LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe ik energiecontracten verkocht
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 dec 2019 20:53
Hoe ik energiecontracten verkocht
Hoi allemaal! Ik weet niet hoe het allemaal werkt hier, en ik hoop dat ik het goed doe, maar ik ben voor een lange tijd telemarketer geweest. Verkocht eerst lompe abonnementjes zoals Atlas Editions, My Collections, diverse puzzelboekjes en ondergoed. Maar een paar jaar terug waren al die projecten niet meer beschikbaar, en moesten we met z'n allen op gas- en stroomprojecten bellen. En nee, dit speelt zich niet af in Nederland. Ik weet niet waarom, maar bedrijven geven toestemming dat men ook in het buitenland mag verkopen; ik persoonlijk belde vanuit Turkije. Waarschijnlijk is het zo omdat het goedkoper was, er is trouwens een verschil tussen een werknemer 2000/3000 euro uitbetalen, en een werknemer maar 600 euro uitbetalen.
Dus, wanneer jullie gebeld worden over de gas en stroom, ga er maar vanuit dat het via Turkije gaat.
"Maar dat maakt toch helemaal niets uit?", hoor ik jullie al zeggen. En op zich maakt het inderdaad niet zoveel uit. Maar de werkomstandigheden hier zijn slecht. Zeer slecht. Per week moet je 40+ uur gesprekken aannemen, per dag is dat plus minus 100 gesprekken, waarvan er 90% je plat uitschelden. Maar daar houdt het helaas ook niet op; met de lankmoedige wetten hier waarbij de werknemer haast niet wordt beschermt, hebben de werkgevers veel macht over ze, en ze maken zeker wel misbruik van die macht.
Schreeuwen, dreigen, uitvloeken, manipuleren, gaslichten, isoleren, you name it!
Vandaar deze post, ik heb er genoeg van en ik wil voortaan dat de Nederlandse burger niet meer op deze wijze op aanbiedingen ingaat, ook al is het een aanbieding dat ervoor kan zorgen dat je jaarlijks 400 euro bespaart. Tja, als er kattig tegen mij wordt gedragen, moet men niet verwachten dat ik al hun truckendoosjes niet aan het publiek bekendmaak, eh?
Dus...
1. Als een telemarketer, word je first and foremost getraind om emotioneel manipulatief te zijn. Met je woorden spelen, geen twijfelwoorden gebruiken, liegen als het moet. Bijvoorbeeld het is letterlijk een deel van het script dat we mensen eerder een aantal jaren terug hadden geholpen- niet waar. Meeste mensen zeggen, "zou wel kunnen", en daar ga je al de mist in. Dit is he-le-maal niet waar. Een compleet verzonnen verhaal.
2. Je moe zo min mogelijk de overstapboetes opnoemen. We hebben mensen gehad die in een paar maanden al drie of vier keer zijn overgestapt, en tegen hun moesten we vertellen dat ze zich geen zorgen hoeven te maken, en dat alles "kosteloos en zorgeloos" voor hun geregeld wordt. onzin, op het moment dat een contract is verkocht, sturen we het door naar de leveranciers, en die bekijken het maar weer lekker verder.
3. Laatst dreigde m'n (ex) werknemer met sancties en dergelijke, en zijn klant was ook nog eens een oud iemand van 80+. Belachelijk.
4. Er werd altijd verteld van, "schijt hebben aan de klant" en "**** de klant". Yep, je hebt het goed gehoord!
5. We mochten vertellen dat we samen met de consumentenbond werken. Dat is natuurlijk ook weer niet waar.
Om eerlijk te zijn waren er zo meerdere punten, maar ik ben iemand met een slecht geheugen, dus zou ik deze post altijd nog wel kunnen updaten wanneer iets me binnenschiet. Maar goed, zo krijg je al een beeld van hoe de gas en stroom verkoop in elkaar zit. De leveranciers zijn ook dom- Nuon/Vattenval is voor zover ik het weet een van de enige die geen verkoopsprojecten weggeeft naar het buitenland, maar Eneco, Essent, Energiedirect, Innova en vooral Engie doen het wel. Goedkope arbeidskracht, eh? Wie kan het wat schelen hoe we worden behandelt, of hoe we het verkoop afsluiten? Alhoewel, om eerlijk te zijn, weten de leveranciers hier ook niets van denk ik. Maar als ze nou eenmaal al die gesprekken zouden opvragen, oh boy...
