Afgesloten contracten aan HI klanten waarin beloofd werd dat je LEVENSLANG ONBEPERKT INTERNET zou blijven behouden voor een vast bedrag per maand wordt zomaar per 1 juni 2017 eenzijdig door KPN gewijzigd in een databundel van 10 GB.
In de algemene voorwaarden zal dit wel geregeld zijn dat het kan, maar ik vind het sowieso zeer misleidend. Tijdens het opheffen van HI in 2015 werd je nog geïnformeerd dat voor HI klanten alles ongewijzigd zou blijven. Ik heb KPN gebeld (klantenservice op nummer 1200) en werd onbehoorlijk te woord gestaan, want de medewerker (Bert S.) aan de telefoon vertelde mij: "U kunt wel bij mij een klacht indienen, maar daar doen we toch niets mee". Hij noemde zichzelf de advocaat des duivels. De abonnementen worden omgezet zoals in het gestuurde sms staat. U mag natuurlijk uw abonnement opzeggen zonder extra kosten, dat was zijn uitleg. Vandaar dat ik mijn klacht hier publiceer en hoop dat er meer zullen volgen. KPN, zo ga je niet om met klanten die al vele jaren vanaf I-Mode abonnee zijn. Met zo'n klantenservicemedewerker zou ik mij eens goed achter de oren krabben. Schandalig KPN dat klanten een sms gestuurd wordt dat hun contract ten nadelen per 1 juni gewijzigd wordt in een 10GB bundel.
Afgesloten contracten waarin beloofd wordt dat je LEVENSLANG ONBEPERKT INTERNET krijgt, laten bestaan. Je kunt het niet maken om eenzijdig een contract te veranderen omdat je destijds onder provider HI deze afspraak hebt gemaakt.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN komt afspaak niet na aan HI klanten.
-
- Contacteer:
Re: KPN komt afspaak niet na aan HI klanten.
Stel je niet zo aan. Hoeveel heb je destijds van dat 'onbeperkt' internet gebruik gemaakt? Was dat al op 4G? Met welke snelheid was dat? Als KPN zich aan de 'deal' houdt hadden ze je ook nooit een snellere internetverbinding vanaf je I-mode toestel moeten geven, en ook geen fatsoenlijke 3G of 4G. Je kunt ook bekijken dat ze best schappelijk zijn door het nog om te zetten in een abonnement met 10GB per maand, voor de ongetwijfeld belachelijk lage prijs die je ervoor betaalt. Je kunt geen appels met peren gaan vergelijken, en bent erg kortzichtig als je denkt dat dat soort afspraken meer dan 10 jaar later nog ongewijzigd zullen standhouden. Overigens: bij de concurrent heb je voor 3 tientjes per maand onbeperkt internet. Fijn opzeggen en daar naartoe gaan.
Je vergeet wel even dat je ondertussen een hoop cadeau's en extra's hebt gekregen, terwijl deze cadeau's niet tot het contrast behoren. Na alle positieve voordelen die je hebt gekregen, is een contractwijziging die "nadelig" is, ineens een schande.JovanHeeswijk schreef:KPN, zo ga je niet om met klanten die al vele jaren vanaf I-Mode abonnee zijn.
Laatst kwam ook al iemand met een dergelijk abonnement van KPN hier klagen. Ik zal de exacte tekst die ik toen heb geschreven even onder de streep zetten. En denk vervolgens even of je klacht wel zo terecht is en of het inderdaad schandalig is wat KPN doet.
___________________________________________________________________________________________
Stel je even voor dat je bezwaar maakt en in een rechtszaak of zelf KPN wordt besloten dat het contract aangegaan in 2009/2010 wordt aangehouden. Je kunt weer levenslang internetten.YolandaG schreef:L.S.,
IK heb net een mail van de KPN ontvangen waarin aangekondigd wordt dat mijn mobiele abonnement met onbeperkt internetten én levenslang eenzijdig omgezet gaat worden in internet max 10Gb in heel de EU. Dat is voor mij een verslechtering: ik internet in Nederland en heb geen baat bij de EU.
1. Ik heb via een chatsessie de bevestiging gehad dat de aangekondigde wijzinging ook per brief gestuurd gaat worden.
2. Het nieuwe abonnement is geen verbetering. Ik heb nu levenslang onbeperkt internetten (voor 7,50 euro per maand).
3. Waar en hoe kan ik hiertegen bezwaar maken? Anders dan het advies van de klantenservice van de KPN dat ik de mogelijkheid krijg om het abonnement op te zeggen (wat volgens mij altijd al kan).
Advies gevraagd.
m.vr.gr.,
Yolanda
Helaas mag je geen gebruik meer maken van alle ontvangen cadeau's in de afgelopen jaren. 4G-internet is niet meer te gebruiken, je mag enkel nog gebruik maken van de 3G masten. Deze hebben een theoretische snelheid van 14.4 Mbit/s, wat in de praktijk betekent dat je vaak niet eens de helft van de snelheid krijgt, 7.2 Mbit/s.
