LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gekochte smart phone bij media markt zaandam

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
witte angora

Re: Gekochte smart phone bij media markt zaandam

Ongelezen bericht door witte angora »

Een lang verhaal, maar of ze in Zaandam wel of niet moeten leren communiceren en of ze geld willen verdienen is niet zo belangrijk. Gevoelsmatig misschien wel, maar niet inzake het oplossen van je klacht.

Vertel eens kort en bondig wat je klacht is en wat mensen op het forum voor je kunnen betekenen? Mocht je het hogerop willen/moeten zoeken dan is het van belang alle zaken die overbodig zijn weg te laten.

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

Geen touw aan vast te knopen. Enige wat ik er uit kan opmaken is dat de telefoon een paar keer terug is geweest ter reparatie. Zie ook dat TS Marshmellow draait terwijl deze telefoon af-fabriek met Lollipop wordt geleverd. Foutieve update misschien?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar wat is er dan kapot aan het toestel? Kun je niet bellen, kun je niet internetten, kun je geen foto's maken, kun je geen pokkepopjes vangen, of wat is het dan?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

witte angora schreef:Maar wat is er dan kapot aan het toestel? Kun je niet bellen, kun je niet internetten, kun je geen foto's maken, kun je geen pokkepopjes vangen, of wat is het dan?
wat ik uit zijn roman kan halen:
Maartij schreef:En de Nederlandse klanten service geeft over de GPS de app Google maps de hele tijd de schuld want het kan ook aan Google maps liggen en het hangt me letterlijk de keel uit want in de tijd van Samsung werkte gps zelfs in fiets tunnels.
voor de rest zie ik een heleboel woorden, maar geen idee wat nu het echte probleem is, behalve dat het toestel 1 jaar oud is en nu 2x ter reparatie is geweest, maar ook niet duidelijk of dat voor bovenstaande klachten hoort of niet.

maar als ts hier toch is, graag ook nog even de uitkomst van je andere hier opgestarte topic, verschillende mensen wachten nog met smart op de uitkomst

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Maartij schreef:Geld terug krijgen. volgens de overheid heb je hier gewoon recht op.
als het product niet gerepareerd kan worden of het product kan niet binnen een pebaalde tijd gerepaard worden.
Dat is de klacht en ik wil dus mijn geld terug want volgens de overheid heb ik daar gewoon recht op.
Aangezien de telefoon al 2 x in reparatie is geweest.
Wat je schrijft klopt, maar hoe ga je je gelijk halen. Het enigste wat je kunt doen als MM niets wil doen, is een rechtzaak beginnen.

Overigens LG maakt op zich uitstekende telefoons. Als je er miljoenen maakt zit er wel eens een tussen die niet zo lekker loopt...kan gebeuren.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

GPS werkt niet in tunnels, geen smartphonebouwer kan natuurkundige wetten terzijde schuiven. Waar android apps mee werken, is de google locatieservice, en die werkt op basis van de bekende locaties van wifi-netwerken, triangulatie van gsm zendmasten, én het signaal van de gps-chip aan boord. Die service geeft een coördinaat aan de app in kwestie. Dit kan je in maps zien aan de grootte van de cirkel die de locatie aangeeft, met gps uit, dus met de locatieservice ingesteld op lage nauwkeurigheid/of low power, zal die 100 tot 250m in diameter zijn, mét gps wordt die ~10m.

Ook kunnen apps mbv algoritmes je locatie tot op zekere hoogte voorspellen. Zo kan een modern navigatiesysteem zeggen in welke baan je rijdt, terwijl een consumenten gps chip, in de praktijk ~10m nauwkeurig is, zeker als de gpsontvanger in beweging is. Dan wordt er dus aan het ruwe gpssignaal gerekend.

