LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] geen klant (ook niet geweest)wel registratie als wanbetaler
-
geen klant (ook niet geweest)wel registratie als wanbetaler
Beste mensen ik wil klant worden bij tele2 mobiel maar omdat iemand heeft blijkbaar fraude heeft gepleegd en toevallig mijn adres heeft gebruikt (Ik ken die persoon ook niet fictief waarschijnlijk).
Ik heb dus via een webshop waar ik als jaren zaken doe een abo besteld en kreeg dus te horen van de webwinkel dat bij invoeren van mijn gegevens in systeem melding Verkoop niet mogelijk! Klant heeft een betalingsachterstand bij Tele2.
zie onderstaande mail
Subject: Re: Tele2
Date: Mon, 7 Jun 2010 11:01:34 +0200
Goedemorgen,
Ik heb de aanvraag zojuist in het systeem gezet, helaas krijg ik nog steeds dezelfde melding:
Verkoop niet mogelijk! Klant heeft een betalingsachterstand bij Tele2.
Voor vragen kan de klant telefonisch contact opnemen met Tele2 klantenservice, 0900-2411602
Neemt u zelf nogmaals contact op met Tele2?
Met vriendelijke groet,
Daarna ik dus gebeld met de klantenservice van tele2 die zij als ik nou mijn bankafschrift en id fax dan komt het wel goed.
Ik gebeld met webwinkel of zij dat kunnen doen omdat ze toch al mijn gegevens hebben.
Na 2 dagen krijg ik mail van webwinkel of ik nog een reactie op de fax heb gehad. Ik zei nee maar ik ga gelijk er achter aan.
Bel dus voor de tweede keer met klantenservice zegt die dat ze fax nooit hebben ontvangen en of ik niet een energie nota kan sturen per mail.
Ik dacht nou vooruit dus een pdf bijlage van mijn eneco energie nota naar [email protected] en daarna gebeld hoe zit het.
Zegt de medewerker prima u kunt nu abo afsluiten want notitie bij registratie dat u daar woont.
Ik ook mail naar webwinkel dat alles in orde is .
Krijg ik mail van webwinkel
Goedemorgen,
Ik heb de aanvraag zojuist in het systeem gezet, helaas krijg ik nog steeds dezelfde melding:
Voor vragen kan de klant telefonisch contact opnemen met Tele2 klantenservice, 0900-2411602
Met vriendelijke groet,
Ik dacht nou maar echt een klacht mailen naar tele2
heb de volgende mail gezonden.
Geachte Tele2,
Ik heb na medewerker van de klantenservice gesproken te hebben over de melding en het advies gekregen om dan met de backoffice van tele2 te bellen om verder geholpen te worden.
Als u verder leest ziet u dat er dus blijkbaar iemand een abo heeft afgesloten met een vals adres (de mijne) en daardoor kan ik geen klant worden bij tele2 via *******.
Ik heb daarna met de backoffice gebeld en zegt de meneer doodleuk dat ik maar een andere provider moet gaan . Tele2 kan niet zien dat ik niks met de fraude heb te maken. Dat komt omdat ik daar al woon voordat de abo is aangesloten (ben ik medeplichtig ?). In Nederland ben je onschuldig tot tegendeel bewezen.
Daarop zei ik dus wat is het nut van BKR register en ik heb door middel van bijlage al aangetoond dat ik de hoofdbewoner ben en daar naar mijn weten geen ander personen wonen buiten mijn gezin.
Graag zou ik de registratie op mijn adres geschrapt zien omdat die niet op een wettelijke basis is gebaseerd.
Hoogachtend,
Krijg ik de volgende dag deze reactie
Geachte heer/mevrouw *****,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 8876410, stuur ik u hierbij dit bericht.
Uit onze gegevens blijkt dat u inderdaad contact heeft gehad met onze Afdeling Aanmelden. Zij hebben geconstateerd dat u al in 2000 op het adres ************** woont en dat het abonnement wat op dat adres bekend is van 2005 is. Helaas kunnen wij u derhalve niet aanmelden. Mijn excuses hiervoor.
Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u meer vragen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice, telefoonnummer: 0900-241 1602 (lokaal tarief), wij zijn maandag t/m zaterdag geopend van 08:00 tot 22:00 uur. Tevens kunt u voor algemene informatie over Tele2 terecht op onze website http://www.tele2.nl
Met vriendelijke groet,
Tele2 Nederland BV
Wat moet ik hier nou mee ik ben toch duidelijk dat ik de regiristratie op mijn adres weg wil .
