LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN: Wifi slecht bereik, buitenlandse telefoontjes

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
chantal1003

KPN: Wifi slecht bereik, buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door chantal1003 »

Per 15-4 is mijn modem geinstalleerd door een monteur van kpn. Sindsdien alleen maar problemen: ik werd meteen gebeld door Engelse of Amerikaanse personen, die door blijven bellen. Ik had bij ziggo een geheim nr en kpn heeft dat nr overgenomen. Ik werk via een telefoonlijn en wil niet gebeld worden of lastig gevallen worden.Daardoor verlies ik inkomsten, want ik zou dan gebeld kunnen worden door klanten.
Dacht dat kpn stabieler was. Maar mijn eerste telefoontjes vertoonden ruis. Bovendien hebben we een slecht bereik en weinig sterke wifi. Hierdoor missen we ook inkomsten.
Ook hadden ze zonder mijn weten mijn tv abonnement opgezegd, terwijl ik alleen internet en telefonie had aangevraagd bij kpn. Nu zitten we al twee dagen zonder tv...
Ik heb de klacht gemeld telefonisch maar wordt afgepoeierd (lijkt meer op rekken), ook via een contactformulier die moeilijk te vinden was, en via de chat, maar daar kunnen ze alleen maar oppervlakkige werkzaamheden voor je doen. Ik heb 16-4 een ouderwets geschreven brief naar kpn gestuurd met daarin mijn geuite klacht. Ik heb na een dag al hoofdpijn en zorgen hiervan, het moet niet gekker worden. Ik wil per direct opzeggen en zie dat ook als enige oplossing voor dit probleem.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 apr 2017 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

NeoDutchio

Re: KPN: Wifi slecht bereik, buitenlandse telefoontjes

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat heeft het een met het ander te maken? U had een geheim nummer en u heeft nog steeds dit geheime nummer. Dus u denkt dat door KPN ineens Engelstalige mensen bellen? En omdat iemand belt mist u inkomsten, want er had iemand anders kunnen bellen? In dat geval kunt u het beste 10 lijnen nemen, stel je voor dat er 2 klanten tegelijk bellen.
Geen sterke wifi kost u ook omzet??? Wellicht een ander abonnement met een lagere internetsnelheid? Wat geeft uw ontvangst aan en wat zou het moeten zijn?
Als u gebruik maakt van een overstapservice wordt uw gehel oude abonnement opgezegd. Het is niet mogelijk om gedeeltelijk op te zeggen en gedeeltelijk te behouden. Gewoon even bij Ziggo weer zorgen voor een abonnement voor de tv.

Al met al lees ik tussen een hoop nutteloze informatie weinig klachten. Ruis is relatief, u zal moeten bewijzen dat het niet werkbaar is. Net zoals de wifi, zonder de snelheid te weten en te controleren is hier ook geen zinnig woord over te zeggen. En dat u inkomsten zou mislopen komt wel heel ongeloofwaardig over.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Hebt u een particulier of zakelijk abonnement bij KPN?

Wat wifi betreft, waarschijnlijk hebt u een experia modem. Die staan niet bekend om uitmuntende wifi eigenschappen, maar echt slecht is het ook niet. KPN kan eventueel een prima wifi versterker leveren, daar heb ik goede ervaringen mee.
https://www.kpn.com/internet/wifi-versterker.htm

Ik ben klant bij Telfort overigens (is ook van KPN).

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als je zakelijk zo afhankelijk bent van je verbindingen, heb je dan ook een zakelijk abonnement met bijbehorende garanties afgesloten?

gemist

Ongelezen bericht door gemist »

Ik wacht op een reactie dat TS inkomsten misloopt omdat de TV het niet doet. En dat jullie allemaal matrasverkopers zijn die bij de KPN werken....

