Voorgeschiedenis:
10 jaar geleden stond in Hoorn (NH) een promotiecontainer van KPN om voor te lichten over het supersnelle nieuwe glasvezel. Ik had kantoor aan huis, 1 zakelijke-, 1 fax- en 1 privé telefoonnummer. Dit werd gerealiseerd met een eenvoudige digitale telefooncentrale.
Op mijn vraag vooraf aan KPN of alles hetzelfde en wellicht sneller zou functioneren werd bevestigend gereageerd, waarna ik opdracht gaf om mij over te zetten op glasvezel. Toen de installatie zou geschieden vertelde de monteur mij, nadat ik was afgesloten, dat een digitale telefooncentrale niet zou functioneren op glasvezel. Verder werd het een opeenvolging van liters koffiedrinkende monteurs die uiteindelijk na een volledige zaterdag mij bevestigden dat de door KPN aangeboden telefooncentrale niet kon werken en ik noodgedwongen mijn privé telefoonnummer moest opgeven en dus met 1 telefoonnummer achterbleef.
Bossen bloemen, bezoek van stafmedewerkers in 3-delig costuum en een bedrag ter compensatie van alle ellende waren het zeer onbevredigende einde van dit drama.
Huidige situatie:
Mijn netwerkverbinding werd steeds trager en ik vermoedde dat dit door de zwaardere belasting vanwege thuiswerken zou kunnen komen. Ik realiseerde mij ook dat 10 jaar geleden er op ca. 50 mtr van ons huis een glasvezelaansluitkast werd neergezet waarop wij via een koperkabel werden aangesloten.
Daarom wilde ik aan KPN vragen of in de afgelopen jaren die koperen aansluiting inmiddels al eens vervangen was door glasvezel omdat dit stukje koper toch ook snelheidsbeperkend was.
Het antwoord was verbijsterend! Er was op mijn postcode helemaal geen glasvezel en dit zou vooralsnog ook niet mogelijk worden.
Ik vermoedde dat dit op een misverstand berustte en checkte dit zelf via internet echter met de zelfde uitslag.
Een duidelijke uitleg van KPN Netwerk bv is niet te krijgen. Ziggo biedt wel glasvezel aan in mijn straat...
Mijn vermoeden is nu dat KPN het gebruiksrecht van de kabel aan Ziggo verkocht heeft. Een andere logica kan ik niet bedenken.
Dit is toch gewoon diefstal?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN Glasvezel 10 jaar geleden aangesloten nu onmogelijk
Re: KPN Glasvezel 10 jaar geleden aangesloten nu onmogelijk
Wat is er gestolen dan, de link met diefstal zie ik niet direct.
Daarnaast biedt Ziggo geen glasvezel aan bij consumenten aansluitingen, dat loopt via Coax. Ik vraag me af wat voor Ziggo verbinding dat dan is.
Daarnaast biedt Ziggo geen glasvezel aan bij consumenten aansluitingen, dat loopt via Coax. Ik vraag me af wat voor Ziggo verbinding dat dan is.
Re: KPN Glasvezel 10 jaar geleden aangesloten nu onmogelijk
Volgens mij is alleen het hoofdnetwerk van Ziggo van glasvezel, en zijn alle huisaansluitingen gewoon coax. Dus wat er nu precies klopt van dit hele verhaal in dit topic: geen idee. Klinkt nogal "hear say".
Zie https://www.ziggo.nl/internet/glasvezel
Zie https://www.ziggo.nl/internet/glasvezel
Da's toch duidelijk?
Re: KPN Glasvezel 10 jaar geleden aangesloten nu onmogelijk
Heeft u een product met "glasvezel snelheid" afgenomen 10 jaar geleden, of is er toentertijd letterlijk een sleuf gegraven tot aan uw huis, een glasvezelkabel daar in gelegd, deze in huis gehaald door de muur, en binnen met een nieuwe, best forse, wandcontactdoos afgemonteerd? En waar de afgelopen 10 jaar een glasvezelmodem aan is verbonden, vanwaar al het internet, bellen en alarmeren in huis verder is geregeld? Dus NIET op de oude telefoonaansluiting?fritsvdh schreef: ↑10 feb 2021 12:51Voorgeschiedenis:
10 jaar geleden stond in Hoorn (NH) een promotiecontainer van KPN om voor te lichten over het supersnelle nieuwe glasvezel. Ik had kantoor aan huis, 1 zakelijke-, 1 fax- en 1 privé telefoonnummer. Dit werd gerealiseerd met een eenvoudige digitale telefooncentrale.
Op mijn vraag vooraf aan KPN of alles hetzelfde en wellicht sneller zou functioneren werd bevestigend gereageerd, waarna ik opdracht gaf om mij over te zetten op glasvezel. Toen de installatie zou geschieden vertelde de monteur mij, nadat ik was afgesloten, dat een digitale telefooncentrale niet zou functioneren op glasvezel. Verder werd het een opeenvolging van liters koffiedrinkende monteurs die uiteindelijk na een volledige zaterdag mij bevestigden dat de door KPN aangeboden telefooncentrale niet kon werken en ik noodgedwongen mijn privé telefoonnummer moest opgeven en dus met 1 telefoonnummer achterbleef.
Bossen bloemen, bezoek van stafmedewerkers in 3-delig costuum en een bedrag ter compensatie van alle ellende waren het zeer onbevredigende einde van dit drama.
Huidige situatie:
Mijn netwerkverbinding werd steeds trager en ik vermoedde dat dit door de zwaardere belasting vanwege thuiswerken zou kunnen komen. Ik realiseerde mij ook dat 10 jaar geleden er op ca. 50 mtr van ons huis een glasvezelaansluitkast werd neergezet waarop wij via een koperkabel werden aangesloten.
Daarom wilde ik aan KPN vragen of in de afgelopen jaren die koperen aansluiting inmiddels al eens vervangen was door glasvezel omdat dit stukje koper toch ook snelheidsbeperkend was.
Het antwoord was verbijsterend! Er was op mijn postcode helemaal geen glasvezel en dit zou vooralsnog ook niet mogelijk worden.
Ik vermoedde dat dit op een misverstand berustte en checkte dit zelf via internet echter met de zelfde uitslag.
Een duidelijke uitleg van KPN Netwerk bv is niet te krijgen. Ziggo biedt wel glasvezel aan in mijn straat...
Mijn vermoeden is nu dat KPN het gebruiksrecht van de kabel aan Ziggo verkocht heeft. Een andere logica kan ik niet bedenken.
Dit is toch gewoon diefstal?
Want dan klopt dat stukje over de koperkabel naar huis, vanaf die nieuwe wijkcentrale niet. Wat wel kan, en waar ik mee begon omdat ik dat vermoed, is dat u een x/a/vDSL abonnement is verkocht op de normale oude telefoonkabel, met "glasvezel snelheid".
Re: KPN Glasvezel 10 jaar geleden aangesloten nu onmogelijk
Eerst maar eens de feiten op een rijtje zetten.
En wat is nu het probleem precies ?
Waar betaalt u voor en wat krijgt u precies ?
En wat is nu het probleem precies ?
Waar betaalt u voor en wat krijgt u precies ?