LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN alles in 1 glasvezel abonnement te veel betaald
KPN alles in 1 glasvezel abonnement te veel betaald
Goedendag,
Van de week kwam ik er bij toeval achter dat wij al geruime tijd bijna tien euro per maand te veel betalen voor ons glasvezel abonnement bij KPN. Precies hetzelfde abonnement wordt al een tijd aangeboden voor € 62,50 per mnd terwijl wij € 71,86 betalen. Reclamatie bij KPN gaf als enige resultaat dat de prijs aangepast wordt. Restitutie van het te veel betaalde geld zat er niet in. Dit lijkt mij toch een soort van oplichting. De prijs van een abonnement naar boven toe weten ze wel aan te passen maar naar beneden is blijkbaar niet nodig. De vaste slapende klanten betalen dus al tijden te veel. Ik ben benieuwd bij hoeveel klanten KPN op deze manier zijn zakken vult en hoeveel klanten er op deze manier gedupeerd worden.
Met vriendelijke groet,
Marcel
Van de week kwam ik er bij toeval achter dat wij al geruime tijd bijna tien euro per maand te veel betalen voor ons glasvezel abonnement bij KPN. Precies hetzelfde abonnement wordt al een tijd aangeboden voor € 62,50 per mnd terwijl wij € 71,86 betalen. Reclamatie bij KPN gaf als enige resultaat dat de prijs aangepast wordt. Restitutie van het te veel betaalde geld zat er niet in. Dit lijkt mij toch een soort van oplichting. De prijs van een abonnement naar boven toe weten ze wel aan te passen maar naar beneden is blijkbaar niet nodig. De vaste slapende klanten betalen dus al tijden te veel. Ik ben benieuwd bij hoeveel klanten KPN op deze manier zijn zakken vult en hoeveel klanten er op deze manier gedupeerd worden.
Met vriendelijke groet,
Marcel
-
Re: KPN alles in 1 glasvezel abonnement te veel betaald
U betaald geen 10 euro teveel, u betaald voor uw abonnement. U heeftvuw abonnement toendertijd afgesloten voor een bedrag waar u achter stond. Niemand heeft u verplicht tot dat abonnemen. Dat KPN nu een andere prijs vraagt dat mag. In de supermarkt zijn de bananen de ene week ook goedkoper dan de andere week, dat heeft niets met oplichting te maken.Martas schreef:Goedendag,
Met vriendelijke groet,
Marcel
Maar goed, u heeft nu dus een nieuw contract afgesloten met de verlaagde prijs. Voor u alles opgelost, maar niet binnen de contractperiode terugkomen hier met het verhaal dat u een contract heeft waar u niets van wist.
Het is bij veel telecom-aanbieders zo dat een doorlopend abonnement, na de eerste periode, wat je maandelijks kunt opzeggen, duurder is dan een nieuw abonnement waar je weer een jaar aan vast zit. Gelukkig niet bij iedere aanbieder, dus als dit je niet aanstaat, dan kun je naar een aanbieder die er anders mee om gaat.
Maar dan wel eerst nog even een jaartje wachten...
Maar dan wel eerst nog even een jaartje wachten...
Duidelijk dat jullie niet begrijpen waar het om gaat. Destijds was ik idd accoord met die prijs behorende bij dat pakket. Dat is helder. Als dan vervolgens na verloop van tijd de prijs zakt voor datzelfde pakket, en dat is al geruime tijd zo, dan verwacht je van een provider dat die prijs ook voor bestaande vaste klanten gaat gelden. Dat is het punt wat niet klopt.
Dan is wat NeoDutchio aangeeft toch correct? In het contract staat € 71,86 en dat heb je altijd betaald. KPN zou de prijs voor dit pakket in dit geval niet eens hoeven aan te passen, omdat dat het bedrag is wat je overeen bent gekomen. Dus dat is een vriendelijke tegemoetkoming van KPN.Martas schreef:Duidelijk dat jullie niet begrijpen waar het om gaat. Destijds was ik idd accoord met die prijs behorende bij dat pakket. Dat is helder. Als dan vervolgens na verloop van tijd de prijs zakt voor datzelfde pakket, en dat is al geruime tijd zo, dan verwacht je van een provider dat die prijs ook voor bestaande vaste klanten gaat gelden. Dat is het punt wat niet klopt.