Daarnaast zijn het meestal alleen maar de tussenpersonen die dit allemaal flikken. Ik wil geen namen noemen omdat ik m'n leven nog wel waardeer, maar tussenbedrijven zoals Vereniging Eigen Huis en United Consumers vallen hier niet onder. Dus als je daar een klant van ben, maak je maar geen zorgen.
En ja! Klanten worden uitgescholden, er wordt tegen de klant gelogen en bedreigt, ze worden flink gemanipuleerd- vooral de ouderen. Enzovoort, enzovoort!
Dus alsjeblieft. Laten we deze industrie voor altijd kapotmaken. Niet alleen om jullie van de extra koppijn te beschermen, maar ook zodat de werknemers hier eens een keer als mensen worden behandelt, in plaats van goederen die vervangen kunnen worden. Dit werk heeft van mij gewoon een communist gemaakt bijna, vive la resistance!
P.S. Het spijt me voor de typefouten en de grammatica; het was 23:28 en ik heb een lange, stresvolle dag achter de rug gehad.
Dus, wanneer jullie gebeld worden over de gas en stroom, ga er maar vanuit dat het via Turkije gaat.
"Maar dat maakt toch helemaal niets uit?", hoor ik jullie al zeggen. En op zich maakt het inderdaad niet zoveel uit. Maar de werkomstandigheden hier zijn slecht. Zeer slecht. Per week moet je 40+ uur gesprekken aannemen, per dag is dat plus minus 100 gesprekken, waarvan er 90% je plat uitschelden. Maar daar houdt het helaas ook niet op; met de lankmoedige wetten hier waarbij de werknemer haast niet wordt beschermt, hebben de werkgevers veel macht over ze, en ze maken zeker wel misbruik van die macht.
Schreeuwen, dreigen, uitvloeken, manipuleren, gaslichten, isoleren, you name it!
Vandaar deze post, ik heb er genoeg van en ik wil voortaan dat de Nederlandse burger niet meer op deze wijze op aanbiedingen ingaat, ook al is het een aanbieding dat ervoor kan zorgen dat je jaarlijks 400 euro bespaart. Tja, als er kattig tegen mij wordt gedragen, moet men niet verwachten dat ik al hun truckendoosjes niet aan het publiek bekendmaak, eh?
Dus...
1. Als een telemarketer, word je first and foremost getraind om emotioneel manipulatief te zijn. Met je woorden spelen, geen twijfelwoorden gebruiken, liegen als het moet. Bijvoorbeeld het is letterlijk een deel van het script dat we mensen eerder een aantal jaren terug hadden geholpen- niet waar. Meeste mensen zeggen, "zou wel kunnen", en daar ga je al de mist in. Dit is he-le-maal niet waar. Een compleet verzonnen verhaal.
2. Je moe zo min mogelijk de overstapboetes opnoemen. We hebben mensen gehad die in een paar maanden al drie of vier keer zijn overgestapt, en tegen hun moesten we vertellen dat ze zich geen zorgen hoeven te maken, en dat alles "kosteloos en zorgeloos" voor hun geregeld wordt. onzin, op het moment dat een contract is verkocht, sturen we het door naar de leveranciers, en die bekijken het maar weer lekker verder.
3. Laatst dreigde m'n (ex) werknemer met sancties en dergelijke, en zijn klant was ook nog eens een oud iemand van 80+. Belachelijk.
4. Er werd altijd verteld van, "schijt hebben aan de klant" en "**** de klant". Yep, je hebt het goed gehoord!
5. We mochten vertellen dat we samen met de consumentenbond werken. Dat is natuurlijk ook weer niet waar.
Om eerlijk te zijn waren er zo meerdere punten, maar ik ben iemand met een slecht geheugen, dus zou ik deze post altijd nog wel kunnen updaten wanneer iets me binnenschiet. Maar goed, zo krijg je al een beeld van hoe de gas en stroom verkoop in elkaar zit. De leveranciers zijn ook dom- Nuon/Vattenval is voor zover ik het weet een van de enige die geen verkoopsprojecten weggeeft naar het buitenland, maar Eneco, Essent, Energiedirect, Innova en vooral Engie doen het wel. Goedkope arbeidskracht, eh? Wie kan het wat schelen hoe we worden behandelt, of hoe we het verkoop afsluiten? Alhoewel, om eerlijk te zijn, weten de leveranciers hier ook niets van denk ik. Maar als ze nou eenmaal al die gesprekken zouden opvragen, oh boy...
