LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
Zie https://www.consuwijzer.nl/energie/veil ... vergoeding
De reden van de storing is verder niet uw probleem.
De reden van de storing is verder niet uw probleem.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 22 aug 2018 23:59
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
Ik zou mij eerder druk maken om de twee vriezers die duidelijk hun werk niet doen... Dan een hele maand moeite te gaan doen om een paar tientjes terug te krijgen....
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
Ziggo kondigt werkzaamheden in de buurt altijd aan bij hun klanten per email, zo'n briefje in de bus is een extra dienst, waarmee ze ook niet Ziggo klanten tóch op de hoogte kunnen brengen. Connect-Z is een dochter van BAM/VolkerWesselsStevin, welke netwerkwerkzaamheden uitvoeren als onderaannemer van Ziggo, aan hún netwerk. Als alles goed gaat, en dat gaat het in >90% van alle graafwerkzaamheden, dan hadden alleen de klanten van Ziggo enige voor-aangekondigde hinder gehad, aangezien dát het netwerk is waaraan Connect-Z aan werkt. Nu is er bij de werkzaamheden blijkbaar schade aan een stroomkabel ontstaan. Dat kan gebeuren, oa door het niet goed lezen van de graafmelding bij het klic, het stuitten op een niet goed ingetekende kabel of leiding op die graafmelding, of door het niet volgen van de CROW richtlijn zorgvuldig graven, die het voorgraven dmw proefsleuven adviseert.
Uiteindelijk dient u er met Liander uit te komen, zij konden geen stroom leveren, en daar zijn zoals al genoemd, wettelijke bepalingen over. En die zullen hooguit een paar tientjes opleveren bij een kortdurende storing als deze.
Uiteindelijk dient u er met Liander uit te komen, zij konden geen stroom leveren, en daar zijn zoals al genoemd, wettelijke bepalingen over. En die zullen hooguit een paar tientjes opleveren bij een kortdurende storing als deze.
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
Als die vriezers dicht zijn gebleven, is als u geen super oude vriezers heeft de termijn stroomstoring zeker 24 uur veilig. Dus ik geloof het weggooien niet echt.
Ivo.w
vindt dit leuk
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
Bedrijven verwijzen graag naar elkaar door, leuk maar niet interessant want u heeft 1 aanspreekpunt, namelijk de energie leverancier welke niet heeft kunnen leveren.
De rede waardoor is voor u niet interessant en dit mag de leverancier zelf gaan verhalen bij de veroorzaker. Daarnaast is schade door stroomuitval meestal gedekt door uw eigen inboedelverzekering.
Stroom is namelijk geen "recht" waaraan je een schade vergoeding kunt koppelen.
De rede waardoor is voor u niet interessant en dit mag de leverancier zelf gaan verhalen bij de veroorzaker. Daarnaast is schade door stroomuitval meestal gedekt door uw eigen inboedelverzekering.
Stroom is namelijk geen "recht" waaraan je een schade vergoeding kunt koppelen.
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
Plus de bewijslast van wat er precies in die vriezers lag en of die ook wel weggegooid is .............
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
Dat u geen stroom had wil ik geloven, maar dat een goed gevulde vriezer in minder dan 14 uur kan ontdooien geloof ik echt niet. Zelfs een simpel kliekje wat ik 's ochtends uit de vriezer haal en op het aanrecht zet is 's avonds nog niet volledig ontdooit.
Met de massa in een volle vriezer en de isolatie van het apparaat zal het hooguit enkele graden warmer geworden zijn. Dus van -18 gestegen naar iets van -15.
Met de massa in een volle vriezer en de isolatie van het apparaat zal het hooguit enkele graden warmer geworden zijn. Dus van -18 gestegen naar iets van -15.
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
Inderdaad. Dit klinkt wel heel erg als ergens een slaatje uit willen slaan.
Theotrucker
, Holy53
en Lady1234
vinden dit leuk
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
Maar hoe zit het nu met uw vriezers?
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
Just to be sure.Elisa1988 schreef: ↑02 okt 2018 18:16Rond 07:30 uur rammelde onze brievenbus. Er werd een brief ingepropt van Ziggo en/of CONNECT-Z. In eerste instantie dacht ik dat het spam of fake was omdat de brief er niet echt professioneel uitzag en vooral heel onduidelijk. Toen ik naar buiten keek zag ik dat er meerdere mensen begonnen met werken. Toen ik om 17:00 uur thuis kwam, ontdekte ik dat wij geen stroom meer hadden. Ik heb vervolgens de meterkast geopend en zag dat alle stoppen normaal stonden. Ik wilde het bedrijf meteen bellen want op de brief stond wel een nummer van Ziggo en/of CONNECT-Z? Maar ook dat was niet duidelijk in de brief. Wel stond er in de brief dat het bedrijf maar tot 15:30 uur bereikbaar zou zijn.
