LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gewiste Videobeelden terughalen
Gewiste Videobeelden terughalen
Ik heb een Video Camcorder Sony DCR-SR30E. Ik wou een van de opnames van een dag wissen. Maar via BWRK (bewerken) krijg ik DATUM WISSEN toen kreeg ik de vraag of "alle beelden van die datum ook verwijderd moeten worden en ook uit afspeellijst" . Per ongeluk heb ik JA aangeraakt. En alle opnames van die dag zijn verdwenen!!! Kan iemand mij helpen hoe ik die beelden terug kan krijgen?? (Normaal kon ik beeld voor beeld verwijderen. Blijkbaar ergens een fout gemaakt?). Ieder hulp wordt zeer gewaardeerd. Bedankt.
Re: Gewiste Videobeelden terughalen
Altijd eerst een copy maken op DVD RW voor zekerheid.
Verder is onder gewiste geheugenkaarten iets te vinden hoe terug te halen, dus gebruik eens Zoeken van Radar onder de knop hierboven.
Het was vermoedelijk 2007 of 2008.
Verder is onder gewiste geheugenkaarten iets te vinden hoe terug te halen, dus gebruik eens Zoeken van Radar onder de knop hierboven.
Het was vermoedelijk 2007 of 2008.
Als gebruik gemaakt wordt van een geheugenkaartje (bv SD of CF) kan je eens googlen op "data recovery" en/of "free data recovery" dan worden div programma's al of niet gratis weergegeven om de gewiste film met je computer terug te halen.
Er is echter 1 voorwaarde het gewiste bestand mag niet zijn overgeschreven met een andere opname.
Zie bijvoorbeeld:
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Er is echter 1 voorwaarde het gewiste bestand mag niet zijn overgeschreven met een andere opname.
Zie bijvoorbeeld:
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
De beelden zijn opgeslagen op de harddisk. Daarna niets meer opgenomen. Ze moeten dus (hopelijk) nog in tact zijn.
Als maar niet op C schijf is opgeslagen.
Anders is de kans groot dat al is overgeschreven, met opstarten computer of bezoek internet ed.
Mocht wel op C schijf zijn opgeslagen kan je het volgende nog doen.
Installeer het data recovery programma op een andere computer.
Haal de harddisk uit de computer en sluit aan als Slave of nog beter op het 2de IDE slot, (wordt dan D of andere letter) mogelijk heb je nog een kans dat je alsnog de film(s) kan redden.
Als op andere can de C schijf is opgeslagen kan je het programma normaal installeren ende film redden.
succes
Anders is de kans groot dat al is overgeschreven, met opstarten computer of bezoek internet ed.
Mocht wel op C schijf zijn opgeslagen kan je het volgende nog doen.
Installeer het data recovery programma op een andere computer.
Haal de harddisk uit de computer en sluit aan als Slave of nog beter op het 2de IDE slot, (wordt dan D of andere letter) mogelijk heb je nog een kans dat je alsnog de film(s) kan redden.
Als op andere can de C schijf is opgeslagen kan je het programma normaal installeren ende film redden.
succes
Beste agro,
Ik heb misschien een ongelukkige uitdrukking gemaakt met "harddisk".
Mijn camcorder heeft een vaste schijf van 30 GB (deze bedoelde ik dus met harddisk, en niet die vd pc). Daarop zijn een deel van de beelden dus gewist. Het grote deel dat niet gewist is heb ik net (dank aan herinnering van stofzuigertje) eerst op dvd gezet.
Kan ik nu software via google zoeken? Dat is: Video data recovery?
Mvgr.
Ik heb misschien een ongelukkige uitdrukking gemaakt met "harddisk".
Mijn camcorder heeft een vaste schijf van 30 GB (deze bedoelde ik dus met harddisk, en niet die vd pc). Daarop zijn een deel van de beelden dus gewist. Het grote deel dat niet gewist is heb ik net (dank aan herinnering van stofzuigertje) eerst op dvd gezet.
Kan ik nu software via google zoeken? Dat is: Video data recovery?
Mvgr.
Als je de harddisk van je camera met de computer kan benaderen, kan je een recovery programma op je computer installeren en het gewiste bestand terughalen.
Er zijn verschillende recovery programma's als met een niet lukt kan je met een ander proberen.
succes
Er zijn verschillende recovery programma's als met een niet lukt kan je met een ander proberen.
succes