Ook wordt de Fair Use Policy (FUP) uit die tijd aangehouden, wat ook in het contract staat vermeld. Even op internet gezocht, zou KPN in die tijd een FUP van 1 GB data aanhouden. Binnen deze data was het mogelijk om met de volledig toegankelijke snelheid te internetten. Na 1 GB data te hebben verbruikt, werd de snelheid dichtgeknepen tot 64 Kbit/s.
Dat heb je nu, maar je kunt wel onbeperkt internetten, en dat ga je ook doen op ieder moment dat dit kan. Al snel ben je door de eerste 1 GB data heen, mogelijk al binnen een uur.
In een maand zitten gemiddeld zo'n 730 uren die je kunt gebruiken. Een normaal persoon slaapt zo'n 8 uur per dag (30 dagen x 8 uur = 240 uur) en heeft een baan van 36 uur in de week (4 weken x 36 uur = 144 uur) Buiten het slapen en werken om houd je vervolgens 346 uur (730 uur - 240 uur - 144 uur) over die je kunt besteden aan internetten op je telefoon. Stel nu dat je die 346 uren volledig gebruikt om met 64 Kbit/s te internetten, dan kom je uit op:
346 uren * 60 = 20760 minuten
20.760 minuten * 60 = 1.245.600 seconden
64 Kbit/s ÷ 8 = 8 KiloByte/s*
1.245.600 seconden * 8 KiloBytes = 9.964.800 KiloBytes
9.964.800 KiloBytes ÷ 1024 = 9731,25 MegaBytes
9731,25 MegaBytes ÷ 1024 = 9,5 GigaBytes
*Bits en Bytes zijn niet hetzelfde. 8 Bits staat gelijk aan 1 Byte.
Totaal = 1 GigaBytes (volledige snelheid) + 9,5 gigaBytes (tergend langzaam) = 10,5 GigaBytes internet te gebruiken.
Kortom: je moet zeer en zeer je best doen en buiten je telefoon om geen sociaal leven hebben of iets anders doen dan met je telefoon bezig te zijn om het limiet dat je nu van KPN hebt gekregen, in de situatie waarin jij in 2009/2010 het contract hebt afgesloten, überhaupt te behalen.
Conclusie is dat dit limiet van KPN zeer redelijk is en je ook tevreden mag zijn met de snelheidsverhogingen en andere cadeau's van KPN die je de afgelopen jaren gekregen hebt. Die hadden ze je immers niet hoeven te geven, want dat is ook niet afgesproken in het contract van 7 jaar geleden.
sluit maar aan in de rij van medestanders, niet dat het helpt. Geen idee wat u met dit zoveelste topic over ditzelfde onderwerp wilt bereiken. Ja het abonnement gaat wijzigen, ja ze kunnen dit doen, ja ze mogen dit doen, ja het is heel vervelend en ja u mag hierdoor opzeggen.JovanHeeswijk schreef:Afgesloten contracten aan HI klanten waarin beloofd werd dat je LEVENSLANG ONBEPERKT INTERNET zou blijven behouden voor een vast bedrag per maand wordt zomaar per 1 juni 2017 eenzijdig door KPN gewijzigd in een databundel van 10 GB.
In de algemene voorwaarden zal dit wel geregeld zijn dat het kan, maar ik vind het sowieso zeer misleidend. Tijdens het opheffen van HI in 2015 werd je nog geïnformeerd dat voor HI klanten alles ongewijzigd zou blijven. Ik heb KPN gebeld (klantenservice op nummer 1200) en werd onbehoorlijk te woord gestaan, want de medewerker (Bert S.) aan de telefoon vertelde mij: "U kunt wel bij mij een klacht indienen, maar daar doen we toch niets mee". Hij noemde zichzelf de advocaat des duivels. De abonnementen worden omgezet zoals in het gestuurde sms staat. U mag natuurlijk uw abonnement opzeggen zonder extra kosten, dat was zijn uitleg. Vandaar dat ik mijn klacht hier publiceer en hoop dat er meer zullen volgen. KPN, zo ga je niet om met klanten die al vele jaren vanaf I-Mode abonnee zijn. Met zo'n klantenservicemedewerker zou ik mij eens goed achter de oren krabben. Schandalig KPN dat klanten een sms gestuurd wordt dat hun contract ten nadelen per 1 juni gewijzigd wordt in een 10GB bundel.
Afgesloten contracten waarin beloofd wordt dat je LEVENSLANG ONBEPERKT INTERNET krijgt, laten bestaan. Je kunt het niet maken om eenzijdig een contract te veranderen omdat je destijds onder provider HI deze afspraak hebt gemaakt.