LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lente totaalpakket UPC

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Frenky4

Lente totaalpakket UPC

Ongelezen bericht door Frenky4 »

Een hele mooie lentepakket van UPC! Althans dat dacht ik!

Ik nam de volgende 3 diensten af:
Internet (UPC)
Radio/TV (UPC)
Telefonie (KPN)

Het leek mij voordeliger om een totaalpakket te nemen met lekker 1 algemeen provider. Dus ik op de website van UPC kijken en zag daar een hele mooie ‘lente’ totaalpakket Aktie:

Totaalpakket: internet+bellen+digitale tv (jaarcontract)
De eerste 3 maanden voor €19,- na de actieperiode gaat het totaalpakket met Internet 4, Bellen Standaard en Digitale TV Starter 24,50 euro per maand kosten. Met dit abonnement krijgt men een internetverbinding met een downloadsnelheid van 4 Mb, telefonie waarbij je dag en nacht kunt bellen tegen voordelige gesprekstarieven en 50 televisie- en 70 radiozenders in digitale kwaliteit, topfilms via UPC on Demand en Programma Gemist van vandaag en gisteren. Zie Digitelevisie.nl voor meer informatie over digitale tv. De kabelaanbieder geeft 100% Installatiegarantie.

De aanbieding geldt tot 6 mei voor nieuwe UPC-abonnees en voor bestaande abonnees die hun digitale televisie- en/of internetabonnement upgraden naar een hogere internet snelheid, of een extra product afnemen (en geen product opzeggen of het internetabonnement verlagen). via de postcodecheck kunt u controleren of de aanbieding beschikbaar isop uw adres.

Dit was dus ook voor mij geldend. Dus ik naar klantenservice gebeld (laat ik maar de lange telefonisch wachtrijen buiten). Kreeg vervolgens een medewerker aan de lijn van UPC Rotterdam (zal haar naam maar niet noemen). Vervolgens voor de zekerheid gevraagd of ik ook in aanmerking kwam voor deze aktie. Jazeker, ik zou de eerste 3 maanden €19 betalen en vervolgens € 24,50. Ik stelde nog expliciet de vraag of ik echt niet meer moest betalen, jawel eenmalige administratiekosten van €10. Ok dat is dan nog wel te doen dacht ik. Aangezien ik op dat moment betaalde voor: Internet (upc) €22 + TV Radio (upc) € 16,37 + Telefonie (kpn) € 10 per maand (gratis telefoneren vaste nrs in NL).
Dus ik heb het afgesloten wetende dat ik dus €19 de eerste 3 maanden en vervolgens 24,50 de rest van het jaar zou betalen, niet meer niet minder, dat is wat ze zei!

Vervolgens krijg ik alles opgestuurd, nog wel een contractovername ingevuld, zodat alle diensten op mijn naam zouden komen.

En nu komt het : Ik kreeg vandaag een factuur van in totaal € 162,47 voor een periode van 2 maanden. Mijn eerste gedachte: klopt geen &*# van.

Ik bellen naar UPC klantenservice, afdeling factuur. Bleek dat er bepaalde posten niet goed waren doorgevoerd en dat er een correctie op plaats zou vinden. Maar dan nog kreeg ik een optelsom van €78 voor 2 maanden.

Wat bleek nou, die lente Aktie is wel de eerste drie maanden €19 maar daarbovenop komt nog de het standaardpakket TV/Radio van €16,37. Dus die 19 euro is niet het totale bedrag wat je uiteindelijk betaald de eerste 3 maanden , daar komt die 16,37 euro dus ook nog eens lekker bovenop. DIT IS MIJ NIET VERTELD! Ook niet door de verkoopster. Waar ik dacht dat ik een lekker goedkoop totaalpakket te nemen kom ik mooi vies uit.

Afijn, ze zouden mijn voicelog opzoeken en me hierover terugbellen. Eerlijk gezegd is mijn vertrouwen voor upc tot een minimum gedaald.

Ik vind dit erg misleidend en weet wel zeker dat ik niet de enige ben die zo om de tuin is geleid. Ik moet nu dus gewoon een jaar lang betalen. Als ik dit vooraf had geweten had ik het nooit gedaan (klinkt cliché).

Ik hoop dat ik wat tips kan krijgen over vervolgstappen, want tjsa ik zit nu wel mooi een jaar vast.

Alvast bedankt
Frenk

jor

Re: Lente totaalpakket UPC

Ongelezen bericht door jor »

Wat bleek nou, die lente Aktie is wel de eerste drie maanden €19 maar daarbovenop komt nog de het standaardpakket TV/Radio van €16,37. Dus die 19 euro is niet het totale bedrag wat je uiteindelijk betaald de eerste 3 maanden , daar komt die 16,37 euro dus ook nog eens lekker bovenop. DIT IS MIJ NIET VERTELD!
Sommige klachten over UPC zijn best terecht en zeker aministratief gaat het nog steeds wel eens fout. Maar wat je nu beweerd is volkomen je eigen schuld.Onderaan elke pagina staat heel duidelijk de opmerking
* Alleen beschikbaar i.c.m. het UPC Standaardpakket Radio/TV (max. € 16,70 p/m) en een jaarcontract. Prijswijzigingen voorbehouden.
Jij dacht dus dat het hele pakket €2.63.- per maand kostte? Dit had je moeten weten en kan je niet op UPC afschuiven.

Frenky4

Ongelezen bericht door Frenky4 »

Vind ik niet.. Ik heb dit pakket telefonisch aangeschaft en mij werd duidelijk door betreffende verkoopster gezegd dat het 19 euro p maand (1e drie maanden) zou kosten niet meer niet minder, ze heeft gewoon gelogen. Gelukkig had ik het gesprek ook opgenomen..

marjorin

Ongelezen bericht door marjorin »

Je bent niet de enige die erin is getrapt. Dat lijkt heel erg op dit topic:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... 03aaaa94a3

En volgens mij is dit ook veranderd want ik betaalde toen ik nog UPC had voor een totaalpakket met 35 Euro Power Internet en Digitale TV en Any time telefonie: 44.55 Euro. (Ex BTW geloof ik? ... hm)

In elk geval zonder daarbovenop nog voor Standaard tv te betalen. Maar toch blij dat ik ervan af ben.

Succes.

Gesloten