LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] LG Nexus 5: geen wifi, geen MAC-adres

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Kjam

LG Nexus 5: geen wifi, geen MAC-adres

Ongelezen bericht door Kjam »

Het hele internet staat er vol mee LG telefoons, oud en nieuw, diverse modelen, die opeens geen WIFI meer ondersteunen. Het wifi icoontje om de wifi aan te zetten is niet meer zien.
Ook staat het internet vol met oplossingen die niet werken.
Alles geprobeerd, het lijkt namelijk een software probleem, terug naar oude android versie, terug naar fabrieks instellingen, toestel geroot, firmware verwijderd, 5.1, 6.1 alle smaken android erop gezet, cache verwijderd, kortom van alles. Het lijkt dus toch een hardware probleem te zijn.
Soms is er heel even WIFI na een handeling maar dat is voor 5 minuten.
Het probleem is dat het toestel geen MAC adres meer ziet en dus geen WIFI.
GOOGLE zegt LG probleem, LG zegt breng maar ter reparatie, maar toestel is 2 jaar oud, dus geen garantie.
Maar dit is een algemeen LG probleem, je zou zeggen dat LG zijn toestellen moet terugroepen voor garantie.
Kent iemand misschien een oplossing die werkt?
Heb je ook dit probleem?

Jetsertje

Re: LG Nexus 5: geen wifi, geen MAC-adres

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Kjam schreef:Het hele internet staat er vol mee LG telefoons, oud en nieuw, diverse modelen, die opeens geen WIFI meer ondersteunen. Het wifi icoontje om de wifi aan te zetten is niet meer zien.
Ook staat het internet vol met oplossingen die niet werken.
Alles geprobeerd, het lijkt namelijk een software probleem, terug naar oude android versie, terug naar fabrieks instellingen, toestel geroot, firmware verwijderd, 5.1, 6.1 alle smaken android erop gezet, cache verwijderd, kortom van alles. Het lijkt dus toch een hardware probleem te zijn.
Soms is er heel even WIFI na een handeling maar dat is voor 5 minuten.
Het probleem is dat het toestel geen MAC adres meer ziet en dus geen WIFI.
GOOGLE zegt LG probleem, LG zegt breng maar ter reparatie, maar toestel is 2 jaar oud, dus geen garantie.
Maar dit is een algemeen LG probleem, je zou zeggen dat LG zijn toestellen moet terugroepen voor garantie.
Kent iemand misschien een oplossing die werkt?
Heb je ook dit probleem?
Bij problemen met het toestel en aanspraak maken op garantie moet je niet bij de softwareproducent en niet bij de hardwareproducent, maar bij de verkoper van het toestel zijn. Die is verantwoordelijk voor het leveren van de consumentengarantie die je bij aankoop van het toestel is overeengekomen.

Omdat het ene product het andere niet is, kennen wij in Nederland geen vaste garantietermijn. Wel geldt een minimale garantietermijn van 2 jaar op producten, zoals is vastgesteld door de EU.

Even gekeken naar de datum waarop het toestel op de markt is gebracht, vermoed ik dat het toestel niet ouder dan 2 en een half jaar zou kunnen zijn. Het toestel is van een relatief hoge prijs en van een gerenommeerd merk waarvan je kwaliteit mag verwachten. Hier zou ik verwachten dat een functie als WIFI ook na 2 en een half jaar zou moeten werken, wat hier niet het geval is.

Als je aan de verkoper kunt overleggen dat het een veelvoorkomend probleem is en daarmee een defect is door nalatigheid vanuit de fabriek, kun je er bij de verkoper mogelijk nog wel een reparatie uit krijgen. Zorg wel dat je op tijd weet of hier kosten aan verbonden zijn en zo ja, hoeveel die kosten dan bedragen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt je bij de verkoper melden. Hij moet het product kosteloos herstellen, indien het product bij aflevering ondeugdelijk was. En daar lijkt het op.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Kjam schreef: Alles geprobeerd, het lijkt namelijk een software probleem, terug naar oude android versie, terug naar fabrieks instellingen, toestel geroot, firmware verwijderd, 5.1, 6.1 alle smaken android erop gezet, cache verwijderd, kortom van alles. Het lijkt dus toch een hardware probleem te zijn.
Of je hebt de boel zelf verkloot door van alles te proberen i.p.v. gewoon naar de leverancier terug te gaan als iets niet werkt.

Kjam

Zie hier het antwoord van de leverancier.

20:10:32 08-11-2016 door Media Markt Hoorn
Geachte meneer rietveld, Bedankt voor het schrijven aan Mediamarkt Hoorn. Wat vervelend om te horen dat uw toestel niet meer naar behoren werkt. Helaas zit er op smartphones een levensduur van 2 jaar. Daar buiten heeft u dus geen garantie meer.Als wij dit toestel zouden opsturen voor reparatie krijgt u een prijsopgave opgestuurd. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, Met vriendelijke groet, Afd.klantenservice Mediamarkt Hoorn.
00:25:43 07-11-2016 door customer
Ik heb een nexus 5 van 2 jaar en 9 maanden oud. De wifi doet het opeens niet meer en de aan knop in het scherm is nog vaag zichtbaar, maar aanzetten lukt niet meer. Op het internet zie ik dat er heel veel telefoons van LG met dit probleem. Ik had dit probleem op radar gemeld en zij raden mij aan ondanks dat de garantie verlopen is dit probleem te melden bij de verkoper omdat het een dure telefoon is waarvan je als consument mag verwachten dat die het na 3 jaar ook nog doet. En zeker gezien het feit dat het een veelvoorkomend probleem is met de LG nexus 5. Vandaar mijn vraag kunnen jullie dit bekende probleem nog onder garantie herstellen. Mvrgr. Karin rietveld

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Kjam schreef:Zie hier het antwoord van de leverancier.

