Beste lezer,
Ik heb het volgende geval. Nadat ik mijn telefoon flink hard had laten vallen wat deze defect. Het beeldscherm zat vol barsten en hij gaf geen beeld meer. De telefoon ging nog wel aan. Er ging een lampje aan en je hoorde geluid.
Toen heb ik deze als defect aangeboden op marktplaats met goede foto's van de barsten.
Na veel reacties kwam er een koper die hem voor 75 euro wilde kopen. Hij kwam langs, bekeek het toestel en kocht het. Hij vertelde over zijn reparatie bedrijf voor o.a. telefoons en gaf mij zijn kaartje.
Een dag later mailde hij mij. Het toestel zou warm worden. Hij had er een nieuw scherm op gezet en het toestel werkte helemaal niet meer. Hij vroeg naar de geschiedenis van het toestel.
Ik vertelde over de val. Daarna beweert hij dat het defect al langer aanwezig was en dat het een waardeloos toestel is. Ze hebben geconstateerd dat het toestel andere problemen had dan valschade en willen het terug brengen. En langs zouden komen
Mijn reactie was dat ik dit niet wilde. Het was immers als defect verkocht. En langskomen had dus geen zin.
Toen kwam er een heel verhaal. Het defect was volgens hem al bij mij bekend. Hun doen het al een tijdje en weten hoe het werkt. Dat ik het warm worden had op moeten merken. Ze willen het netjes oplossen, anders wisten ze nog 10000 andere legale manieren om de situatie daar naar toe te sturen. Ik heb geld gehad voor een telefoon die nog geen tientje waard was en dat kwamen ze terug halen. Ze willen het snel en netjes afhandelen, zodat we er beide het minst last van hebben. Als ik niet over zou gaan op de voorgestelde oplossing zou ik hun dwingen om een spelletje te gaan spelen. Ze kunnen er 1 ding over zeggen : Dagen, Weken, maanden, wij winnen altijd = geld terug. EN dat we maar af moeten spreken.
Wat moet ik hier nu mee doen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Geschil met marktplaatskoper
Re: Geschil met marktplaatskoper
Ze veel succes wensen en ze vertellen dat je ze niet eerder meer wenst te spreken dan bij de rechter in een rechtszaak die je met vertrouwen tegemoet ziet.
Nou dat is dan jammer de bammer voor die meneer.
Hij is langsgekomen en heeft het toestel kunnen onderzoeken. Kon u ook vragen stellen etc. Risico koper en hij heeft het als bedrijf toch bij een particulier gekocht? Zonder factuur? Nou dan is het garantie tot aan de deur . Hij wil gewoon zijn bedrijfsrisico op u afwentelen. Let op, misschien heeft hij uw oude telefoon gewoon goed kunnen gebruiken en pakt hij nu echt een kapotte uit zijn bedrijfsvoorraad en wil hij die nu omruilen of hij heeft alle goede componenten vervangen door kapotte. Het zaakje stinkt aan alle kanten.
Gekocht is gekocht, niet laten intimideren.
Groetjes.
Hij is langsgekomen en heeft het toestel kunnen onderzoeken. Kon u ook vragen stellen etc. Risico koper en hij heeft het als bedrijf toch bij een particulier gekocht? Zonder factuur? Nou dan is het garantie tot aan de deur . Hij wil gewoon zijn bedrijfsrisico op u afwentelen. Let op, misschien heeft hij uw oude telefoon gewoon goed kunnen gebruiken en pakt hij nu echt een kapotte uit zijn bedrijfsvoorraad en wil hij die nu omruilen of hij heeft alle goede componenten vervangen door kapotte. Het zaakje stinkt aan alle kanten.
Gekocht is gekocht, niet laten intimideren.
Groetjes.
-
Gekocht is gekocht, klaar uit. Er zit een nieuw scherm in, dus ze zullen het toestel niet voor die 75 terug willen geven. Maar je bent ook niet verplicht meer te geven voor een reparatie die je niet wilde. En geld bij je terug willen halen? Niks ervan.
Mochten ze doorgaan met zeuren, dan kun je nog altijd dreigen met aangifte wegens stalking en bedreigingen, en nog wat dingetjes...
Mochten ze doorgaan met zeuren, dan kun je nog altijd dreigen met aangifte wegens stalking en bedreigingen, en nog wat dingetjes...