Naar aanleiding van het overlijden van mijn moeder op 16 november, wil ik vandaag haar abonnement bij Ziggo gaan opzeggen. Maar dat is nog niet zo makkelijk blijkt het. Zelf zit ik ook bij Ziggo (overgegaan via UPC) en ik heb voor andere zaken al eerder wel eens contact met de klantenservice gehad. Maar nu loopt het niet zo makkelijk.
Nadat ik eerst via 1200 de klantenservice 5 keer heb moeten bellen (4 keer werd tijdens de wacht na 5 a 6 minuten gewoon de verbinding verbroken) kreeg ik een mevrouw aan de lijn via de keuze optie 'opzeggen na overlijden'. En nu komt het vreemde.
Ik geef het adres, postcode en huisnummer, van mijn moeder, maar haar abonnement komt niet uit het systeem rollen. Dan haar klantnummer, ook dat levert geen resultaat.
De mevrouw legt mij uit dat het misschien komt omdat mijn moeder niet uit een voormalig UPC-gebied komt (Loosdrecht), en dat de klantsystemen van UPC met Ziggo nog niet goed zijn gekoppeld. Ik kom wel naar voren maar ik zit in Almere, wel een ex-UPC gebied.
En dat vind ik nu vreemd. Want UPC en Ziggo gaan al zo'n 2 a 3 jaar samen. Dan zou je toch (mogen) verwachten dat die klantsystemen wel inmiddels met elkaar zijn gekoppeld.
Nou, dan ga ik morgen maar naar de Ziggo-shop hier in Almere. Kijken of het dan lukt om moeders abonnement op te zeggen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Koppeling klantsystemen UPC en Ziggo
-
- Contacteer:
Re: Koppeling klantsystemen UPC en Ziggo
Allereers geconoleerd met het overlijden van uw moeder.
Zo moeilijk hoeft het niet zijn. Ik woon in het oud-Ziggo gebied en mijn schoonmoeder (voor wie sommige zaken regel) in oud-UPC gebied. Als ik bij mij thuis Ziggo bel via 1200 voor mijn schoonmoeder dan is de eerste vraag als ik iemand aan de lijn krijg om mij door te verbinden met de helpdesk in het oud-UPC gebied. Dat doen ze ook (soms moet ik even uitleggen waarom) en dan is er niets aan de hand.
De reden dat de koppeling er niet is ligt in het feit dat de netwerken technisch nog niet helemaal hetzelfde werken en aangezien de meeste vragen technisch zijn werkt dit voor Ziggo het eenvoudigst denk ik. Helaas is uw geval geeft het wat meer romslomp waar U niet zeker niet op zit te wachten neem ik aan.
Zo moeilijk hoeft het niet zijn. Ik woon in het oud-Ziggo gebied en mijn schoonmoeder (voor wie sommige zaken regel) in oud-UPC gebied. Als ik bij mij thuis Ziggo bel via 1200 voor mijn schoonmoeder dan is de eerste vraag als ik iemand aan de lijn krijg om mij door te verbinden met de helpdesk in het oud-UPC gebied. Dat doen ze ook (soms moet ik even uitleggen waarom) en dan is er niets aan de hand.
De reden dat de koppeling er niet is ligt in het feit dat de netwerken technisch nog niet helemaal hetzelfde werken en aangezien de meeste vragen technisch zijn werkt dit voor Ziggo het eenvoudigst denk ik. Helaas is uw geval geeft het wat meer romslomp waar U niet zeker niet op zit te wachten neem ik aan.
-
- Contacteer:
Re: Koppeling klantsystemen UPC en Ziggo
Dank voor uw condoleance.
Nou, het is inmiddels gelukt. Ik heb net nog een keer de klantenservice gebeld. De servicemedewerkers die ik nu had namen wel wat meer tijd en moeite om mij te helpen dan die van heden ochtend. Ik werd wel 2 keer doorgestuurd naar een andere 'afdeling', maar toen konden ze het abonnement van mijn moeder wel vinden.
Normaal ben ik altijd aardig tevreden over Ziggo en ik was ook altijd tevreden over UPC. Ik heb mijn abonnement al zo'n 20 jaar.
Ik blijf het echter wel een beetje vreemd vinden dat in deze moderne tijd systemen niet wat makkelijker (en sneller) gekoppeld kunnen worden. Hierdoor voorkom je denk ik een hoop 'klachten' en ergernis over je organisatie.
Nou, het is inmiddels gelukt. Ik heb net nog een keer de klantenservice gebeld. De servicemedewerkers die ik nu had namen wel wat meer tijd en moeite om mij te helpen dan die van heden ochtend. Ik werd wel 2 keer doorgestuurd naar een andere 'afdeling', maar toen konden ze het abonnement van mijn moeder wel vinden.
Normaal ben ik altijd aardig tevreden over Ziggo en ik was ook altijd tevreden over UPC. Ik heb mijn abonnement al zo'n 20 jaar.
Ik blijf het echter wel een beetje vreemd vinden dat in deze moderne tijd systemen niet wat makkelijker (en sneller) gekoppeld kunnen worden. Hierdoor voorkom je denk ik een hoop 'klachten' en ergernis over je organisatie.