Ik belde daarom naar Liander, waar ik na enige tijd te woord werd gestaan door de helpdesk. Hij vertelde mij dat de mannen 's ochtends een kabel hebben geraakt. Maar stond in het systeem al als opgelost. Nadat hij navraag heeft gedaan stuurde hij een monteur onze kant op. Ongeveer een uur na het telefoontje was deze monteur ter plekke. Hij heeft een aantal metingen gedaan en kwam er al snel achter dat hij op het moment niet zoveel kon doen. Er werd een team gestuurd. Een uurtje later kwam dat team ook aan. Ze stonden hier met het hele team voor de deur te werken om het probleem te verhelpen. Rond 21:30 uur hebben ze het probleem gevonden, ze hebben het gegraven gat weer dicht gegooid en gingen de spanning testen in de meterkast. Toen kwamen ze erachter dat er blijkbaar nog een scheurtje ergens in de kabel zit. Ze hebben het wel voor elkaar gekregen dat we weer stroom hadden. Nu opende ik onze vriezers en zag dat al ons eten echt helemaal ontdooid is. Wij hebben 2 volle vriezers met voorraad vis/ vlees/ wat ik nu dus allemaal heb moeten weggooien. Verder vinden wij de aanpak van een briefje door de deur proppen vlak voor dat je begint met werken niet echt op tijd informeren.
Toen ik deze klacht wilde versturen naar Liander, werd ik in eerste instantie doorgestuurd naar Ziggo. Ziggo stuurde mij weer door naar Connect Z. Connect Z is erg lastig telefonisch te bereiken, dus stuurde ik het hele verhaal door via email. op vrijdag 7 september werd ik gebeld door Connect Z. Ze vond het allemaal een vreemd verhaal en had mij beloofd mij maandag 10 september terug te bellen. Op Donderdag 13 september had ik nog steeds niets van Connect Z vernomen. Dus na een half uur in de wachtrij te hebben gehangen, besloort ik een mail te sturen met het volgende bericht : 'Jullie hebben mij hier vrijdag over gebeld, en mij verteld dat jullie mij maandag terugbellen. Het is inmiddels donderdag en ik heb nog niets van jullie vernomen. Kunnen jullie mij vertellen wat de stand van zaken is? ' Hier kreeg ik geen reactie op, ik heb op maandag 17-09 deze email nogmaals verzonden, weer geen reactie. Op wonsdag 19 september kreeg ik met bellen eindelijk iemand aan de telefoon. Zij vertelde mij normaal niet op deze afdeling te zitten en mij niet kon helpen. Wel beloofde zij mij terug te bellen met een antwoord. Einde van de dag werd ik inderdaad terug gebeld maar kon zij mij geen nieuws geven. Op vrijdag 21 september kreeg ik een email met de contact gegevens van degene die ik waarschijnlijk in eerste instantie had gesproken en die mij beloofd had mij terug te bellen. Toen ik dit nummer belde kreeg ik BAM wonen aan de telefoon. Dit was dus niet de persoon die ik eerder had gesproken. Ze vertelde mij de klacht pas vandaag binnen te hebben gekregen en gaat contact opnemen met de uitvoerder. Dinsdag 2 oktober kreeg ik een mail van BAM met het volgende bericht:
"Vandaag heb ik nogmaals contact met de uitvoerder opgenomen.
Uw dossier is op zeer hoog niveau besproken en wij als BAM zijn het niet met u klacht eens.
Het energiebedrijf heeft geen stroom geleverd en dat is hooguit 2 uur geweest. Wij als BAM zijn hierbij niet verantwoordelijk voor de schade die u heeft opgelopen. Wij wijzen hierbij uw klacht af. En adviseren u om met het energiebedrijf contact op te gaan nemen."
Ik heb vervolgens terug gemaild dat ik niet helemaal begrijp hoe ze aan 2 uur komt, Heeft Liander dat niet gemeld aan BAM dat ze de hele avond bij ons hebben gewerkt om een probleem te verhelpen die BAM blijkbaar heeft gemaakt?
Ik kon dus vervolgens weer terug naar Liander. Het is nu ruim een maand verder en weet nou echt niemand wie hier verantwoordelijk voor is? Wij als klant zeker niet, sterker nog wij weten niet eens waarom deze bedrijven de grond in moesten. Ik ben nu al een maand bezig met dit grapje. Vervolgens wod ik gebeld door Liander die mij vertellen geen schuld te hebben aan deze situatie. Wanneer ik vraag of zij dit willen communiceren met BAM of Connect krijg ik het antwoord dat ze het wel even op de app zal zetten. Ik krijg een kort bericht over dat Liander niet verantwoordelijk is.
Theotrucker
, Bob Schurkjens
, thecure
en Lady1234
vinden dit leuk
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
Pb naar de moderatie en anders niet reageren op rotopmerkingen.
Fijn dat het is opgelost.
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
Welke rotopmerkingen? verklaar u nader.
en maar goed dat het topic weer eens is veiliggesteld.
en maar goed dat het topic weer eens is veiliggesteld.
Re: Geen stroom door raken kabel, onderhoud Ziggo / Connect Z/ / BAM / Liander
goeie moneyman
Ik lees alleen maar opmerkingen over de vriezers die compleet ontdooid zouden zijn. Dat is nogal ongeloofwaardig.
Of mogen we niets meer zeggen?
Ik lees alleen maar opmerkingen over de vriezers die compleet ontdooid zouden zijn. Dat is nogal ongeloofwaardig.
Of mogen we niets meer zeggen?
Moneyman
vindt dit leuk