LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Is het Bel-me-niet Register een papieren tijger?
-
Is het Bel-me-niet Register een papieren tijger?
Ik en mijn partner zijn al sinds jaren ingeschreven bij het Bel me niet register. Toch worden we iedere keer weer gebeld door colporteurs die wat aan de man proberen te brengen. Nu heb ik natuurlijk onderzoek gedaan. Wat bleek? Zodra een bedrijf je een cold call geeft en hij of zij komt er door. Dus je neemt de telefoon op, is de hele rataplan aan onderwerpen waar je je voor af kunt melden weer open. En vertel me nu niet dat dit niet zo is. Als men erin slaagt toch te bereiken wordt ik iedere keer netjes doorverbonden met het Bel me niet register. Ik doorloop het hele programma. En krijg te horen dat het minimaal zes weken duurt eer de bel me niet registratie van kracht is. Maar als een bedrijf je binnen die 6 weken toch weet te bereiken, sta je weer helemaal open voor benadering via de telefoon. Ben ik nu gek, of is het Bel me niet register echt een papieren tijger?
De volgende keer dat men er in slaagt mij aan de telefoon te krijgen, neem ik op met mijn naam en vraag: Kion vi deziras? Of wanneer mijn Welsh goed genoeg is, dan neem ik op met mijn naam en de vraag in het Welsh. Eens kijken hoe lang het dan duurt eer men de boodschap begrijpt en niet meer belt.
De JA/NEE sticker op onze brievenbus heeft veel meer effect. Helaas is het met aan de deur komende colporteurs anders. Die bellen aan, ongeacht of je een brief of sticker op je deur hebt zitten of niet, of je colportage aan de deur toestaat..
De volgende keer dat men er in slaagt mij aan de telefoon te krijgen, neem ik op met mijn naam en vraag: Kion vi deziras? Of wanneer mijn Welsh goed genoeg is, dan neem ik op met mijn naam en de vraag in het Welsh. Eens kijken hoe lang het dan duurt eer men de boodschap begrijpt en niet meer belt.
De JA/NEE sticker op onze brievenbus heeft veel meer effect. Helaas is het met aan de deur komende colporteurs anders. Die bellen aan, ongeacht of je een brief of sticker op je deur hebt zitten of niet, of je colportage aan de deur toestaat..
Re: Is het Bel-me-niet Register een papieren tijger?
En, waaruit bestond dat onderzoek?jbcatlover schreef: Nu heb ik natuurlijk onderzoek gedaan. Wat bleek?
Waarom zouden we je dat vertellen? Je hebt toch onderzoek gedaan?jbcatlover schreef: En vertel me nu niet dat dit niet zo is.
Maximaal, niet minimaal. Twee weken verwerkingstijd en vier weken toegestaan gebruik van lijsten met nummers maakt maximaal zes weken.jbcatlover schreef: En krijg te horen dat het minimaal zes weken duurt eer de bel me niet registratie van kracht is.
-
Het bel me niet register staat u bij geregistreerd totdat u zelf een bedrijf toestemming geeft om te bellen. Als u dus ergens uw telefonnummer achterlaat wordt u uitgeschreven bij het register. Oftewel, nergens met gegevens strooien, dan gebeurt er ook niks.
En los daarvan: ook als je wél ingeschreven staat, mag je nog steeds gebeld worden door bedrijven waar je ooit zaken mee gedaan hebt. Tenzij je bij die bedrijven zelf aangeeft dat je dat niet wilt.
Ben al jaren ingeschreven bij het Bel me niet register en sinds die tijd wordt ik alleen nog gebeld door bijvoorbeeld de krant en instellingen waar ik zelf een contract mee heb of gehad.
Gewoon de telefoon op de haak smijten!
Een andere optie is om net te doen of u ze niet verstaat.
Uw plan om een vreemde taal te spreken is een goeie.
Voor hardnekkige gevallen heb ik een scheidsrechtersfluitje.