Als de prijs nu € 82 per maand zou zijn, had je het afgesproken bedrag dan ook willen laten aanpassen?
Wij begrijpen het heel erg goed, wat ik ook begrijp is dat uw verwachting niet overeenkomt met de realiteit. U verwacht dat zij actie ondernemen, terwijl de overeenkomst naar mijn idee gewoon nagekomen wordt, tenzij ze nu meer in rekening brengen dan datgene wat contractueel overeengekomen is, hebben we het hier niet over oplichting, maar over een abonnement waarvoor tegenwoordig betere aanbiedingen gelden, waar ook u nu gebruik van gaat maken.Martas schreef:Duidelijk dat jullie niet begrijpen waar het om gaat. Destijds was ik idd accoord met die prijs behorende bij dat pakket. Dat is helder. Als dan vervolgens na verloop van tijd de prijs zakt voor datzelfde pakket, en dat is al geruime tijd zo, dan verwacht je van een provider dat die prijs ook voor bestaande vaste klanten gaat gelden. Dat is het punt wat niet klopt.
Met termen als als "oplichting". "zakken vult" en "gedupeerd" vrees ik dat het wijzen op het feit dat KPN zich aan de zelf vrijwillig afgesloten overeenkomst houdt, niet echt binnen zal komen bij TS.
Laat ik het anders stellen.
Jullie hebben een abonnement bij een sportschool voor €45 per mnd.
Voor nieuwe leden wordt dit abonnement blijvend aangeboden voor €35 per maand. Dan wil je toch ook dat die prijs voor de trouwe bestaande leden gaat gelden. Je wil op z'n minst dat je hier over geïnformeerd wordt zodat je kan kiezen wat je doet maar kennelijk worden dit soort praktijken heel normaal gevonden op dit forum
Voor nieuwe leden wordt dit abonnement blijvend aangeboden voor €35 per maand. Dan wil je toch ook dat die prijs voor de trouwe bestaande leden gaat gelden. Je wil op z'n minst dat je hier over geïnformeerd wordt zodat je kan kiezen wat je doet maar kennelijk worden dit soort praktijken heel normaal gevonden op dit forum
Dat is ook heel normaal. Net zoals het bijv. normaal is dat de S8 nu duurder zal zijn, dan volgend jaar bij het nieuw aangaan van een abonnement.Martas schreef:Laat ik het anders stellen.
het gaat er niet heel erg om wat er gevonden wordt, het betreft hier een forum met consumentenkwesties. Het zal voor u zeker niet goed voelen, ik zou het ook zeker niet fijn vinden als het mij overkwam. Maar de termen die u gebruikt, lijken er op dat u van mening bent dat KPN onrechtmatig handelt, en van dat laatste is geen sprake. Het enige waar u een beroep op zou kunnen doen is de coulance van kpn. Maar coulance is geen recht. En als u het gesprek aan bent gegaan op grond van uw beleving van oplichting en zakkenvullerij en dit ook zo benoemd in het gesprek, vermoed ik dat geen enkele medewerker van kpn ook maar genegen is om aan coulance te denken.Martas schreef:Laat ik het anders stellen.
Ja dat zou ik wel willen, ook ik ben niet vies van een voordeeltje/mazzeltje. Maar ik snap ook dat ik vrijwillig en bewust een contract heb afgesloten met een ander bedrag, wat ik toentertijd de dienst waard vond, en dat als de sportschool mij daaraan houd, de kous gewoon af is.Martas schreef:Laat ik het anders stellen.