Daarnaast zijn het meestal alleen maar de tussenpersonen die dit allemaal flikken. Ik wil geen namen noemen omdat ik m'n leven nog wel waardeer, maar tussenbedrijven zoals Vereniging Eigen Huis en United Consumers vallen hier niet onder. Dus als je daar een klant van ben, maak je maar geen zorgen.
En ja! Klanten worden uitgescholden, er wordt tegen de klant gelogen en bedreigt, ze worden flink gemanipuleerd- vooral de ouderen. Enzovoort, enzovoort!
Dus alsjeblieft. Laten we deze industrie voor altijd kapotmaken. Niet alleen om jullie van de extra koppijn te beschermen, maar ook zodat de werknemers hier eens een keer als mensen worden behandelt, in plaats van goederen die vervangen kunnen worden. Dit werk heeft van mij gewoon een communist gemaakt bijna, vive la resistance!
P.S. Het spijt me voor de typefouten en de grammatica; het was 23:28 en ik heb een lange, stresvolle dag achter de rug gehad.
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
Uitgebreid verhaal. Maar ik lees niets wat niet al heel lang bij het grote publiek bekend is. Desondanks trapt men er iedere keer weer in. Dus ik ben bang dat jouw verhaal het verschil niet gaat maken...
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
"BOETEDOENING" zo vlak voor de feestdagen !
Hopelijk heb je inmiddels je leven gebeterd en heb je dit "LIST EN BEDROG" baantje achter je gelaten.
Hopelijk heb je inmiddels je leven gebeterd en heb je dit "LIST EN BEDROG" baantje achter je gelaten.
walsum107
vindt dit leuk
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
Bij mij was het onbekend dat dit grootschalig vanuit Turkije gebeurt.
En al maakt dit verhaal niet het verschil…..het geeft in ieder geval een inkijkje hoe het er in die handel achter de schermen aan toegaat
Zolang mensen erin trappen, zijn waarschuwingen wat mij betreft niet misplaatst
En al maakt dit verhaal niet het verschil…..het geeft in ieder geval een inkijkje hoe het er in die handel achter de schermen aan toegaat
Zolang mensen erin trappen, zijn waarschuwingen wat mij betreft niet misplaatst
extelemarketer
vindt dit leuk
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
Sterker nog, dit verhaal ( soortgelijk ) is hier al een paar keer voorbij gekomen van veschillende ex-telemarketeers..
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 dec 2019 20:53
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
@Moneyman Jammer. Ik had een aantal dingen op moeten nemen blijkt het, en naar het ACM moeten versturen, of dat nou illegaal is of niet. Maar alas...
@fonsflons Ik had geen andere keuze. Je moet doen wat er maar voor zorgt dat er brood op de tafel komt te staan, en ik beheerst de Turkse taal voor geen meter, dus je kan zien hoe dit het enige werk was dat ik toen kon doen. Ben nu wel ermee gestopt inderdaad, maar je hebt ergens wel toch ongelijk. Ons- of althans mij- werd er eerst verteld dat we eerlijk te werk zouden gaan. Dat we niet met het verbruik moesten spelen, en dat we over alles- overstapboetes en dergelijke- oprecht moesten zijn. Nou, een aantal maanden in veranderde alles, maar helaas is het niet zo simpel om te stoppen met werken, want wat anders zou ik kunnen doen? Ik ga nu wel naar een ander land emigreren waar ik wel een eerlijke en geruststellende werk ga nemen, maar geloof me maar, tegen deze tijd heb ik wel enorm geleden. En ik ben de enige ook niet geweest.
@scontra HAHA sowieso :')
@16again Oh, ik kan wel een paar callcenters opnoemen! En in Turkije is het grotendeels vanuit Antalya; zo heb je Netline, GMSF, Business Group, enzovoor, enzovoort. Naar mijn weten wordt er ook vanuit Marokko gebeld, en ik heb ook gehoord dat er ook via sommige Oost-Europese/Balkanlanden ook wordt gebeld. Maar ja, grotendeels komt het allemaal vanuit Turkije; Istanbul, Izmir, Antalya, Adana, Konya, Karaman, noem maar op.
@angel1978 Jeetje, dus ik ben niet de enige geweest... Verbaast me niets om eerlijk te zijn. Er moet er echt wat aan gedaan worden als je het mij vraagt.
