LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kpn glasvezel
kpn glasvezel
Ik heb bij kpn alles afgezegt 30-6-2011 heb dit twee maanden voor die tijd gedaan dus mooi op tijd . nu haalden ze van me n bank 98 euro af voor de maand 1-07-2011 tot 1-08-2011 toch raar dus mooi terug geboekt heb er heen gebeld omdat ik steets brieven kreeg van hun het kwam erop neer dat ik nog 4 euro moest betalen prima stuur me maar een nota van 4 euro nee zegt hij dat kan niet je moet die 98 euro betalen halen wij die 4 euro eraf de rest 94 euro krijg je dan a 1 of 2 maanden weer terug raar toch ik ga hier niet mee akoord dus wacht af wat ze gaan doen ze zijden dat ze me gingen afsluiten maar dat kan toch niet ben al afgesloten raar iemand nog tips hierop gr ronald
Re: kpn glasvezel
Vreemd verhaal. Als je 4 euro verschuldigd bent moet je eerst 98 euro betalen en dan maar afwachten of men zo welwillend is het te veel betaalde over enkele maanden - met rente, toch zeker wel? - weer aan je terug te storten?
Om wat voor vordering het gaat, weet ik niet, maar misschien staat in de algemene voorwaarden dat schulden en vorderingen niet met elkaar verrekend (gecompenseerd) mogen worden. Zo'n bepaling is geldig.
Maar als men nu al weet dat je betaling over 94 euro een onverschuldigde betaling is op grond waarvan men weer moet terugbetalen, kan men díé nota voor dat bedrag wel wegstrepen. Dat scheelt KPN ook een hoop administratie bij het terugboeken.
Ik zou zeggen: maak die 4 euro over waarvan je weet dat je die verschuldigd bent, uiteraard met het juiste nota- en/of klantnummer erbij. En wacht verder af of KPN je nog een nota nastuurt van 94 euro die men vervolgens weer moet afboeken. Waarom zou jij sneller moeten betalen dan KPN jouw terugbetaalt?
"Dan sluiten wij je af" zal wel een standaardkreet - in dit geval onnadenkend geüit, want je hebt niet eens een aansluiting (meer) - zijn van de klantenservice als klanten "moeilijk" doen over de rekening. Bedenk dat klantenservices er in de eerste plaats zitten voor het bedrijf (klanten zeggen hoe ze moeten betalen en ervoor zorgen dat het geld binnenkomt) en niet voor de klant.
Mocht je na die 4 euro betaald te hebben alsnog een betalingsherinnering voor het restant van 94 euro krijgen krijgen, wijs KPN er dan schriftelijk op dat je ook 94 euro van hen krijgt (stuur een nota mee) en dat je zult betalen zodra jij die 94 euro hebt ontvangen van KPN. Met gelijke wapens "terugvechten", zou je dat kunnen noemen. Dan zal men het absurde er wel van inzien (valt te hopen).
Om wat voor vordering het gaat, weet ik niet, maar misschien staat in de algemene voorwaarden dat schulden en vorderingen niet met elkaar verrekend (gecompenseerd) mogen worden. Zo'n bepaling is geldig.
Maar als men nu al weet dat je betaling over 94 euro een onverschuldigde betaling is op grond waarvan men weer moet terugbetalen, kan men díé nota voor dat bedrag wel wegstrepen. Dat scheelt KPN ook een hoop administratie bij het terugboeken.
Ik zou zeggen: maak die 4 euro over waarvan je weet dat je die verschuldigd bent, uiteraard met het juiste nota- en/of klantnummer erbij. En wacht verder af of KPN je nog een nota nastuurt van 94 euro die men vervolgens weer moet afboeken. Waarom zou jij sneller moeten betalen dan KPN jouw terugbetaalt?
"Dan sluiten wij je af" zal wel een standaardkreet - in dit geval onnadenkend geüit, want je hebt niet eens een aansluiting (meer) - zijn van de klantenservice als klanten "moeilijk" doen over de rekening. Bedenk dat klantenservices er in de eerste plaats zitten voor het bedrijf (klanten zeggen hoe ze moeten betalen en ervoor zorgen dat het geld binnenkomt) en niet voor de klant.
Mocht je na die 4 euro betaald te hebben alsnog een betalingsherinnering voor het restant van 94 euro krijgen krijgen, wijs KPN er dan schriftelijk op dat je ook 94 euro van hen krijgt (stuur een nota mee) en dat je zult betalen zodra jij die 94 euro hebt ontvangen van KPN. Met gelijke wapens "terugvechten", zou je dat kunnen noemen. Dan zal men het absurde er wel van inzien (valt te hopen).