Wat ik normaal vindt, is dat beide partijen zich aan het contract houden, dus dat Ziggo (ik heb geen KPN) mij levert wat is afgesproken zonder storingen etc, en dat ik dus het bedrag in kwestie aan ze betaal.
En informeren maakt niet zoveel uit, hoeveel ze je ook vertellen, dat contract met 2 handtekeningen blijft zoals het is, ook al geven ze het aan nieuwe klanten een jaar gratis. Afspraak is afspraak, en dat werkt in mijn ogen in dit geval 2 kanten op. Sorry, ik ben het niet met je eens, en zal het niet eens worden met je in dit specifieke geval.
Bij mijn werkgever kreeg je "vroeger" 38 vrije dagen, mensen die tegenwoordig aangenomen worden krijgen er 25. Ben toch blij dat ik een contract heb voor 38 Gewoon uit die luie stoel komen en jaarlijks je contracten bekijken of ze tegen een gunstiger tarief over te sluiten zijn. Dat doen mensen ook met hun zorg- en energiecontracten. Daar gaat het ook niet automatisch.Voor nieuwe leden wordt dit abonnement blijvend aangeboden voor €35 per maand. Dan wil je toch ook dat die prijs voor de trouwe bestaande leden gaat gelden. Je wil op z'n minst dat je hier over geïnformeerd wordt zodat je kan kiezen wat je doet maar kennelijk worden dit soort praktijken heel normaal gevonden op dit forum
Bij een tariefsverhoging doen ze dat ook, bij een verlaging niet.Je wil op z'n minst dat je hier over geïnformeerd wordt zodat je kan kiezen wat je doet
U hebt een oud abonnement met andere mogelijkheden dan de huidige abonnementen. Zo beschikt u over een internetsnelheid van 100 Mb/s down én 100 Mb/s up. Het huidige abonnement (Alles in 1 Standaard van € 62,50, vanaf 4-7: € 65,-) heeft 60 down en slechts 6 up (vanaf 4-7: 80/8). Om toch 100/100 te krijgen bij die huidige abonnenten moet u een extra optiepakket afnemen. Daarmee komt de prijs aardig in de buurt van wat u nu voor uw oude abonnement betaalt. Er is dus geen sprake van dat u teveel betaald zou hebben.
De huidige abonnementen (sinds een jaar of twee beschikbaar) maken geen onderscheid meer tussen glasvezel en DSL (de vertrouwde koperdraden die ooit voor telefonie zijn aangelegd). Zodra een klant zo'n abonnement afsluit en er is op het betreffende adres glasvezel beschikbaar dan wordt het daarover geleverd, anders over DSL, voor de prijs maakt dat niet meer uit.
Vanaf 4 juli introduceert KPN nog weer nieuwere abonnementen, die voor een aantal klanten voordeling uit kunnen pakken maar voor een ander aantal nadelig. De huidige en oudere abonnenten zijn dan niet meer af te sluiten maar bestaande abonnenten worden (net als het uwe) gewoon voortgezet. Via MijnKPN op kpn.com kunt u te allen tijde uw abonnement aanpassen, maar dat kan ook via de gratis telefonische klantenservice. De nieuwe abonnementen zijn vanaf 1 juli af te sluiten.
Tenslotte staat het u vrij uw abonnement bij KPN op te zeggen en naar een andere provider over te stappen.
N.B. Ik ben geen medewerker van KPN, alleen iemand die zo nu en dan de moeite neemt om het aanbod van KPN te bekijken en voor mijzelf na te gaan of er redenen zijn om mijn abonnement aan te passen. De informatie is vrij via het internet beschikbaar.
De huidige abonnementen (sinds een jaar of twee beschikbaar) maken geen onderscheid meer tussen glasvezel en DSL (de vertrouwde koperdraden die ooit voor telefonie zijn aangelegd). Zodra een klant zo'n abonnement afsluit en er is op het betreffende adres glasvezel beschikbaar dan wordt het daarover geleverd, anders over DSL, voor de prijs maakt dat niet meer uit.
