Half januari heb ik een headset, 69,95 euro, gekocht bij de Primafoonwinkel. IK heb de set 14 dagen gebruikt en het hoorntje wat in je oor gaat dat draait bij gebruik . Het zit dus niet meer voor je oor en het geluid is dan weg.
Ik ben hiermee terug gegaan naar de Primafoonwinkel en het eerste wat er gezegd werd was "de omruilperiode van 8 dagen is voorbij" Na veel gerpraat waren ze bereid om de set om te ruilen. Ik wilde een ander type haedset, want bovenstaande sets bleken allemaal hetzelfde euvel te hebben. Ik heb toen gekozen voor een set van 49,95 euro, dus 20 euro goedkoper. Ik verwachte dat ik die 20 euro terug zou krijgen, niet dus. Wij geven geen geld terug dan had u maar terug moeten komen in de 8 dagen omruilperiode en daar kon ik het mee doen.
Mag dit zomaar??
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN
Re: KPN
nee, het product dient redelijkwijs te doen wat je er van mag verwachten. Standaardtechniek om onbewuste klanten af te troeven. als ze, als je terug gaat naar de winkel, je willen afschepen met 'je moet naar de fabrikant', klopt dat ook niet: Jij hebt een contract met de winkel en niet met de fabrikant. Op je strepen staan en desnoods dreigen met verdere stappen: Je staat in je recht.
In dit geval mag het, voor zo ver we aan de hand van de gegen informatie kunnen beoordelen, wel. Het probleem dat u beschrijft, lijkt meer op een mankement dat een structureel probleem dat bij de headset hoort. Bij Primafoon verkopen ze alleen Jabra headsets of headsets van toestelfabrikanten en ik heb recentelijk nergens gehoord van een structureel probleem bij deze producten.
Het is natuurlijk wel zo dat een product aan bepaalde verwachtingen moet voldoen. Als u van mening bent dat deze verwachtingen niet kunnen worden waargemaakt door een defect, heeft u recht op herstel van dit defect. Indien zou blijken dat het niet een defect is, maar een structureel probleem heeft u recht op een vervangend, gelijkwaardig apparaat, maar niet op geld retour.
U had dus eigenlijk binnen acht dagen terug moeten gaan en de headset omruilen voor een andere (binnen zichttermijn). Indien het een defect betreft heeft u recht op herstel, of, na reparatie, recht op vervanging van het apparaat. Een andere headset en een eventueel bedrag retour behoort niet tot de mogelijkheden.
Het is natuurlijk wel zo dat een product aan bepaalde verwachtingen moet voldoen. Als u van mening bent dat deze verwachtingen niet kunnen worden waargemaakt door een defect, heeft u recht op herstel van dit defect. Indien zou blijken dat het niet een defect is, maar een structureel probleem heeft u recht op een vervangend, gelijkwaardig apparaat, maar niet op geld retour.
U had dus eigenlijk binnen acht dagen terug moeten gaan en de headset omruilen voor een andere (binnen zichttermijn). Indien het een defect betreft heeft u recht op herstel, of, na reparatie, recht op vervanging van het apparaat. Een andere headset en een eventueel bedrag retour behoort niet tot de mogelijkheden.
Niet waar van die 8 dagen. De garantie geld zolang als men redelijk mag verwachten. Eventueel raak je wel een deel van je geld kwijt als het niet gerepareerd of vervangen kan worden als compensatie van het gebruik (als je het een redelijke lange tijd hebt kunnen gebruiken wat in dit geval niet zo is).
De garantie is natuurlijk wel langer dan 8 dagen. De zichttermijn is dat niet.Niet waar van die 8 dagen. De garantie geld zolang als men redelijk mag verwachten. Eventueel raak je wel een deel van je geld kwijt als het niet gerepareerd of vervangen kan worden als compensatie van het gebruik (als je het een redelijke lange tijd hebt kunnen gebruiken wat in dit geval niet zo is).
Als een headset niet goed past, kun je dat makkelijk binnen 8 dagen constateren.
De garantie is uiteraard langer, maar daar doet TS geen aanspraak op.