LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klant erg benadeeld als je iets veranderd bij KPN

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
BrendaT

Klant erg benadeeld als je iets veranderd bij KPN

Ongelezen bericht door BrendaT »

Ik heb enorm veel spijt als jarenlange klant bij KPN dat ik alleen maar heel simpel mijn abonnement heb laten veranderen. Alles wat er mis kon gaan ging mis bij KPN zelf, en word ik als klant heel erg benadeeld. Eerst veranderde KPN zelf het abonnement van Hetnet naar een Basis internet abonnement omdat zij Hetnet hadden overgenomen, zou geen probleem moeten zijn toch?Maar daarvoor betaal ik helaas nu al 2 maanden lang dubbele abonnementskosten? Toen ik hierover belde vertelde ze mij zonder boe of ba dat ik deze later gewoon terug zal krijgen na enkele maanden.Ben net in die begin periode ook overgestapt binnen KPN van de vaste telefoon naar Internet + bellen en betaal voor deze overstap ook nog eens dubbele abonnementskosten.De facturen stromen binnen en mijn bankrekening word geplunderd door (extra) automatische incasso's(abonnementskosten) van KPN.Bij de aansluiting van de witte Experiabox kwam ik er niet uit en belde naar KPN.Kwamen ik en de meneer van KPN aan de telefoon er na een kwartier ook nog eens achter dat ik de verkeerde instructie erbij had gekregen!Heb al zo vaak moeten bellen voor 10 cent per minuut zonder dat de fout bij mij lag.Het is nu minder, maar er was een periode van 2 weken dat ik iedere dag bezig was met alleen maar te bellen naar KPN omdat er zoveel onduidelijkheden waren.Last but not least had ik mijn bankrekening veranderd voor de automatische incasso, waar ik zelfs een bevestigingsbrief van heb gekregen, boeken ze het van de oude/andere rekening af!Een klacht indienen kan je blijkbaar ook alleen maar via het telefoonnummer met dezelfde medewerkers,die ik al tig keren aan de lijn heb gehad, alleen zijn zij mij in al deze gevallen totaal niet tegemoet gekomen.Alles is gewoon zoals het is en ik zal het gewoon moeten accepteren...zo redeneren zij gewoon.Na deze helse avonturen met KPN ga ik uit principe mijn abonnement zeker opzeggen.helaas zit ik er nog wel een 3kwart jaar aan vast.

BrendaT

Re: Klant erg benadeeld als je iets veranderd bij KPN

Ongelezen bericht door BrendaT »

Als vervolg op mijn bovenstaande bericht heb ik vandaag een (noreplay)herrinneringsmail ontvangen van KPN voor mijn factuur met blijkbaar een standaard tekst (dreiging blokkeren van diensten)omdat ik de foute afboeking ivm verkeerde rekeningnummer natuurlijk heb teruggeboekt en er dus nu een rekenig openstaat, sinds afgelopen dinsdag nog maar..
Wederom gebeld voor 10 cent per minuut, en medewerkster gaf excuses maar gelijk ook aan dat ik het zelf moet gaan overboeken van de juiste rekening, omdat zij het op dit moment niet kunnen corrigeren en het van mijn correcte rekeningnummer af te boeken, waar ik notabene hen een machtiging voor heb gegeven! Wederom komen zij de klant NIET tegemoet omdat zij fouten hebben gemaakt!
Begon natuurlijk weer te koken omdat volgens KPN die abonnementskosten alleen maar via een automatische machtiging kon worden betaald en ook nog eens omdat ik in de realiteit mijn abonnement voor de komende maand al heb betaald en dat was WEL van de juiste rekening afgeboekt!!In feite heb ik dus niet eens betalingsachterstand, maar die dubbele betaling van het abonnement voor de zogenaamde overgang van het abonnement word mij in mijn (strot) geduwd.
Nu kan ik het alsnog wel zelf storten door hun geblunder en administratieve rommelzooi bij KPN en is mij wederom belooft dat het rekeningnummer nu correct bij hun is aangepast. Ik hou mijn hart vast en hou mijn 2 bankrekeningen extra scherp in de gaten! ook heb ik een kennis die bij KPN een abonement wilde gaan afsluiten mijn verhaal verteld en gewaarschuwd.Die ziet er nu gelukkig zeker vanaf, omdat dit gewoon veel te ver gaat.

jelle1

Re: Klant erg benadeeld als je iets veranderd bij KPN

Ongelezen bericht door jelle1 »

Ik heb dezelfde ervaringen als Brenda. Telefonisch een abonnement wijzigen raad ik af. Bij mij is er na een wijziging ook teveel afgeschreven. Als je hier over belt, zegt KPN dat het wordt opgelost; maar ik heb mijn geld nog steeds niet terug. Op brieven wil KPN alleen telefonisch reageren. En ze willen niet dat je telefoongesprekken opneemt. Kan dit? Zo wordt mijn bewijs positie wel heel zwak.

Omdat ik alle facturen digitaal heb bewaard, en er duidelijk steeds teveel is afgeschreven wil ik naar de rechter stappen. Hoewel het waarschijnlijk formeel niet als bewijs mag dienen, heb ik toch de meeste telefoongesprekken opgenomen. Ik hoop dat de rechter er soepel mee omgaat omdat er geen andere manier is om bewijs te leveren. Of zien jullie dit anders? Wat is de kans dat ik ooit geld terug zie. Dagvaardingskosten en de gerechtsdeurwaarder zijn volgens mij ruim 100 euro. Iemand nog tips?

Gesloten