Ik heb dus via een webshop waar ik als jaren zaken doe een abo besteld en kreeg dus te horen van de webwinkel dat bij invoeren van mijn gegevens in systeem melding Verkoop niet mogelijk! Klant heeft een betalingsachterstand bij Tele2.
zie onderstaande mail
Goedemorgen,
Met vriendelijke groet,
Daarna ik dus gebeld met de klantenservice van tele2 die zij als ik nou mijn bankafschrift en id fax dan komt het wel goed.
Ik gebeld met webwinkel of zij dat kunnen doen omdat ze toch al mijn gegevens hebben.
Na 2 dagen krijg ik mail van webwinkel of ik nog een reactie op de fax heb gehad. Ik zei nee maar ik ga gelijk er achter aan.
Bel dus voor de tweede keer met klantenservice zegt die dat ze fax nooit hebben ontvangen en of ik niet een energie nota kan sturen per mail.
Ik dacht nou vooruit dus een pdf bijlage van mijn eneco energie nota naar [email protected] en daarna gebeld hoe zit het.
Zegt de medewerker prima u kunt nu abo afsluiten want notitie bij registratie dat u daar woont.
Ik ook mail naar webwinkel dat alles in orde is .
Krijg ik mail van webwinkel
Goedemorgen,
Met vriendelijke groet,
Ik dacht nou maar echt een klacht mailen naar tele2
heb de volgende mail gezonden.
Geachte Tele2,
Ik heb na medewerker van de klantenservice gesproken te hebben over de melding en het advies gekregen om dan met de backoffice van tele2 te bellen om verder geholpen te worden.
Als u verder leest ziet u dat er dus blijkbaar iemand een abo heeft afgesloten met een vals adres (de mijne) en daardoor kan ik geen klant worden bij tele2 via *******.
Ik heb daarna met de backoffice gebeld en zegt de meneer doodleuk dat ik maar een andere provider moet gaan . Tele2 kan niet zien dat ik niks met de fraude heb te maken. Dat komt omdat ik daar al woon voordat de abo is aangesloten (ben ik medeplichtig ?). In Nederland ben je onschuldig tot tegendeel bewezen.
Daarop zei ik dus wat is het nut van BKR register en ik heb door middel van bijlage al aangetoond dat ik de hoofdbewoner ben en daar naar mijn weten geen ander personen wonen buiten mijn gezin.
Graag zou ik de registratie op mijn adres geschrapt zien omdat die niet op een wettelijke basis is gebaseerd.
Hoogachtend,
Krijg ik de volgende dag deze reactie
Geachte heer/mevrouw *****,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Naar aanleiding van uw e-mail met referentienummer 8876410, stuur ik u hierbij dit bericht.
Uit onze gegevens blijkt dat u inderdaad contact heeft gehad met onze Afdeling Aanmelden. Zij hebben geconstateerd dat u al in 2000 op het adres ************** woont en dat het abonnement wat op dat adres bekend is van 2005 is. Helaas kunnen wij u derhalve niet aanmelden. Mijn excuses hiervoor.
Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u meer vragen, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice, telefoonnummer: 0900-241 1602 (lokaal tarief), wij zijn maandag t/m zaterdag geopend van 08:00 tot 22:00 uur. Tevens kunt u voor algemene informatie over Tele2 terecht op onze website http://www.tele2.nl
Met vriendelijke groet,
Tele2 Nederland BV
Wat moet ik hier nou mee ik ben toch duidelijk dat ik de regiristratie op mijn adres weg wil .
Laatst gewijzigd door sjeroentje op 17 jun 2010 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Re: geen klant (ook niet geweest)wel registratie als wanbetaler
Je zou eens kunnen beginnen met één van je dubbele inzendingen http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=82835 en de naam van de Tele2 medewerker weg te halen.sjeroentje schreef:Wat moet ik hier nou mee ik ben toch duidelijk dat ik de regiristratie op mijn adres weg wil .
Anders komt het misschien wat al te drammerig over.
-
Uit de gegevens blijkt dus dat je een betalingsachterstand hebt. Ik weet niet, had je in die tijd soms een abonnement bij een firma die later is overgenomen door Tele2?Uit onze gegevens blijkt dat u inderdaad contact heeft gehad met onze Afdeling Aanmelden. Zij hebben geconstateerd dat u al in 2000 op het adres ************** woont en dat het abonnement wat op dat adres bekend is van 2005 is. Helaas kunnen wij u derhalve niet aanmelden. Mijn excuses hiervoor.
Dan wordt het ineens héél verklaarbaar.
-
Nee niet ik . Iemand heeft dus blijkbaar een adres wijziging gedaan naar mijn adres want ik woon er al 10 jaar en heb nog nooit iets bij tele2 gehad.En omdat de wanbetaler dus terwijl ik op dat adres woon wanbetaald kan ik niks bij tele2. Maar ze blokkeren adres geen persoon. Dat mag toch niet.
