Ik ben bezig met het aanvragen van InternetPlusBellen & Digitale TV voor mijn ouders. Nu zijn er grote verschillen in wat providers aanbieden en is mij één ding in het speciaal niet duidelijk.
Neem KPN: InternetPlusBellen Basis en iTV voor €44,95 met 3Mb/s
Neem Tele2: Tele2 TV Plus voor €44,95 met 20Mb/s
Nu weet ik dat er een verschil bestaat tussen MB/s en Mb's, of te wel Bits en Bytes . Mondeling hoor je het verschil niet en de typfout van een kleine of grote "b" is snel (bewust?) gemaakt.
Voor wat extra uitleg, ik quote hier een post van iemand anders op dit forum. Hier is de voledige post te vinden, http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51067
En dan nu mijn vraag .Op het moment dat ze de trap op loopt heeft ze het over een 20 MegaByte verbinding... nu weet zij niet en degene die de reclame heeft ontworpen waarschijnlijk ook niet dat er verschil is tussen de 20 Mbit die je krijgt en de 20 MByte die ze aanprijzen op de reclame (al staat er vaak wel in de reclame dat het 20 Mbit is, die vrouw zegt toch wel echt 20 Mbyte en denken mensen dat ze 20 Mbyte krijgen).
Voor degene die het niet weten: Je hebt bits en bytes. Er gaat 8 bit in 1 byte. Dat betekend dat 20 Mbit (de verbinding die je krijgt) 2,5MByte is.
en ook een ding waar je moet op letten: MB of Mb de eerste is MegaByte de 2e Megabit... het is maar dat je het even weet.
KPN adverteerd met 3Mb/s en tele2 met 20Mb/s voor grofweg de zelfde prijs. Is hier sprake van een type fout? Of ben ik zelf de weg kwijt?
Kan het b.v zo zijn dat KPN 3Mega Byte levert, wat dus in de buurt is van 20Mega bit ( 3*8=24) maar dat ze een kleine typfout hebben gemaakt met de b's?.
Als iemand wat meer opheldering kan geven, graag!