@fonsflons Ik had geen andere keuze. Je moet doen wat er maar voor zorgt dat er brood op de tafel komt te staan, en ik beheerst de Turkse taal voor geen meter, dus je kan zien hoe dit het enige werk was dat ik toen kon doen. Ben nu wel ermee gestopt inderdaad, maar je hebt ergens wel toch ongelijk. Ons- of althans mij- werd er eerst verteld dat we eerlijk te werk zouden gaan. Dat we niet met het verbruik moesten spelen, en dat we over alles- overstapboetes en dergelijke- oprecht moesten zijn. Nou, een aantal maanden in veranderde alles, maar helaas is het niet zo simpel om te stoppen met werken, want wat anders zou ik kunnen doen? Ik ga nu wel naar een ander land emigreren waar ik wel een eerlijke en geruststellende werk ga nemen, maar geloof me maar, tegen deze tijd heb ik wel enorm geleden. En ik ben de enige ook niet geweest.
@scontra HAHA sowieso :')
@16again Oh, ik kan wel een paar callcenters opnoemen! En in Turkije is het grotendeels vanuit Antalya; zo heb je Netline, GMSF, Business Group, enzovoor, enzovoort. Naar mijn weten wordt er ook vanuit Marokko gebeld, en ik heb ook gehoord dat er ook via sommige Oost-Europese/Balkanlanden ook wordt gebeld. Maar ja, grotendeels komt het allemaal vanuit Turkije; Istanbul, Izmir, Antalya, Adana, Konya, Karaman, noem maar op.
@angel1978 Jeetje, dus ik ben niet de enige geweest... Verbaast me niets om eerlijk te zijn. Er moet er echt wat aan gedaan worden als je het mij vraagt.
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
Tja, geen idee wat je nu precies allemaal wilt zeggen. Enerzijds klaag je over de werkomstandigheden in Turkije, tja, vervelend, maar het "kaptomaken" van de wereld van telemarketing gaat daar natuurlijk niets aan veranderen.
Dat je moet liegen en bedriegen ben je zelf bij. Ja, het wordt je opgedragen van bovenaf, maar dan is het nog aan de werknemer wat die er mee doet. En ja, het gevolg zou dan kunnen zijn dat je ontslagen wordt.
Ik lees niet heel veel nieuws in je verhaal, behalve dat we die conclusie over de inhoud van de gesprekken zelf ook al getrokken hadden.
Daarbij heeft het verleden ook wel uitgewezen dat het communisme nou ook niet het meest ideale systeem is voor een werknemer, kijk naar de voormalige Sovjet-Unie.
Dat je moet liegen en bedriegen ben je zelf bij. Ja, het wordt je opgedragen van bovenaf, maar dan is het nog aan de werknemer wat die er mee doet. En ja, het gevolg zou dan kunnen zijn dat je ontslagen wordt.
Ik lees niet heel veel nieuws in je verhaal, behalve dat we die conclusie over de inhoud van de gesprekken zelf ook al getrokken hadden.
Dit stukje is natuurlijk wel wat overbodig. In de eerste plaats kan je de industrie wel "kapot" maken, dat verandert niets aan de werkomstandigheden in het algemeen. Er zal altijd laag-betaald werk blijven met werkgevers die er alles aan doen om hun mensen zo veel mogelijk uit te buiten, zo lang hier niet tegen opgetreden wordt, zal je met het "kapot" maken van een bedrijfstak geen plotselingen cultuuromslag krijgen.extelemarketer schreef: ↑19 dec 2019 21:28Laten we deze industrie voor altijd kapotmaken. Niet alleen om jullie van de extra koppijn te beschermen, maar ook zodat de werknemers hier eens een keer als mensen worden behandelt, in plaats van goederen die vervangen kunnen worden. Dit werk heeft van mij gewoon een communist gemaakt bijna, vive la resistance!
Daarbij heeft het verleden ook wel uitgewezen dat het communisme nou ook niet het meest ideale systeem is voor een werknemer, kijk naar de voormalige Sovjet-Unie.
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
En wat je dus nu probeert te doen is anderen die ook gewoon moeten zorgen dat er brood op tafel komt zoals je het zelf noemt deze kans ontnemen en deze ‘enige keus’ ook nog afnemen? Waarom denk je dan beter werk te doen dan je gedaan hebt?extelemarketer schreef: ↑20 dec 2019 11:11@Moneyman Jammer. Ik had een aantal dingen op moeten nemen blijkt het, en naar het ACM moeten versturen, of dat nou illegaal is of niet. Maar alas...
