LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is er een bel-me-niet-register voor ongewenste mail?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
ewiggers

Is er een bel-me-niet-register voor ongewenste mail?

Ongelezen bericht door ewiggers »

vraag ergert U zich ook zo aan ongewenste reclame emails in Uw inbox?
graag instellen een bel me niet register voor deze troep of zoiets als een ja / nee sticker.
ik heb de indruk dat afmelden een manier is om je via een ander adres toch weer te benaderen.
graag een halt toe roepen aan deze praktijken.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 aug 2017 13:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

Harm.calc

Re: Is er een bel-me-niet-register voor ongewenste mail?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Ik blijf wonder boven wonder nagenoeg helemaal schoon van ongewenste mail.
Wel had ik in december 2014 opeens veel ongewenste mail. Deze heb ik geblokt via de webportal van de provider.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

ewiggers schreef: of zoiets als een ja / nee sticker.
En waar zou u die sticker willen plakken, bij uw kabelaansluiting misschien. ;-)

Maar zonder gein, ik heb nagenoeg geen last van dergelijke e.mails.
Mogelijk laat u (te vaak) uw gegevens ergens achter en krijgt u daardoor ongewenste mails binnen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

We leven in 2017, dan mag je verwachten dat bepaalde kennis toch alom aanwezig is.
Nee er is niks tegen te doen. De goeden los je op middels een afmelding, de kwaden niet. Het enige wat je kan doen is de ongewenste emails markeren als spam. Keer op keer weer.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

ewiggers schreef:vraag ergert U zich ook zo aan ongewenste reclame emails in Uw inbox?
graag instellen een bel me niet register voor deze troep of zoiets als een ja / nee sticker.
ik heb de indruk dat afmelden een manier is om je via een ander adres toch weer te benaderen.
Aan wie richt je deze oproep?

Inhoudelijk: ik heb nergens last van. Voordeel van gmail: alle reclame komt in een aparte map. En spam komt in nog een andere map. Werkt perfect, en nergens last van. Dus eigenlijk heeft gmail dus een ingebouwde ja/nee sticker.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Neen contact op met de beheerder van het Bel-me-niet Register en stel daar uw vraag of plaats er uw idee.

Stichting Infofilter
Postbus 90720
2509 LS Den Haag

e.mail : [email protected]

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

scontra schreef:Neen contact op met de beheerder van het Bel-me-niet Register en stel daar uw vraag of plaats er uw idee.

Stichting Infofilter
Postbus 90720
2509 LS Den Haag

e.mail : [email protected]
Als je je een beetje verdiept in het e-mail protocol en de werking dan weet je dat dit technische onmogelijk is. Iedereen kan een eigen mailserver opzetten en mails versturen.

Dan heb je reclame en spam, voor reclame van Nederlandse aanbieders zijn regels, elke e-mail moet een afmeldt mogelijkheid hebben. Voor spam is niets geregeld, providers bieden een spamfilter, maar kunnen pas bepalen dat iets spam is al er meldingen binnen komen.

Concreet je zal moeten accepteren dat je in een open internet omgeving zit waar veel te verdienen is door argeloze gebruikers, zie bijvoorbeeld een topic over een kledingbestelling die iemand deed bij garagedegoudvis.nl (o.i.d.).

jonis

Ongelezen bericht door jonis »

Er zit wel een knop "ongewenste mail" in het emailprogramma; wie gaat zich nu afmelden bij iets wat je niet wilt ontvangen.

Voor de wat hardnekkige varianten heb je ook nog "berichtregels" om berichten te sorteren. ( en verwijderen)

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Probeer het eens met een theezeefje.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jonis schreef:
Er zit wel een knop "ongewenste mail" in het emailprogramma; wie gaat zich nu afmelden bij iets wat je niet wilt ontvangen.
Voor de wat hardnekkige varianten heb je ook nog "berichtregels" om berichten te sorteren. ( en verwijderen)
Bij XS4ALL heb je in de webmail een spam knop, met deze knop kan het spamfilter beter bepalen wat spam is. Nadeel is dat sommige mensen zich inschrijven voor nieuwsbrieven en het daarna als spam markeren en gebruikers die het wel willen ontvangen moet het dan op de greenlist zetten.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

ewiggers schreef:vraag ergert U zich ook zo aan ongewenste reclame emails in Uw inbox?
Nee er zijn ergere dingen
En waar wilt U deze sticker (of zoiets) aanbrengen?
Die indruk is inderdaad helemaal juist
Daarbij zijn er wel een aantal problemen. Alleen U kunt bepalen welke reclame gewenst is en welke niet. En dit zal dan ook geregeld moeten worden met allen andere landen, waar deze ongevraagde emails over erfenissen, gewonnen vakanties en loterijen, pillen en al dat soort zaken vandaan komen. Dan kan best nog wel eens een hele moeilijke zaak worden.
U kunt ook een SPAM filter gebruiken, maar dan zult U nog steeds aan de filter duidelijk moeten maken van gewenst en wat ongewenst is.

Gesloten