Hallo,
Sinds een jaar of 4 ligt er in onze tuin een kabel van UPC.
Toen dit huis nog te koop stond is het verdeelkastje verzet (wij wonen hier nu ruim 3 jaar).
Dit stond eerst tegen ons huis aan en nu aan de buitenkant van onze schutting. Hierdoor moest ook de kabel verlegd worden (zo'n 4 meter).
Deze zou eigenlijk via de voordeur binnen moeten komen waardoor hij meteen in de meterkast uitkomt.
Maar diegene die de kabel heeft verlegd, had hier geen zin in en heeft de kabel gewoon op het punt aangesloten gelaten waar het verdeelkastje eerst zat. Een kaartje van de situatie heeft deze meneer destijds laten zien aan de verkoper van dit huis. Het scheelde hem een heel stuk graven (ik denk ongeveer 15-20 meter).
Er ligt dus nu een pak kabel onder onze grond en het ligt aan de zijkant van ons huis.
UPC zal waarschijnlijk denken dat de kabel ligt zoals op het getoonde kaartje, namelijk langs de schutting af, langs de voortuin af (allemaal nog gemeentegrond) en pas vanaf daar via onze grond naar de meterkast. Dit is dus niet het geval.
Ik vraag me af wat ik nu het beste kan doen. UPC zal waarschijnlijk kosten van eventueel verleggen op ons willen verhalen, wat me niet terecht lijkt aangezien iemand gewoon zijn werk niet gedaan heeft.
UPC moet die verlegfirma genaamd Spitters een rekening sturen of in ieder geval de opdracht om die kabel te verleggen. Zij hebben tenslotte hun werk niet gedaan, het ligt niet aan UPC maar wel aan die verlegfirma die het in opdracht van UPC gedaan heeft....
En wat gebeurt er als die kabel kapot gaat? Dan gaat UPC/Spitters dan graven op een plek waar ze dus geen kabel tegenkomen.
Wat zou u doen als u in mijn schoenen stond?
Voor de duidelijkheid nog even: het is niet iets wat morgen opgelost moet zijn, vandaar dat ik nu pas er over na denk hoe ik het eventueel aan zou kunnen pakken. Ook gebruiken wij de kabel niet eens maar de rest van de straat waarschijnlijk wel.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kabel van UPC op de verkeerde plaats
Re: Kabel van UPC op de verkeerde plaats
volgens mij moet UPC dit herstellen en de kabel via de 'normale' weg ingraven en niet via jouw grond.
Re: Kabel van UPC op de verkeerde plaats
Als je een paal zou slaan is het hun risico.
Volgens tekening zit je goed en waarom zou deze kabel overlast geven?
Een opgebroken straat is meestal ook niet gelijk vlak dus ik zou dit juist graag zo willen. want voordat een nieuwe kabel de stenen weer vlak zijn kan jarenlang klagen bij gemeente veroorzaken.
Volgens tekening zit je goed en waarom zou deze kabel overlast geven?
Een opgebroken straat is meestal ook niet gelijk vlak dus ik zou dit juist graag zo willen. want voordat een nieuwe kabel de stenen weer vlak zijn kan jarenlang klagen bij gemeente veroorzaken.