@fonsflons Ik had geen andere keuze. Je moet doen wat er maar voor zorgt dat er brood op de tafel komt te staan, en ik beheerst de Turkse taal voor geen meter, dus je kan zien hoe dit het enige werk was dat ik toen kon doen. Ben nu wel ermee gestopt inderdaad, maar je hebt ergens wel toch ongelijk. Ons- of althans mij- werd er eerst verteld dat we eerlijk te werk zouden gaan. Dat we niet met het verbruik moesten spelen, en dat we over alles- overstapboetes en dergelijke- oprecht moesten zijn. Nou, een aantal maanden in veranderde alles, maar helaas is het niet zo simpel om te stoppen met werken, want wat anders zou ik kunnen doen? Ik ga nu wel naar een ander land emigreren waar ik wel een eerlijke en geruststellende werk ga nemen, maar geloof me maar, tegen deze tijd heb ik wel enorm geleden. En ik ben de enige ook niet geweest.
@scontra HAHA sowieso :')
@16again Oh, ik kan wel een paar callcenters opnoemen! En in Turkije is het grotendeels vanuit Antalya; zo heb je Netline, GMSF, Business Group, enzovoor, enzovoort. Naar mijn weten wordt er ook vanuit Marokko gebeld, en ik heb ook gehoord dat er ook via sommige Oost-Europese/Balkanlanden ook wordt gebeld. Maar ja, grotendeels komt het allemaal vanuit Turkije; Istanbul, Izmir, Antalya, Adana, Konya, Karaman, noem maar op.
@angel1978 Jeetje, dus ik ben niet de enige geweest... Verbaast me niets om eerlijk te zijn. Er moet er echt wat aan gedaan worden als je het mij vraagt.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 dec 2019 20:53
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
@berndv Hoe ik het bekijk, als er geen gas- en stroomprojecten meer mogen worden geleverd, zal men switchen naar de minster kostbare klantenservice projecten, want die zijn er ook. Alleen kan je daar als projectleider niet veel mee verdienen, maar toch is het een eerlijkere baan, en zullen de werknemers met dergelijke projecten minder uitgebuit worden omdat de drukte van een target te gaan behalen niet meer zal bestaan. En daarnaast heeft de Sovjet-Unie en dergelijke landen gewoon misbruik gemaakt van communisme, wat zij hanteerden was geen ware communisme. Kijk maar naar Noorwegen, een prachtige, extreem-socialistische land. Maar dat is weer een verhaal voor een andere dag.
@angel1978 Helemaal niet waar. Zoals ik het tegen berndv heb verteld, was mijn doel alleen maar ervoor zorgen dat er geen gas- en stroomprojecten meer gedraaid mochten worden, en dat men dan maar weer klantenservice projecten moeten draaien, wat veel minder druk en stres heeft, want er wordt dan niet meer gewerkt met een target. Callcenters zullen er altijd overal bestaan, er wordt hier niet alleen met telemarketing gewerkt. Maar telemarketing brengt wel het meeste winst op, maar ten koste van zowel werknemers als klanten. Het is de target dat men hier kapot maakt; wanneer je het eenmaal niet behaalt, krijg je op je donder.
@angel1978 Helemaal niet waar. Zoals ik het tegen berndv heb verteld, was mijn doel alleen maar ervoor zorgen dat er geen gas- en stroomprojecten meer gedraaid mochten worden, en dat men dan maar weer klantenservice projecten moeten draaien, wat veel minder druk en stres heeft, want er wordt dan niet meer gewerkt met een target. Callcenters zullen er altijd overal bestaan, er wordt hier niet alleen met telemarketing gewerkt. Maar telemarketing brengt wel het meeste winst op, maar ten koste van zowel werknemers als klanten. Het is de target dat men hier kapot maakt; wanneer je het eenmaal niet behaalt, krijg je op je donder.
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
Ik heb 10 jaar lang in de wereld van klantenservice gewerkt in Nederland in zeer verschillende functies, zowel productioneel als management en ik kan je vertellen dat die vlieger niet op gaat. Ook aan de servicekant of reguliere inboundkant heb je gewoon te maken met keiharde targets die ook gewoon behaald moeten worden. En zoals je aangeeft levert het minder op, maar dat zou in lijn met de uitbuiting betekenen dat dit een nog grotere rol moet spelen, de directeuren zullen nog steeds dezelfde opbrengsten willen halen, dus met een kleinere marge betekent dat er op andere vlakken meer moet worden verdiend.extelemarketer schreef: ↑20 dec 2019 11:28Hoe ik het bekijk, als er geen gas- en stroomprojecten meer mogen worden geleverd, zal men switchen naar de minster kostbare klantenservice projecten, want die zijn er ook. Alleen kan je daar als projectleider niet veel mee verdienen, maar toch is het een eerlijkere baan, en zullen de werknemers met dergelijke projecten minder uitgebuit worden omdat de drukte van een target te gaan behalen niet meer zal bestaan.
