LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Steelt van klant

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Har45

KPN Steelt van klant

Ongelezen bericht door Har45 »

KPN adverteert met diverse acties, en uit 1 van die pakketten hebben wij onze keuze gemaakt.
De overgang van Ziggo naar KPN en de installatie door een monteur verliep vlekkeloos.
Echter de boekhouding van KPN is wel erg creatief bezig en rekent in eigen voordeel wat is het geval:
In de winkel was ons een voordeel voorgehouden van 35 euro (activatie kosten en verzendkosten)
maar deze zijn helaas niet verrekend, dus op naar de KPN winkel, daar kregen we te horen dat de winkel dit niet kon rechttrekken maar geen nood men zou een werkmail sturen naar de administratie.
Vandaag gebeld door zo een KPN dame en te horen gekregen dat omdat het in de winkel was fout gegaan ik het in de winkel maar moest oplossen :-( Typisch een kastje muur verhaal !!!!
Kortom de KPN steelt 35 euro van de klant.

WEES GEWAARSCHUWD !!!!!!!!!

ciske

Re: KPN Steelt van klant

Ongelezen bericht door ciske »

Zelfde meegemaakt, KPN heeft van mij ook nog 35 euro, vandaar dat ik er over een maand weg ben, heb het namelijk na diverse telefoontjes en mails nog nooit terug gekregen.
Jij zit er aan vast, ik ben er gelukkig gauw weg, veel beloftes en weinig nakomen is de stelling bij KPN.

Har45

Ciske : Veel succes en wij hebben nu al op dag 1 spijt en ook ik ga het gevecht aan om die 35 euro terug te krijgen.
Het antwoord van hun chatmedewerkster was helemaal lachwekkend:

Anouk: Bedankt voor de gegevens. U geeft aan dat u recht heeft op gratis activatie- en verzendkosten, maar dat deze toch in rekening gebracht zijn. Uit mijn administratie is echter gebleken dat u uw eerste factuur nog moet krijgen, er is nog helemaal niets in rekening gebracht met betrekking tot het Alles-in-één pakket.

U: klopt maar op deze factuur worden per abuis wel die 35 euro in rekening gebracht dit wordt bevestigd door uw collega

Anouk: Maar u heeft helemaal nog geen factuur gehad meneer!

Anouk: De eerste factuur komt pas omstreeks 21 september.

U: ZUCHT ! wel een bevesting met die 35 euro erop vermeld.

U: en alvorens de factuur definitief wordt wil ik dit geregeld hebben

Anouk: Het is pas mogelijk om onterechte kosten te crediteren, nadat ze in rekening gebracht zijn. Mochten deze wel in rekening gebracht worden, dan kunnen wij deze achteraf pas crediteren

U: Dus jullie maken een fout en stelen en dan mag ik als klant bij gods gratie hopen dat ik mijn geld terug krijgt

U: denk niet dat het zo werkt

U: op factuur mogen namelijk geen kosten staan die er niet op thuis horen

Anouk: Mijn excuses voor het ongemak meneer. Maar zolang deze kosten nog niet berekend zijn, kunnen wij ze ook niet crediteren. Ik zou u vriendelijk willen verzoeken om contact met ons op te nemen nadat u de factuur ontvangen heeft waar deze kosten op berekend worden.

U: dank voor dit antwoord ik maak print screen van ons gesprek en zal dit onzinnige antwoord aan een ieder laten lezen

U: fijne avond verder

Anouk: Graag gedaan en bedankt voor het gesprek. Uw mening is belangrijk voor ons, daarom stellen we aansluitend nog een paar vragen over deze chat. Zou u deze vragenlijst voor mij kunnen invullen? Als u de sluit-button rechtsboven aanklikt, volgen een aantal vragen. Alvast bedankt en een fijne dag!

Deze chat is verbroken door de chat medewerker.

ciske

Anouk: Het is pas mogelijk om onterechte kosten te crediteren, nadat ze in rekening gebracht zijn. Mochten deze wel in rekening gebracht worden, dan kunnen wij deze achteraf pas crediteren

Dit gezemel heb ik ook diverse keren bij KPN gehoord, niks terug gekregen ook niet na een printscreen van mijn bankrekening, het zijn geen frisse personen bij KPN, Ik ben blij dat ik er weg ga, vanaf dag 1 net als jou spijt als de neten.

0800-0115 is een gratis nummer, voor je kost je wel veel geduld en energie, hoop dat het je lukt.

Schrijf elke naam op van mensen die je daar spreekt, waarschijnlijk krijg je net zo'n waslijst als mij, maar zoals gezegd werken ze daar behoorlijk langs elkaar heen.

Bedankt voor het succes wensen, ik wens jou dat met KPN.

Har45

Update 25 september 2012

Dat KPN steelt van de klant moge duidelijk zijn , daar komt nu ook nog eens bij dat hun administratie totaal niet op orde is.
Op de rekening staat een draadloze verbindingsset die ze ( ongevraagd ) opgestuurd hebben ( en uiteraard met de zelfde bezorg meneer terug zijn gezonden) een kostenplaatje van 90 euro ( 80 euro materiaal en 10 euro bezorgkosten)
Wederom telefonisch contact gezocht en de overigens vriendelijke dame heeft ons toegezegd dat er een creditnota komt van 80 euro op de eerst volgende rekening maar uiteraard moeten wij wel eerst deze rekening voldoen :-(
Kortom heeft de KPN nu van ons 35 euro gestolen plus nu de 10 euro bezorgkosten die ze niet crediteren maakt in totaal een diefstal van 45 Euro.
Mocht KPN aan deze situatie niks veranderen dan ben ik genoodzaakt om eigen rechter te spelen en ter waarde van 45 euro proletarisch te gaan shoppen in 1 van hun KPN winkels, immers ze sturen je van kastje naar muur en het bedrag is te klein om rechtsbijstand aan het werk te zetten.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan ook nog naar de Geschillencommissie. KPN laat het niet tot behandeling van het geschil komen en gaat meteen akkoord met je eis + de schadevergoeding die je eist. KPN heeft kennelijk zo veel krediet verspeeld bij de SGC dat ze niet veel anders meer kunnen. Ook in mijn omgeving ken ik iemand die zo'n glasvezelabo van KPN heeft afgesloten en 35 euro moest betalen terwijl dit gratis zou zijn.

Mijn inschatting is dat KPN per jaar een paar miljoen euro steelt van klanten. Ik baseer dit op eigen ervaringen geëxtrapoleerd naar het gehele klantenbestand, de manier van werken van KPN en de duizenden (letterlijk!) klachten die je via Google kan terugvinden over KPN inzake o.a. de laatste eindafrekening wanneer je je vaste lijn bij KPN opzegt. Sommige mensen krijgen een opzegvergoeding van meer dan duizend euro in de maag gesplitst. Ook heeft KPN erg veel ouderen in hun bestand en die zijn makkelijjker te scheren. Ik zou toch graag zien dat Tros Radar hier eens een topic voor hun tv-programma van maakt. Dit is een groot verhaal. In elk geval heel wat groter dan het Youfone-item in de uitzending: http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 8&t=123347

https://www.google.nl/search?q=%22koste ... =firefox-a

http://www.sgc.nl

I

ciske

TS, ik zou doen wat Bob zegt, KPN steelt op deze manier inderdaad.

Duidelijk is dat ze klanten op deze manier kwijt raken, bij mij was vanaf dag 1 al dat ik had "eind van het contrat ben ik weg".

Gesloten