-
Vergeef me mijn scepsis, maar dat is dus juist waar ik tegen aan loop, en wat moeite heb met je post. Aan de andere kant maken dit soort bedrijven inderdaad de stomste fouten.Maar ze blokkeren adres geen persoon. Dat mag toch niet.
Wat tele2 wel of niet mag bepaalt tele2 natuurlijk zelf. Ook wie ze wel of niet als klant accepteren.
Je zou er nog een keertje achteraan kunnen, maar is het wel verstandig om alsnog een abonnement bij deze maatschappij los te peuteren? Je kent de wet van Murphy, als er één ding fout gaat, gaat alles fout.
Je loopt de kans - ben ik bang voor - dat als je verder gaat, er nog veel meer fout zal gaan.
Denk er nog maar even over na.
hai,
het kan natuurlijk dat er een fout in het systeem staat of iemand inderdaad uw adres gebruikt heeft.
Ik zou wel even nagaan of u nooit klant geweest bent van versatel. Daar zou het probleem vandaan kunnen komen.
Anders zou ik lekker een andere provider kiezen, als ze u niet als klant willen, nou tja, dan lopen zij dus een klant mis.
groetjes
Trudy
het kan natuurlijk dat er een fout in het systeem staat of iemand inderdaad uw adres gebruikt heeft.
Ik zou wel even nagaan of u nooit klant geweest bent van versatel. Daar zou het probleem vandaan kunnen komen.
Anders zou ik lekker een andere provider kiezen, als ze u niet als klant willen, nou tja, dan lopen zij dus een klant mis.
groetjes
Trudy
-
Nee nooit bij tele2 of voorgangers klant geweest.Iik kan dus wel klant worden rechtstreeks via tele2 doordat ik heb bewezen dat ik door woon. Maar niet via een webshop. De webshop doet me een veel betere aanbieding vandaar dat ik van die melding af wil. Het lijkt meer onwil van tele2 dan technisch niet mogelijk.
Kijk, nu snap ik het, je wilt via een andere webshop een contract bij tele2 afsluiten. (waarschijnlijk een aanbieding dat je een goedkopere telefoon/laptop krijgt en dan via die winkel een contract bij tele2 afsluit)
Ik hoor dit wel vaker, blijkbaar ben je ergens gewoon als persoon 'geblokkeerd' en lukt het dus niet meer. Dit probleem is echt moeilijk op te lossen. Tele2 kan wel zeggen dat de kwestie is opgelost maar zij kunnen natuurlijk niet in het systeem van andere winkels. Je zou tele2 (maar dat zou ik echt per brief doen) kunnen vragen of zij een verzoek aan die webshop willen doen om je correct in het systeem te zetten (dus als niet-wanbetaler) Of dat lukt betwijfel ik, want dit probleem lijkt helaas echt moeilijk op te lossen.
groetjes
Trudy
Ik hoor dit wel vaker, blijkbaar ben je ergens gewoon als persoon 'geblokkeerd' en lukt het dus niet meer. Dit probleem is echt moeilijk op te lossen. Tele2 kan wel zeggen dat de kwestie is opgelost maar zij kunnen natuurlijk niet in het systeem van andere winkels. Je zou tele2 (maar dat zou ik echt per brief doen) kunnen vragen of zij een verzoek aan die webshop willen doen om je correct in het systeem te zetten (dus als niet-wanbetaler) Of dat lukt betwijfel ik, want dit probleem lijkt helaas echt moeilijk op te lossen.
groetjes
Trudy
lijkt mij verstandiger bij een andere provider te gaan , als u nu al zo behandelt wordt tis niet mis. succes!
-
Het is andersom de webshop kan zelf in systeem van tele2 kijken en invoeren en krijgt dus bij mij adres invoeren dat niet kan wegens wanbetaler. Maar dat ben ik niet . Lijkt wel smaad
-
- Contacteer:
Ik denk dat hier een hele simpele oplossing voor is.
Ga naar een andere provider.
Tele2 wil je dus niet als klant - en gezien ervaringen van anderen zou ik er ook ver van blijven.
Ga naar een andere provider.
Tele2 wil je dus niet als klant - en gezien ervaringen van anderen zou ik er ook ver van blijven.
Ik vind het maar een vreemde zaak.sjeroentje schreef:Nee niet ik . Iemand heeft dus blijkbaar een adres wijziging gedaan naar mijn adres want ik woon er al 10 jaar en heb nog nooit iets bij tele2 gehad.En omdat de wanbetaler dus terwijl ik op dat adres woon wanbetaald kan ik niks bij tele2. Maar ze blokkeren adres geen persoon. Dat mag toch niet.