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
Daarom schreef ik ook niet dat het misplaatst zou zijn, maar alleen dat het het verschil niet maakt.
Ik moet er toch wel een beetje om lachen om dot te horen uit de mond van iemand die er zelf aan meewerkt.extelemarketer schreef: ↑20 dec 2019 11:11@angel1978 Jeetje, dus ik ben niet de enige geweest... Verbaast me niets om eerlijk te zijn. Er moet er echt wat aan gedaan worden als je het mij vraagt.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 dec 2019 20:53
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
@berndv Oh... nevermind that then.
@fonsflons Er wordt keihard gelogen omdat we dat gedwongen zijn te doen. Dat, of je baan verliezen. Maar daarnaast wat dat ook mijn bedoeling; ervoor zorgen dat er een algeheel verbod komt op telemarketing- en deur aan deur verkoop. En natuurlijk weet ik dat ik niet het macht heb om daar in m'n eentje ervoor te zorgen, en natuurlijk weet ik ook dat een lompe forumpost daar helemaal niet voor gaat zorgen. Maar toch is het een contributie- denk/hoop ik, althans.
@Moneyman Ik begreep het even niet. Bedoelt u dat het grappig is dat dit van een telemarketer zelf komt? Want in dat geval ben ik allang met dit werk gestopt.
@fonsflons Er wordt keihard gelogen omdat we dat gedwongen zijn te doen. Dat, of je baan verliezen. Maar daarnaast wat dat ook mijn bedoeling; ervoor zorgen dat er een algeheel verbod komt op telemarketing- en deur aan deur verkoop. En natuurlijk weet ik dat ik niet het macht heb om daar in m'n eentje ervoor te zorgen, en natuurlijk weet ik ook dat een lompe forumpost daar helemaal niet voor gaat zorgen. Maar toch is het een contributie- denk/hoop ik, althans.
@Moneyman Ik begreep het even niet. Bedoelt u dat het grappig is dat dit van een telemarketer zelf komt? Want in dat geval ben ik allang met dit werk gestopt.
-
- Berichten: 32332
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
@extelemarketeer:
Het probleem zit niet bij degenen die er in trappen. Het probleem zit hem bij degenen die willens en wetens met dit soort praktijken bezig zijn. Er zijn nu eenmaal mensen die te goed van vertrouwen zijn, en ergens is dat juist een goede eigenschap. Onderling vertrouwen maakt de wereld een stuk makkelijker en leefbaarder dan een wereld waar je iedereen maar moet wantrouwen.
Helaas maken bedrijven, maar ook individuen, misbruik van het vertrouwen van hun medemens. Eergisteren een paar puzzels op Marktplaats gezet, tot nu toe drie reacties van 'mensen' die op zoek zijn naar andermans bankrekening en identiteit, kennelijk om op andermans kosten online spullen te kunnen kopen. Andere reacties heb ik nog niet gehad.
De wereld is wat dat betreft verziekt, en daar heb je zelf ook flink aan meegewerkt. Geen idee ook wat je in Turkije te zoeken had als je er de taal niet spreekt, maar er kennelijk wel werkt. Geen idee ook hoe je ooit hebt communiceren met je werkgever. Wat ik wel weet: als je zo verschrikkelijk principieel bent, was je bij die werkgever weggegaan op het moment dat je doorhad dat het foute boel was.
Het probleem zit niet bij degenen die er in trappen. Het probleem zit hem bij degenen die willens en wetens met dit soort praktijken bezig zijn. Er zijn nu eenmaal mensen die te goed van vertrouwen zijn, en ergens is dat juist een goede eigenschap. Onderling vertrouwen maakt de wereld een stuk makkelijker en leefbaarder dan een wereld waar je iedereen maar moet wantrouwen.
Helaas maken bedrijven, maar ook individuen, misbruik van het vertrouwen van hun medemens. Eergisteren een paar puzzels op Marktplaats gezet, tot nu toe drie reacties van 'mensen' die op zoek zijn naar andermans bankrekening en identiteit, kennelijk om op andermans kosten online spullen te kunnen kopen. Andere reacties heb ik nog niet gehad.
