paar honderd euro schadevergoeding vorderen. Ik heb al deze stappen zelf doorlopen dus ik weet waarover ik praat. Het door jou betaalde klachtengeld krijg je terug wanneer je in het gelijk wordt gesteld. Wanneer Tele2 contact met je opneemt voor een schikking, dan eis je dat alle rekeningen van tafel gaan en dat Tele2 jouw klachtengeld volledig vergoedt. Zo niet dan laat je je geschil in behandeling nemen. Gelijk krijg je toch wel van de commissie.

http://www.sgc.nl
Aan z'n geschil zitten wel voorwaarden, bijvoorbeeld dat je de partij moet aangeven dat je het geschil gaat voorleggen aan de commissie, de inschrijfkosten zijn € 50,00.

Het is echter niet zo dat je altijd gelijk krijgt bij de geschillen commissie en schade vergoeding moet je aan kunnen tonen. Namens een provider ooit een zaak verdedigd klant wilde 5 jaar geld terug, wij boden 2 jaar uit coulance hij ging naar geschillen commissie en kreeg niets. Ging toch om enkele honderde euro's die 2 jaar.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

ben wel benieuwd wat er nu mist. het hele is/ra punt?

Bob Schurkjens

Je kan beslist ongelijk krijgen. In dit geval kan ik me dat niet voorstellen.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:Je kan beslist ongelijk krijgen. In dit geval kan ik me dat niet voorstellen.
Je krijgt ongelijk als er wel een ISRA in de woning aanwezig is maar deze bijvoorbeeld bij een verbouwing is verwijderd of vernield is. De provider levert dan wel diensten op het adres/aansluiting. In dit geval heb je 2 opties:

1. Contact afkopen
2. ISRA laten herstellen

Gezien ze wel de verhuizing hebben kunnen doorvoeren bij de provider lijkt het erop dat er toch een aansluiting aanwezig is. Als dit het geval is kun je wel een klacht indienen bij de geschillen commissie maar zul je niet in het gelijk worden gesteld.

Coulance vanuit de provider is een optie, maar coulance kost geld en low budget aanbieders zijn veelal wat lastiger in het verlenen van coulance. Vind het trouwens knap dat je op basis van een eenzijdig verhaal je het niet kan voorstellen dat ze ongelijk krijgen. Aan elk geschil zitten twee kanten en het kost de provider meer dan de genoemde € 300-400 om dit tot een geschil te laten komen.

Los dat het eerste puntje over de commissie niet klopt, de provider betaald ook een bedrag als er tot een schikking komt. Komen ze niet tot een schikking dan betalen ze nogmaals een bedrag.

Bob Schurkjens

Als je een contract al een paar jaar hebt zoals ts en je verhuist dat contract, dan ontstaat er per definitie geen nieuwe contracttermijn. Het contract was al maandelijks opzegbaar. Los van dat hele isra vrrhaal kan dan van een afkoopsom dus geen sprake zijn. Tele2 gaat dit dus verliezen. Maar goed, ik geloof het verder wel.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De woningbouw dus huurwoning?

Als ze moeten bouwen kunnen ze kiezen tussen aanleg kosten voor ADSL/KPN koper of Ziggo kabel en zo kosten besparen.
Indien dit het geval is moet je niet jou huurhuis maar kabel in gehele straat leggen.

Vele nieuwere woningen worden vaak maar met 1 kabel aangelegd meestal Ziggo, soms Glasvezel van KPN maar dan heb je geen keuze.

Als je via www.internetten.nl gaat zoeken naar mogelijkheden op jou adres + enkele buren zie je of op die postcode ADSL mogelijk is.
Vermoedelijk is straat zonder aangelegd of oude kabels met vele storingen afgesloten bij oudere woningen.

Ja, ook na renovatie of oude worden kabels niet vervangen als er weinig klanten voor ADSL/VDSL zitten en is stoppen ISRA mogelijk.

charmainetel

Bedankt voor alle reacties, schriftelijk reageren heeft geen nut bij Tele2. Dit wordt gewoon door hun klachtenafdeling opgepakt en die geven aan dat zij "er niks aan kunnen doen". Bijzonder(e) (onkundige) klachtenafdeling. Geen ISRA punt. Sterker nog "geen kabels die de meterkast inkomen voor een mogelijk ISRApunt." aldus de opzichter van de woningbouw.

charmainetel

Bedankt voor alle reacties, schriftelijk reageren heeft geen nut bij Tele2. Dit wordt gewoon door hun klachtenafdeling opgepakt en die geven aan dat zij "er niks aan kunnen doen". Bijzonder(e) (onkundige) klachtenafdeling. Geen ISRA punt. Sterker nog "geen kabels die de meterkast inkomen voor een mogelijk ISRApunt." aldus de opzichter van de woningbouw.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Elke aanbieder van ADSL, VDSL en Telefoon kan zien of er een Isra punt in huis aanwezig is of was....

Nooit aangelegde of verwijderde moeten hier ook in staan.
Bij nieuwe aanvraag online moet je ook een melding krijgen bij KPN, geen kabel, kosten aanleg komen erbij.
Of dit bij Tele2 ook zo is, gewoon proberen of je kan aanmelden en dan niet op bevestiging drukken maar print screen!

Als dit bij jou en je buren niet kan wegens geen kabels..... vermoedelijk hele straat KPN vrij.... dan heb je bewijs dat zij een fout maakte bij accepteren verhuis opdracht.
Bij andere woning kijk je even vooraf maar pas bij krijgen sleutels kom je hier achter.
Omdat je verhuizingen tijdig moet doorgeven is het voor U overmacht en geen info woningbouw is ook niet bepaald goede service.
Die hadden moeten melden met Ziggo, geen Isra punt... want bij elk huis zal het gebeuren in uw straat.

Ik zou die fout ook kunnen maken.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

charmainetel schreef:Bedankt voor alle reacties, schriftelijk reageren heeft geen nut bij Tele2. Dit wordt gewoon door hun klachtenafdeling opgepakt en die geven aan dat zij "er niks aan kunnen doen". Bijzonder(e) (onkundige) klachtenafdeling. Geen ISRA punt. Sterker nog "geen kabels die de meterkast inkomen voor een mogelijk ISRApunt." aldus de opzichter van de woningbouw.
Dan is het vrij simpel. Tele 2 kan niet leveren en had geen contract mogen aangaan. Het contract heeft eigenlijk nooit bestaan. Rekeningen sturen, contract afkopen etc is allemaal de grootste kolder in uw geval. Ik zou zeker niks betalen.

Stuur een brief aangetekend aan de directie, en meldt daarin uw verhaal. Wel wat zakelijker dan hierboven. Zet erin dat het technisch onmogelijk is bij u een aansluiting te hebben van hun en dat dit zowel door KPN als woningbouw is bevestigd. Schrijf dat het contract wat u betreft nooit tot stand had mogen komen en u dus ook geen contract heeft.

Een volgende stap is inderdaad geschillencommissie. Als ik het zo lees maakt u daar goede kans.

Gesloten