Vanaf 4 juli introduceert KPN nog weer nieuwere abonnementen, die voor een aantal klanten voordeling uit kunnen pakken maar voor een ander aantal nadelig. De huidige en oudere abonnenten zijn dan niet meer af te sluiten maar bestaande abonnenten worden (net als het uwe) gewoon voortgezet. Via MijnKPN op kpn.com kunt u te allen tijde uw abonnement aanpassen, maar dat kan ook via de gratis telefonische klantenservice. De nieuwe abonnementen zijn vanaf 1 juli af te sluiten.
Tenslotte staat het u vrij uw abonnement bij KPN op te zeggen en naar een andere provider over te stappen.
N.B. Ik ben geen medewerker van KPN, alleen iemand die zo nu en dan de moeite neemt om het aanbod van KPN te bekijken en voor mijzelf na te gaan of er redenen zijn om mijn abonnement aan te passen. De informatie is vrij via het internet beschikbaar.
Laatst gewijzigd door charlybo op 28 mei 2017 15:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Dat was duidelijk, alleen werkt het nergens zo. Je dient dan gewoon zodra de aanbieding er is een contract voor die prijs af te sluiten, mits je buiten je oorspronkelijke termijn zit natuurlijk.Martas schreef:Duidelijk dat jullie niet begrijpen waar het om gaat. Destijds was ik idd accoord met die prijs behorende bij dat pakket. Dat is helder. Als dan vervolgens na verloop van tijd de prijs zakt voor datzelfde pakket, en dat is al geruime tijd zo, dan verwacht je van een provider dat die prijs ook voor bestaande vaste klanten gaat gelden. Dat is het punt wat niet klopt.
-
Martas schreef:Laat ik het anders stellen.
Wees dan maar blij dat je 5 jaar geleden geen hypotheek hebt afgesloten met een rentevaste looptijd van 10 jaar......
v.d.Heyden
Op basis waarvan ga je er van uit dat de prijs mee moet zakken? Gaan jullie op het werk jullie klanten ook pro-actief benaderen om ze minder te laten betalen? Ik hoop het niet voor jou.Martas schreef:Duidelijk dat jullie niet begrijpen waar het om gaat. Destijds was ik idd accoord met die prijs behorende bij dat pakket. Dat is helder. Als dan vervolgens na verloop van tijd de prijs zakt voor datzelfde pakket, en dat is al geruime tijd zo, dan verwacht je van een provider dat die prijs ook voor bestaande vaste klanten gaat gelden. Dat is het punt wat niet klopt.
Zoals ik hierboven al aangeef is dit een onjuiste voorstelling van zaken.Martas schreef:Duidelijk dat jullie niet begrijpen waar het om gaat. Destijds was ik idd accoord met die prijs behorende bij dat pakket. Dat is helder. Als dan vervolgens na verloop van tijd de prijs zakt voor datzelfde pakket, en dat is al geruime tijd zo, dan verwacht je van een provider dat die prijs ook voor bestaande vaste klanten gaat gelden. Dat is het punt wat niet klopt.
Uw pakket is opgevolgd door een goedkoper pakket met minder mogelijkheden. Overigens wordt de prijs van uw pakket per 4-7 niet en van het nieuwere pakket wel verhoogd (met € 2,50). U bent met uw oude pakket (met dus een hogere internetsnelheid) dan zelfs goedkoper uit dan het huidige pakket met daarbij als extra optie een snelheidsverhoging.
Als KPN het pakket nu voor Euro 82,00 p maand zou willen aanbieden , gaan ze de klanten echt niet vragen of ze hiermee akkoord gaan.
Dan krijg je gewoon een mail of brief , dat je maand termijn omhoog gaat.
Einde verhaal.
Je kan dan wel kiezen of je het abonnement wil opzeggen dan wel wil aanpassen.
Dan krijg je gewoon een mail of brief , dat je maand termijn omhoog gaat.
Einde verhaal.
Je kan dan wel kiezen of je het abonnement wil opzeggen dan wel wil aanpassen.