Ik wacht op UPC..............
Ik zit sinds 4 mei zonder internet en vaste telefoon thuis. Ik heb dit op 4 mei bij UPC gemeld en een afspraak gemaakt om een monteur langs te laten komen op 21 mei en naar mijn modem te kijken. Eerder was niet mogelijk, zei UPC. Dus moest ik ruim twee weken geduld hebben. Ik heb nog wel aangegeven dat ik dat een hele "magere" service vond. Op maandag 7 mei bleek bij thuiskomst 's avonds de telefonie en internet wel te werken. Ook zo op dinsdag-morgen 8 mei. In de loop van die ochtend werd ik gebeld door de monteurs-afdeling van UPC, met de mededeling dat zij een meting op afstand hadden gedaan en dat mijn modem werkte en dat zij daarom de afspraak voor 21 mei afzegden.
Bij thuiskomst 's avonds bleek het modem weer niet te werken. Dus maar weer gebeld, met mijn mobiele telefoon (=extra kosten), want mijn vaste telefoon werkte niet... In dat gesprek heb ik aangegeven wat er eerder gebeurd was, vanaf 4 mei, en dat ik de afspraak van 21 mei alsnog door wilde laten gaan. Dat was niet mogelijk... Ik kon een afspraak maken voor 24 mei. Ik ben toen, gek genoeg, een beetje boos geworden. Ik heb gezegd dat ik een klacht wilde indienen, en werd doorverbonden met de klachten-afdeling. Daar weer mijn verhaal gedaan en gezegd dat ik verwachtte dat mijn eerste afspraak, op 21 mei, alsnog door zou gaan. Na veel vijven en zessen bleek dat mogelijk te zijn.........
Tussenstand: geen telefonie en internet mogelijk i.v.m. modem-storing van 4 mei t/m 21 mei, extra kosten voor gebruik mobiele telefoon om "klanten-service" UPC te bellen € 5,73 (10 ct./min) en de kosten bij Vodafone.
21 mei; de grote dag! Om 12.30 u. stond de monteur op de stoep! Hij ging direct aan de slag. Na doormeting van het modem, gaf hij aan dat dat niet goed werkte en dat hij dat zou vervangen. Zo gezegd, zo gedaan. Na 10 minuten zei de monteur me dat hety modem was aangemeld en dat het binnen een half uur zou werken. OK, mooi! Hij vertrok. Om 13.30 u. werkte het modem nog niet. Ik heb geprobeerd te resetten door de stroom eraf te halen en opnieuw aan te sluiten. Niets! Dan maar weer UPC "klanten-service" bellen. "Ja, zei de medewerker, het kan zijn dat het modem een paar uur nodig heeft om online te komen... Als het niet werkt binnen een uur, belt u nog maar eens....." Je raadt het al, rond 15.30 u. UPC maar weer gebeld. Zij zouden de monteur gaan bellen en hem opdracht geven nogmaals bij mij langs te komen om het modem aan de praat te helpen. Hij zou binnen een half uur langskomen. Een uur later wordt ik gebeld door de monteur, die mij zegt dat hij niet langs kan komen omdat er bij een meting op afstand is gebleken dat het niet aan mijn modem ligt maar aan de verbinding tussen de schakelkast op straat en mijn huis. Dit kan blijkbaar alleen opgepakt worden door een zg. "netwerk-monteur" Dus, maar weer UPC bellen. Inmiddels had men mij al aan een medewerker 17.15 u. Ik werk tot 17.00 u. en kan dus niet eerder thuis zijn. Voor noodgevallen mocht de monteur mij mobiel bellen.Toen ik woensdag om 17.02 u. thuis kwam, vond ik een kaartje in de bus, dat de monteur om 16.32 u. bij mij aan de deur was geweest en mij niet thuis had getroffen. Hij heeft mij niet gebeld.... Wederom, mijn contact-persoon bij UPC gebeld. Hij zou proberen om diezelfde avond nog een monteur langs te sturen, of anders voor de volgende middag na 17.15 u. Ik heb tot 22.00 u. zitten wachten, tevergeefs. Donderdag 24 mei maar weer eens UPC gebeld. Mijn contact-persoon was vrij die dag, dus werd ik door een ander te woord gestaan die van niets wist. Hij kon geen monteurs-afspraak vinden voor 24 mei na 17.15 u. maar zou proberen iets te regelen. Om 17.20 u. belde hij mij op om te zeggen dat hij niets mocht beloven maar dat er een kans was dat er 's avonds een monteur langs zou komen. Je raadt het al; niet dus....
Nu wacht ik op een telefoontje van mijn contact-persoon, die vandaag wel werkt.
Tussenstand: geen telefonie en internet mogelijk i.v.m. modem-storing van 4 mei t/m 25 mei, extra kosten voor gebruik mobiele telefoon om "klanten-service" UPC te bellen € 8,31 (10 ct./min) en de kosten bij Vodafone.
Wordt vervolgd!
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ik wacht op UPC.....................
Re: Ik wacht op UPC.....................
Fijn! Volgende keer wel graag wat korter en to the point alsmede wat gestructureerder en met paragraaf-scheidingen (de ENTER toets op je toetsenbord) want dit was eigenlijk niet te lezen. Waar ging het over?Knarf64 schreef: Wordt vervolgd!