De wereld is wat dat betreft verziekt, en daar heb je zelf ook flink aan meegewerkt. Geen idee ook wat je in Turkije te zoeken had als je er de taal niet spreekt, maar er kennelijk wel werkt. Geen idee ook hoe je ooit hebt communiceren met je werkgever. Wat ik wel weet: als je zo verschrikkelijk principieel bent, was je bij die werkgever weggegaan op het moment dat je doorhad dat het foute boel was.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 dec 2019 20:53
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
@witte angora Ik denk niet dat ik mijn persoonlijke verleden zo op het internet openbaar moet stellen, dus dat ga ik dan ook niet doen. Wat ik wel kan zeggen, en wat ik ook eerder al had gezegd, is dat het niet zo makkelijk is om gewoon met de boel te gaan kappen. Hoe had ik anders rond moeten komen? Ik bedoel, tenzij je geld wilt storten op mijn bankrekening zodat ik eerder had kunnen stoppen- of beter nog, zodat ik hier nooit eerder mee had begonnen- denk ik niet dat je het recht hebt om over mijn moralen te beoordelen.
Jeetje, je post iets om mensen waar te schuwen en hun te vertellen hoe het allemaal achter de gordijnen loopt, en dan wordt er over je beoordeeld. Wel makkelijk zo wanneer jij een lekker comfortabele werk hebt waarbij jij je niet over zulke dingen hoeft te stressen. En dan ben je ook nog eens slecht wanneer je hier nooit iets over zegt en mensen zo niet op te hoogte houdt.
Sure, I guess!
@Morganlefay Over welk "vuile straatje" heb je het nou over? Prachtig dat jij het keuze had om alleen inbound te gaan bellen, maar vraag me nu wel af wat je gedaan zou hebben als je niets, maar dan ook niets, anders had kunnen doen wanneer er alleen maar outbound projecten beschikbaar waren. Dat, of 12+ uur per dag in een fabriek werken.
Wat vinden mensen het toch makkelijk om te zeggen wat ze willen vanuit hun hoge paarden. Maar ik heb m'n punt duidelijk gemaakt. Het enige wat ik wou is mensen waarschuwen. Doe ik dat niet, ben ik ook slecht. Maar doe ik het wel, ben ik toch weer slecht!
Jeetje, je post iets om mensen waar te schuwen en hun te vertellen hoe het allemaal achter de gordijnen loopt, en dan wordt er over je beoordeeld. Wel makkelijk zo wanneer jij een lekker comfortabele werk hebt waarbij jij je niet over zulke dingen hoeft te stressen. En dan ben je ook nog eens slecht wanneer je hier nooit iets over zegt en mensen zo niet op te hoogte houdt.
Sure, I guess!
@Morganlefay Over welk "vuile straatje" heb je het nou over? Prachtig dat jij het keuze had om alleen inbound te gaan bellen, maar vraag me nu wel af wat je gedaan zou hebben als je niets, maar dan ook niets, anders had kunnen doen wanneer er alleen maar outbound projecten beschikbaar waren. Dat, of 12+ uur per dag in een fabriek werken.
Wat vinden mensen het toch makkelijk om te zeggen wat ze willen vanuit hun hoge paarden. Maar ik heb m'n punt duidelijk gemaakt. Het enige wat ik wou is mensen waarschuwen. Doe ik dat niet, ben ik ook slecht. Maar doe ik het wel, ben ik toch weer slecht!
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
Dat is nu precies wat nu bedoeld wordt met het straatje schoon vegen..
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 dec 2019 20:53
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
Je vertelt hoe het in zo'n bedrijfstak het allemaal in elkaar zit, word er op een invasieve manier interesse getoond in je persoonlijke moralen en verleden. Ik zou graag willen dat dit thread gesloten wordt door een moderator, want zo komt niemand verder, en het gaat niet eens meer over de originele onderwerp.
Maar voor degene die het nog niet weten; wanneer je gebeld wordt, zeg dan gewoon per direct dat je in de schuldsanering zit. Dan houdt het gesprek gelijk op. Bel-me-niet registers worden sowieso genegeerd, en er wordt ook niet geluisterd naar het recht van verzet. Zeg gewoon gelijk dat je in de schuldsanering/bewindvoering zit, et voila.
En voor de rest die een abnormale interesse tonen in mijn persoonlijke leven, do with this information what you will. Ik heb toch geen spijt dat ik deze thread heb gestart, want ik geloof wel dat wat men beweert een "algemene kennis" is, toch niet zo over het algemeen bekend is. Althans, dat indruk had ik altijd wel gekregen van de mensen die ik op moest bellen.