newmikey

Maartij schreef: GPS werkt met een sataliet het internet dient alleen voor de kaart en waar het begin. wanneer de kaart is gedownload kun je zonder internet je gps eenmalig voor die route gebruiken. Ook zijn er auto navigatie apps waarbij je de kaart op het WIFI netwerk kan downloaden en dan kun je zonder draadloze voorziening behalve de GPS gebruik maken van je navigatie.
Het is al uitputtend uitgelegd dus ik ga dat niet nog eens dunnetjes overdoen. Plaatsbepaling via GPS is volledig afhankelijk van een zichtlijn met tenminste 3 satellieten. In een tunnel werkt dat dus niet, nooit.
De klacht is dat ik er al van af het begin problemen mee heb dat de media markt niet mijn geld wilde terug geven. op de site van de overheid staat dat als je binnen 14 dagen het meld dat je zonder de klacht of defect te hoeven aan toen je geld terug moet krijgen.
Dat heeft u dan helaas verkeerd begrepen. De 14 dagen geld terug geldt alleen voor internetaankopen en dan nog alleen in de eerste 14 dagen na ontvangst, niet 14 dagen na melding van een storing. Als u de telefoon in een MM winkel heeft gekocht is er al helemaal géén geld-terug verplichting en is het koop=koop.
De klacht is dus : de telefoon slaat op hol wanneer je een koptelefoon gebruikt gaat muziek starten apps starten of volume op eens keihard en dan weer zacht doen zonder ook maar enige reden behalve dan dat je er een koptelefoon in doet.
Al eens overwogen dat het aan de koptelefoon zou kunnen liggen? Andere geprobeerd?
De GPS bij mij werkt al niet meer als je in een auto zit! alleen op de fiets.
Bij sommige auto's is de voorruit niet transparant voor GPS signalen en zit er rond de binnenspiegel een gespikkeld gebied waar dit wèl zo is. Het is ook niet voor niets dat bij een auto met ingebouwde navigatie de antenne buiten de auto (op het dak) zit. In tunnels of tussen hoge gebouwen wil het GPS signaal wel eens wegvallen of minder accuraat worden omdat er niet genoeg zichtlijnen naar satellieten zijn.
Laatst gewijzigd door newmikey op 28 jul 2016 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie

GPS werkt niet in tunnels, de signalen van de satellieten komen niet door grond, gebouwen, of zelfs een dicht bladerdek in een bos, heen. In een auto kan zo'n gekleurde band boven in de voorruit het signaal ook al verstoren bijvoorbeeld. Zoals ik al uitlegde, de google locatieservice op je smartphone, of slimme navigatieapps of apparaten kunnen met wiskundige trucjes of aanvullende gegevens, het signaal nauwkeuriger maken. Hierdoor lijkt het op het scherm van je telefoon misschien nauwkeurig, maar het GPS-SIGNAAL is dat zelf niet. Zo werkt het ook op Samsung telefoons. Belangrijk onderscheid is dus of je het originele GPS signaal ziet op je scherm, of het bolletje van de locatieservice. Dat laatste zal op bijvoorbeeld google maps ook gewoon een puntje laten zien als er geen GPS fix is, en is wat de meeste apps gebruiken.

Wat betreft het kunnen downloaden van kaartmateriaal naar je telefoon, dat hangt van de app af (google maps kan dat) en of je genoeg vrij geheugen hebt daarvoor. Gezien de vrij middelmatige hardware van het toestel, vooral de 1Gb aan RAM, betwijfel ik of navigatie apps daar vlot op draaien.

Wat betreft die 14 bedenktijd, die geldt voor online aankopen, niet voor aankopen in een winkel van steen. Dat kan je dus vergeten. Dan is er garantie waar je altijd recht op hebt, onder die garantie moet de verkoper een defect repareren, of je eventueel een nieuw toestel aanbieden. Die keuze is in de eerste plaats aan de verkoper, dat kan je niet meteen eisen. Veel meer informatie hierover, kan je vinden op de website van consuwijzer.

newmikey

Wartaal, ik geef het hier maar eens op. Grote kans dat MM de telefoon niet kan repareren omdat ie gewoon helemaal niet stuk is. Gebruikersfout dus. Veel succes ermee verder.

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Wat veel mensen blijkbaar niet weten is dat tunnels in/op/aan de snelwegen wel degelijk GPS signalen doorgeven. Iets met antennes en digitale moderne technieken . Verder denk ik dat TS een aantal verborgen knoppen aan zijn headset indrukt. Vaak zitten die minuscule knopjes bij het microfoon ding.... Meer dan dit kan ik ook niet zeggen omdat de posts redelijk onduidelijk zijn. Oh ja, de MM is toch altijd open tot 21:00h?

sjohie

gemist schreef:Wat veel mensen blijkbaar niet weten is dat tunnels in/op/aan de snelwegen wel degelijk GPS signalen doorgeven. Iets met antennes en digitale moderne technieken . Verder denk ik dat TS een aantal verborgen knoppen aan zijn headset indrukt. Vaak zitten die minuscule knopjes bij het microfoon ding.... Meer dan dit kan ik ook niet zeggen omdat de posts redelijk onduidelijk zijn. Oh ja, de MM is toch altijd open tot 21:00h?
Als je al een GPSsignaal hebt in een tunnel, dan is wat er na ~15m nog ontvangen wordt op de ontvanger zgn "scatter" oftewel echo's van het originele signaal. Daar is dan niks bruikbaars meer mee te doen, behalve dan een navigatie app laten doorgaan alsof er nog wel ontvangst is. De locatieaanduiding is dan niks meer dan een softwarematige schatting. Ook zijn die ontvangers al "tevreden" als ze signaal van 3 satellieten hebben, het wiskundige minimum voor een plaatsbepaling. Dan heb je een hdop/pdop/vdop om van te huilen, maw, het is niet echt nauwkeurig, maar met wat software trucjes nog wel adequaat voor alles wat je met een smartphone/PND doet.