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

chantal1003 schreef:Per 15-4 is mijn modem geinstalleerd door een monteur van kpn. Sindsdien alleen maar problemen: ik werd meteen gebeld door Engelse of Amerikaanse personen, die door blijven bellen. Ik had bij ziggo een geheim nr en kpn heeft dat nr overgenomen. Ik werk via een telefoonlijn en wil niet gebeld worden of lastig gevallen worden.Daardoor verlies ik inkomsten, want ik zou dan gebeld kunnen worden door klanten.
Dacht dat kpn stabieler was. Maar mijn eerste telefoontjes vertoonden ruis. Bovendien hebben we een slecht bereik en weinig sterke wifi. Hierdoor missen we ook inkomsten.
Ook hadden ze zonder mijn weten mijn tv abonnement opgezegd, terwijl ik alleen internet en telefonie had aangevraagd bij kpn. Nu zitten we al twee dagen zonder tv...
Ik heb de klacht gemeld telefonisch maar wordt afgepoeierd (lijkt meer op rekken), ook via een contactformulier die moeilijk te vinden was, en via de chat, maar daar kunnen ze alleen maar oppervlakkige werkzaamheden voor je doen. Ik heb 16-4 een ouderwets geschreven brief naar kpn gestuurd met daarin mijn geuite klacht. Ik heb na een dag al hoofdpijn en zorgen hiervan, het moet niet gekker worden. Ik wil per direct opzeggen en zie dat ook als enige oplossing voor dit probleem.
Je verbindt van alles aan elkaar, maar 2 dagen geen tv, heeft niks te maken met een zwak WiFi signaal, en een geheim nummer weer niks met eventuele ruis. Wat betreft WiFi, als je dat zakelijk gebruikt, zou ik dat netwerk ook bouwen met zakelijke producten, bijvoorbeeld met Ubiquiti accespoints.

Wat voor zakelijk product heb je gekocht bij KPN dat er ook TV bij zit? Ik kan me nl niet echt voorstellen dat ze zomaar producten aan een contract toevoegen..

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je inkomsten mist door een slechte verbinding met je PC , wat is er mis met een ouderwets draadje er aan ?
Het Nexperia modem is inderdaad niet echt slecht (werk er 1 dag in de week op ) maar het Ziggo (Technicolor) modem is qua stabiliteit en bereik toch wel een slagje beter.
Ik heb na een dag al hoofdpijn en zorgen hiervan,
Als dat als ondernemer je grootste zorgen zijn zou ik zeggen "gefeliciteerd" .

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

1 Welke telefoons gebruik je nu? Als je matige draden hebt zul je minder signaal krijgen en ruis.
Ik zou die telefoon met stekker dus geen Dect gebruiken, en goede kabel met stekker.
Geen telefoon kabels 4x 0,5 maar slechts 2x middelste 0,6 bel kabel, die is namelijk meer koper en niet gemaakt uit losse draden maar massief en stug.
Bel kabel, dus massieve zijn beter dan gedraaide en Bel kabel is goedkoper en beter, meer koper dus minder verlies en stekker kun je met tang er zelf aanmaken.

2 buitenland, gewoon toeval, ze proberen en kregen contact.
Gewoon iets roepen wat hier ***** zal opleveren.... en snel ophangen.
Ze zoeken als firma personen om op te lichten en snel ophangen en verder gaan.....

3 Ziggo Tv, als je bij KPN alleen Int + Bellen nam moet je de Ziggo TV laten zitten.
Vaak blijft zowel het analoge als de NPO 1,2 en 3 HD en alle HD Ready kanalen over die vrij te ontvangen zijn.
Laat je TV dus op oude Ziggo zitten en sluit niet aan op KPN modem.
Gewoon van Ziggo naar TV via Coax, en als je geschikte TV hebt is kastje niet nodig, kaartlezer en kaart ook niet.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

1 Welke telefoons gebruik je nu? Als je matige draden hebt zul je minder signaal krijgen en ruis.
Ik zou die telefoon met stekker dus geen Dect gebruiken, en goede kabel met stekker.
Geen telefoon kabels 4x 0,5 maar slechts 2x middelste 0,6 bel kabel, die is namelijk meer koper en niet gemaakt uit losse draden maar massief en stug.
Bel kabel, dus massieve zijn beter dan gedraaide en Bel kabel is goedkoper en beter, meer koper dus minder verlies en stekker kun je met tang er zelf aanmaken.
Nu ben ik misschien niet zo analytisch ingesteld maar als je in een installatie met 2 componenten (modem + telefoon) 1 component (het modem) vervangt en je krijgt ineens ruis lijkt het me toch ontzettend sterk dat dit dan ineens door component 2, de telefoon en aanverwante bekabeling veroorzaakt wordt.
Gewoon van Ziggo naar TV via Coax, en als je geschikte TV hebt is kastje niet nodig
Als je ADSL telefoon al vind ruisen dan zal "terug naar analoog" wel helemaal een "eye opener" worden.

Gesloten