Maar alsjeblieft, laat mijn persoonlijke leven er buiten lol. Ik ga iets niet duizend keer herhalen tegen mensen die hun neuzen toch in de lucht willen houden en op hun hoge paarden willen blijven zitten. Wat is dat nou toch gemakkelijk zeg.
Maar voor degene die het nog niet weten; wanneer je gebeld wordt, zeg dan gewoon per direct dat je in de schuldsanering zit. Dan houdt het gesprek gelijk op. Bel-me-niet registers worden sowieso genegeerd, en er wordt ook niet geluisterd naar het recht van verzet. Zeg gewoon gelijk dat je in de schuldsanering/bewindvoering zit, et voila.
En voor de rest die een abnormale interesse tonen in mijn persoonlijke leven, do with this information what you will. Ik heb toch geen spijt dat ik deze thread heb gestart, want ik geloof wel dat wat men beweert een "algemene kennis" is, toch niet zo over het algemeen bekend is. Althans, dat indruk had ik altijd wel gekregen van de mensen die ik op moest bellen.
Maar alsjeblieft, laat mijn persoonlijke leven er buiten lol. Ik ga iets niet duizend keer herhalen tegen mensen die hun neuzen toch in de lucht willen houden en op hun hoge paarden willen blijven zitten. Wat is dat nou toch gemakkelijk zeg.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 dec 2019 20:53
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
@fonsflons Dat was alleen voor een beetje context. Niets meer, niets minder. Maar goed, no bad feelings!
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
Je snap toch zelf ook wal dat het één niet losstaat van het ander... Vandaag veroordeel je wat je gister deed. Prima, lovenswaardig, maar het maakt je morele verontwaardiging tegelijk wel een beetje hypocriet. Als een ex-roker die heel hard roept dat hij niet snapt dat er rokers zijn.extelemarketer schreef: ↑20 dec 2019 14:01@fonsflons Dat was alleen voor een beetje context. Niets meer, niets minder.
Komkommertijd
vindt dit leuk
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
Ik vind Turkije nog meevallen.
Hier werken vele op "No cure, No Pay"
De goede verdienen dikke boterham, de mindere niet eens droog brood.
Naast de Call Centers ook iets van Studenten die langs de deur moesten met Tablet, vele uren en als ze na tekenen toch binnen weekje alsnog annuleren kreeg je alsnog niets uitbetaald!
Als we allen die langs de deur verkopers een contract afsluiten en binnen week weer annuleren?
De verkoper kreeg dan niets, blij met dode mus dus....
maar de firma veel administratie kosten van in en uitschrijven!
De week bedenk tijd en iedere verkoper laten denken , geld is binnen.. en dan doei!
Dat is nog erger dan in Turkije werken op die voorwaarden!
Een klant met 3 jaren vast contract die elke aanbieder laat dromen en binnen week weer annuleerde!
Ik wil niet per telefoon of aan de deur, en vond dit als oplossing.
Alle stroom verkopers trapte erin en nu is mijn straat blijkbaar op de zwarte lijst gezet, van meerdere per maand naar niets meer!
En je hebt nog geluk gehad, meeste werken in Call Center met Headset en ik heb iets wat je liever niet hoorde!
Hier werken vele op "No cure, No Pay"
De goede verdienen dikke boterham, de mindere niet eens droog brood.
Naast de Call Centers ook iets van Studenten die langs de deur moesten met Tablet, vele uren en als ze na tekenen toch binnen weekje alsnog annuleren kreeg je alsnog niets uitbetaald!
Als we allen die langs de deur verkopers een contract afsluiten en binnen week weer annuleren?
De verkoper kreeg dan niets, blij met dode mus dus....
maar de firma veel administratie kosten van in en uitschrijven!
De week bedenk tijd en iedere verkoper laten denken , geld is binnen.. en dan doei!
Dat is nog erger dan in Turkije werken op die voorwaarden!
Een klant met 3 jaren vast contract die elke aanbieder laat dromen en binnen week weer annuleerde!
Ik wil niet per telefoon of aan de deur, en vond dit als oplossing.
Alle stroom verkopers trapte erin en nu is mijn straat blijkbaar op de zwarte lijst gezet, van meerdere per maand naar niets meer!
En je hebt nog geluk gehad, meeste werken in Call Center met Headset en ik heb iets wat je liever niet hoorde!
Re: Hoe ik energiecontracten verkocht
@komkommertijd
Wat is er mis met “geen belangstelling” “goedendag”?
Wat is er mis met “geen belangstelling” “goedendag”?
Komkommertijd
vindt dit leuk