Sterker nog, als ik met onze Topcon HIper SR sta te meten, zie ik al een afwijking als er net een auto langsrijdt, en het gpssignaal via het dak ervan naar de ontvanger "stuitert". Dat is ook de reden waarom de GNSS-kernnetpunten van RWS/het Kadaster redelijk ver van wegen af liggen bijvoorbeeld. Daarmee kan je zulke apparatuur ijken, en omdat die ontvanger een DGPS/WAAS type is, en dus het ruwe GPSsignaal corrigeert met een steunsignaal wat via de GSM band ontvangen kan worden, is die tot ~1cm nauwkeurig in open terrein. In een tunnel doet ook dat ding het niet meer.

Maar goed, dat is zakelijk spul, de gps ontvanger in een smartphone is een low power model, welke niet zo bijster nauwkeurig is. Recentere SOC's, Zoals de snadragon 2xx/4xx/8xx van qualcomm hebben wel een dual mode, dus GPS + GLONASS ontvanger ingebouwd, welke door het combineren van de 2 signalen weer iets nauwkeuriger is.

newmikey

gemist schreef:Wat veel mensen blijkbaar niet weten is dat tunnels in/op/aan de snelwegen wel degelijk GPS signalen doorgeven. Iets met antennes en digitale moderne technieken .
De meest moderne digitale techniek kan er nog niet voor zorgen dat er in een tunnel GPS signaal is. Dat wat volgens jou veel mensen niet weten, weten ze niet omdat het simpelweg onzin is.

Sjohie: bedankt voor de uitstekende technische uitleg.

olaf79

Nou je blijft maar in wartaal schrijven.

newmikey

Maartij schreef:...start een test GPS app en je zal zien dat ie zich meer dan 6 satellieten kan verbinden tenminste dat is bij mijn telefoon zo. hij verbind zicht er dan met 11 of 12.
Dan is er dus klaarblijkelijk toch niets mis met uw telefoon, gefeliciteerd!

olaf79

Maartij schreef:Dag olaf, en Newmiky,

Er zijn mensen die niet goed tegen alle details en stress kunnen en zeker niet als ze van de overheid horen dat ze recht op geld terug hebben dat hier helemaal belachelijk word gemaakt zo en zo details en prikkels kunnen helaas erg veel invloed hebben op de manier waarop ik reageer.
Mijn excuses.

De overheid heb ik ook het hele verhaal gestuurd en die mensen pakken het verhaal blijkbaar sneller op.
Zij hebben een heel duidelijk verhaal terug gestuurd. Zoals in één van mijn eerdere reactie is te lezen.
Eigenlijk maakt @ newmikey de overheid belachelijk door te zeggen dat het niet klopt wat de overheid zegt.
Dit irriteert mij zelf ook.

Over GPS in de tunnels over dat er ook in tunnels GPS signaal word door gegeven. Dat is alleen maar mooi wat @ olaf79 zegt. En dus geen onzin wat ik zeg!!!
Mijn gps heeft al een probleem als je alleen maar in een auto zit die gewoon op een doodnormale straat rijd dus niet in een tunnel.
En hij hoort het wel gewoon te doen in een auto en ik heb wel gewoon mobiel dat verkeer ingeschakeld.

Verder over de GPS en locatie bepaling en zijn apps waarbij de kaart al van te voren hebt gedownload en op mijn Samsung telefoon kon ik dan zonder problem waar ik ook als het maar in het gebied van de kaart zo zijn een route plannen.
Schakel je mobiel internet maar een uit start een test GPS app en je zal zien dat ie zich meer dan 6 satellieten kan verbinden tenminste dat is bij mijn telefoon zo. hij verbind zicht er dan met 11 of 12.

Zeer jammer dat ik niet de juiste informatie krijg over het geld terug krijgen.
Met het andere filiaal heb ik nu al de afspraak dat als ie deze keer niet gerepareerd word dan ik dan het voledige aankoop bedrag terug krijg.
Helaas kan de consuwijzer alleen spreken in algemene zaken en niet of je in specifieke gevallen recht hebt op geld terug. Uit uw omschrijving lijkt het daar wel op. Als de MM dat weigert zit er echter niks anders op dat een rechtzaak te beginnen. Veel meer valt er niet te zeggen.

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Overigens zijn consuwijzer en "de overheid" niet het zelfde.

sjohie

Julie4444 schreef:Overigens zijn consuwijzer en "de overheid" niet het zelfde.
Er is zelfs niet één "overheid" :wink: Je hebt de landelijke overheid, regionale overheden zoals provincies of waterschappen, of de lokale overheid, de gemeente waar je in woont.

Gesloten