LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] InternetPlusBellen & Digitale TV kpn vs Tele2

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
joost.sozee

InternetPlusBellen & Digitale TV kpn vs Tele2

Ongelezen bericht door joost.sozee »

Hoi Allemaal,

Ik ben bezig met het aanvragen van InternetPlusBellen & Digitale TV voor mijn ouders. Nu zijn er grote verschillen in wat providers aanbieden en is mij één ding in het speciaal niet duidelijk.

Neem KPN: InternetPlusBellen Basis en iTV voor €44,95 met 3Mb/s

Neem Tele2: Tele2 TV Plus voor €44,95 met 20Mb/s

Nu weet ik dat er een verschil bestaat tussen MB/s en Mb's, of te wel Bits en Bytes :). Mondeling hoor je het verschil niet en de typfout van een kleine of grote "b" is snel (bewust?) gemaakt.

Voor wat extra uitleg, ik quote hier een post van iemand anders op dit forum. Hier is de voledige post te vinden, http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=51067
Op het moment dat ze de trap op loopt heeft ze het over een 20 MegaByte verbinding... nu weet zij niet en degene die de reclame heeft ontworpen waarschijnlijk ook niet dat er verschil is tussen de 20 Mbit die je krijgt en de 20 MByte die ze aanprijzen op de reclame (al staat er vaak wel in de reclame dat het 20 Mbit is, die vrouw zegt toch wel echt 20 Mbyte en denken mensen dat ze 20 Mbyte krijgen).

Voor degene die het niet weten: Je hebt bits en bytes. Er gaat 8 bit in 1 byte. Dat betekend dat 20 Mbit (de verbinding die je krijgt) 2,5MByte is.
en ook een ding waar je moet op letten: MB of Mb de eerste is MegaByte de 2e Megabit... het is maar dat je het even weet.
En dan nu mijn vraag :).
KPN adverteerd met 3Mb/s en tele2 met 20Mb/s voor grofweg de zelfde prijs. Is hier sprake van een type fout? Of ben ik zelf de weg kwijt?
Kan het b.v zo zijn dat KPN 3Mega Byte levert, wat dus in de buurt is van 20Mega bit ( 3*8=24) maar dat ze een kleine typfout hebben gemaakt met de b's?.

Als iemand wat meer opheldering kan geven, graag!

queenfan

Re: InternetPlusBellen & Digitale TV kpn vs Tele2

Ongelezen bericht door queenfan »

Tele2 is TOT 20Mb het kan zijn dat de verbinding bij jouw thuis maar 3 Mb is maar kanook 20Mb zijn dat ligt dus aan een aantal factoren.

Daarbij heb je bij KPN meer tv en radio zenders en maar 1 jaar sabonnement terwijl je bij Tele 2 aan een 2 jarig abonnement vast zit.

Beide bel je 's avonds enin het weekend gratis naar alle vaste nummers in Nederland

joost.sozee

Ongelezen bericht door joost.sozee »

Dankje!
Blijft nog steeds wel raar, dus voor puur internet, wat ze aanbieden, is Tele2 beter.
Maar als Tele2 TOTaanbied wil dat zeggen dat het pers huis verschillend is wat je aankan, hoe kan KPN dan 8 geranderen ipv TOT8 :O.

jelle.

Ongelezen bericht door jelle. »

Omdat wanneer de snelheid hoger wordt de kans op verlies ook groter wordt. De afstand tot de centrale gaat dan bijvoorbeeld een belangrijke rol spelen, de snelheid is dan dus sterk huishouden afhankelijk. KPN heeft zelf ook een abonnement tot 20 Mbit/s, iets wat ze ook niet 100% kunnen garanderen. Zelf heb ik hier thuis een IPB abonnement van 'gegarandeerd' 8 Mbit/s en daar ga ik zelfs overheen (haal ongeveer 8,1-8,2 Mbit/s). Maar ook daar kan het voorkomen dat je slechts 7 Mbit/s haalt.

De snelheden kloppen overigens gewoon; een provider zal dan ook nooit gaan adverteren in bytes ;)

Gesloten