Of leef u uit met dit anti belscript (gevonden op dumpert):
http://www.dumpert.nl/mediabase/43248/4 ... cript.html
Een andere optie is om net te doen of u ze niet verstaat.
Uw plan om een vreemde taal te spreken is een goeie.
Voor hardnekkige gevallen heb ik een scheidsrechtersfluitje.
Of leef u uit met dit anti belscript (gevonden op dumpert):
http://www.dumpert.nl/mediabase/43248/4 ... cript.html
Ik heb het nog even voor u opgezocht, maar het zinnetje komt uit het Esperanto.
In het Welsh is het: Beth ydych chi eisiau? (Dit volgens Google Translate)
In het Welsh is het: Beth ydych chi eisiau? (Dit volgens Google Translate)
Als je al 10 jaren een welkomstbonus kreeg van diverse Energie aanbieders, en die bellen na 11 maanden met een welkomstbonus die hoger is dan Ben Woldring met www.gaslicht.com heeft.... Ja, dan vind ik het niet erg....
Maar na 10 jaren en 7 aanbieders word het elk jaar drukker aan de lijn.
Wel veroorzaakte ik dat zelf.
Nog even de TV gids erbij die bij de meeste korting of leuk Cadeau hadden.....
Een oplossing is je vaste telefoon nummer aan te passen.
Bij overstap naar andere provider mag je maar hoeft niet... en dan krijg je van Ziggo naar Telfort een ander nummer......
Probleem opgelost tenzij zij dit nummer doorgeven aan volgende klant!
Bij mobiele nummers, ja ik mag een nieuwe simkaart aanvragen en al mijn vrienden doorgeven, nu alweer een andere....!
Ja, afgelopen jaren met prepaid een leuk kaartje met nummer uitgezocht en ook mobiel ben ik dan niet te vinden.
En Excuus als je mijn oude nummer kreeg, maar dat is niet mijn probleem.
(Wel kreeg ik ooit een incasso firma voor iemand die ik niet kende en bewijs dan maar eens dat ik dat niet ben! Wraak dus?)
Maar na 10 jaren en 7 aanbieders word het elk jaar drukker aan de lijn.
Wel veroorzaakte ik dat zelf.
Nog even de TV gids erbij die bij de meeste korting of leuk Cadeau hadden.....
Een oplossing is je vaste telefoon nummer aan te passen.
Bij overstap naar andere provider mag je maar hoeft niet... en dan krijg je van Ziggo naar Telfort een ander nummer......
Probleem opgelost tenzij zij dit nummer doorgeven aan volgende klant!
Bij mobiele nummers, ja ik mag een nieuwe simkaart aanvragen en al mijn vrienden doorgeven, nu alweer een andere....!
Ja, afgelopen jaren met prepaid een leuk kaartje met nummer uitgezocht en ook mobiel ben ik dan niet te vinden.
En Excuus als je mijn oude nummer kreeg, maar dat is niet mijn probleem.
(Wel kreeg ik ooit een incasso firma voor iemand die ik niet kende en bewijs dan maar eens dat ik dat niet ben! Wraak dus?)
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Ze laten tegenwoordig een computer een 10-cijferig nummer genereren en bellen, en als ze een signaal krijgen, wordt het gesprek aan een callcenter medewerker toebedeelt. Dat callcenter staat nét over de grens in Duitsland, en presto, bel-me-niet register vakkundig omzeild.
Aan de andere kant, pensioenverzekeraars hebben een wettelijke brengplicht qua informatie bij bepaalde wettelijke wijzigingen, dus niet elk gesprek van een Aegon etc is per defintie "fout". En voor dat soort acties mogen ze naast eigen gegevens, ook die uit de GBA gebruiken.
Aan de andere kant, pensioenverzekeraars hebben een wettelijke brengplicht qua informatie bij bepaalde wettelijke wijzigingen, dus niet elk gesprek van een Aegon etc is per defintie "fout". En voor dat soort acties mogen ze naast eigen gegevens, ook die uit de GBA gebruiken.