Als uw adres staat geregistreerd als wanbetalend, dan zouden er destijds toch talloze herinneringen/aanmaningen/incasso's en weet ik wat meer gedurende die periode op uw adres terecht moeten zijn gekomen? Of zie ik dat verkeerd?
Hebt u al met het BKR contact gehad? Mogelijk dat zij u meer informatie kunnen verstrekken en daarmee duidelijkheid kunnen verschaffen.
Hoe wordt iets geregistreerd?
Op naam en/of adres?
Dient geregistreerd persoon dan ook bij de gemeente op betreffend adres ingeschreven te staan ten tijde van de wanbtealing?
Lijkt me allemaal zeer relevante vragen en antwoorden.
Zeker de laatste vraag. Want dat zou betekenen dat iedereen zomaar een willekeurig adres kan opgeven en daarmee kan iedere willekeurige burger zonder wetenschap geregistreerd komen te staan.
Het lijkt me dat uw registratie bij het BKR de boosdoener is. Dergelijke registraties blijven namelijk (ik meen 5 jaar?) staan. Ongeacht of de rekening wel/niet is voldaan.
Zoek het dus eens bij/met de BKR uit!
-
Je heb goede kans dat persoontje bij BKR niet voor komt. Er worden, zo is mij ten ore gekomen, zwarte lijsten gebruikt omdat BKR alleen informatie aan betrokkenen zelf dan wel banken verstrekt. Het is ronduit krom.
-
Even voor de duidelijkheid heb je een betalingsachterstand bij Tele2 of staat er gewoon een algemene registratie waardoor je bij Tele2 geweigerd word?
Helaas komt het vaker voor dat bepaalde adressen gewoon compleet worden geweigerd omdat er in het verleden door personen die op dat adres woonzaam waren flinke schulden zijn gemaakt.
Is vaak zo in bijvoorbeeld studentenhuizen of bepaalde zogenaamde achterstandswijken.
Het slaat uiteraard nergens op, maar het is heel moeilijk om het alsnog voor elkaar te krijgen.
Helaas komt het vaker voor dat bepaalde adressen gewoon compleet worden geweigerd omdat er in het verleden door personen die op dat adres woonzaam waren flinke schulden zijn gemaakt.
Is vaak zo in bijvoorbeeld studentenhuizen of bepaalde zogenaamde achterstandswijken.
Het slaat uiteraard nergens op, maar het is heel moeilijk om het alsnog voor elkaar te krijgen.
Alle moeite om bij Tele 2 klant te worden?.
De registratie wordt door alle providers over genomen.
Waar heb jij het internet telefonie en tv van ????
De registratie wordt door alle providers over genomen.
Waar heb jij het internet telefonie en tv van ????
Euhm,..........maar dit is dan geen BKR registratie.Roytheslayer schreef:Even voor de duidelijkheid heb je een betalingsachterstand bij Tele2 of staat er gewoon een algemene registratie waardoor je bij Tele2 geweigerd word?
BKR regstraties vinden alléén plaats in zaken van telefonie en leningen én op de persoonsnaam, dus niet op adres. Dat mag ook niet.
Je hebt wel nog een EDR (http://www.edrcreditservices.nl/) waar men anders werkt en waaruit talloze bedrijven ook creditwaardigheids gegevens putten. Dit systeem werkt inderdaad op postcode en risicogebieden. Wat ik trouwens een kwalijke zaak vind. Dit kan namelijk betekenen dat je bijvoorbaat een stempel opgedrukt krijgt gebaseerd op een postcodegebied. Dit kan verstrekkende gevolgen hebben.
Aan jou is dan de taak aan te tonen dat je wel betaalt en nooit wanbetaler bent geweest. Ik acht dit als de omgedraaide wereld.
Iemand die voor het eerst op zichzelf gaat wonen (nooit schulden oid gehad) en in een woning trekt in een minder gunstig postcodegebied, kan daardoor zelfs bij energieleveranciers afgewezen worden of gevraagd worden een borgsom te betalen.
De uitkomst van de EDR kan alléén weerlegt worden indien deze persoon zijn hele hebben en houden opstuurt naar EDR waarmee hij/zij kan aantonen dat de kwalificatie onterecht is.
Het is zoiets als: iemand schuldig verklaren zonder rechtspraak. En deze beschuldiging moet door de beschuldigde weerlegt gaan worden.
Kromme wereld.
Zo kan het dus zijn dat iedereen pardoes zonder het te weten ergens geregistreerd staat zonder gronden, of dat er een negatief oordeel wordt uitgesproken zonder grondige redenen.