20:10:32 08-11-2016 door Media Markt Hoorn
Geachte meneer rietveld, Bedankt voor het schrijven aan Mediamarkt Hoorn. Wat vervelend om te horen dat uw toestel niet meer naar behoren werkt. Helaas zit er op smartphones een levensduur van 2 jaar. Daar buiten heeft u dus geen garantie meer.Als wij dit toestel zouden opsturen voor reparatie krijgt u een prijsopgave opgestuurd. Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, Met vriendelijke groet, Afd.klantenservice Mediamarkt Hoorn.
00:25:43 07-11-2016 door customer
Ik heb een nexus 5 van 2 jaar en 9 maanden oud. De wifi doet het opeens niet meer en de aan knop in het scherm is nog vaag zichtbaar, maar aanzetten lukt niet meer. Op het internet zie ik dat er heel veel telefoons van LG met dit probleem. Ik had dit probleem op radar gemeld en zij raden mij aan ondanks dat de garantie verlopen is dit probleem te melden bij de verkoper omdat het een dure telefoon is waarvan je als consument mag verwachten dat die het na 3 jaar ook nog doet. En zeker gezien het feit dat het een veelvoorkomend probleem is met de LG nexus 5. Vandaar mijn vraag kunnen jullie dit bekende probleem nog onder garantie herstellen. Mvrgr. Karin rietveld
Ik denk dat je meer bereikt als je in persoon even langsgaat als de winkel open is, ipv zo'n online chat midden in de nacht. Vooraf kan je je even inlezen op de site van consuwijzer over je rechten in deze.

Sowieso zal je wel met wat betere argumenten moeten komen dan "Het hele internet staat er vol mee LG telefoons, oud en nieuw, diverse modelen, die opeens geen WIFI meer ondersteunen". Het gaat om een Nexus 5, type X, met firmware Y, en android versie Z, niks meer of minder.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik vermoed de telecom aanbieders hier achter zitten die aan wifi niets verdienen..

Wel heb ik nu besloten geen LG maar goedkope wiko te nemen bij Kijkshop, tussen €39,95 en €100,- diverse leuke modellen die goedkoper zijn dan herstel van jou LG.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Ik vermoed de telecom aanbieders hier achter zitten die aan wifi niets verdienen..
Ik vermoed dat jij uit je nek kletst...
Wel heb ik nu besloten geen LG maar goedkope wiko te nemen bij Kijkshop, tussen €39,95 en €100,- diverse leuke modellen die goedkoper zijn dan herstel van jou LG.
Kun je doen. Een Dacia brengtje ook van A naar B, het is geen BMW, zal het ook nooit worden, maar het rijdt.

Jetsertje

stofzuigertje schreef:Ik vermoed de telecom aanbieders hier achter zitten die aan wifi niets verdienen...
Vergeet niet je aluminium hoed op te zetten.

Kjam

Ik stel voor dat we het netjes en correct houden in dit forum, en iedereen in zijn waarde laten, meneer of mevrouw stofzuigertje.
Ik zou het zeer op prijs stellen wanneer u uw excuses zou aanbieden voor uw opmerkingen.

Kjam

Bedankt voor de tips, ik ga me verdiepen.
En inderdaad geen LG meer, het komt voor bij diverse modellen van LG.
Maar ik denk niet dat je een toestel met deze specificaties kunt kopen onder de 100 euro.

stofzuigertje

Excuus?

Ik meld alleen maar dat een budget merk als Wiko of Huawei er ook zijn die vaak minder kosten dan reparatie van LG.

En geen wifi voor gratis kletsen via Wat Appeltjes.... ik hoef geen duur 4G netwerk en ook 2G en 3G geven hier matige dekking.
Het zou mijn niets verbazen maar weet het niet en heb geen bewijs dat enkele grote telecom providers een vinger in de pap hebben wat update's betreft.

Zij willen graag dat U het nieuwste 4G netwerk geschikte toestel met dure maandelijkse lasten zou nemen!
Zowel KPN als Vodafone hadden in het verleden toestellen waar zowel op plastic van toestel als het scherm ik dat logo nooit weg kreeg , ondanks simlock vrij maken en overstap!

Verder moet je vaak online zoeken, de Mediamarkt heeft regelmatig online aanbiedingen zoals vorige week €98,- die in winkel niet verkrijgbaar was,
wel online, en soms wel verkrijgbaar maar in winkel duurder komt ook vaak voor.

Deze 3G LG zullen we beide niet willen, vooral omdat een 4G toestel van ander onbekend merk met 8 MP voor en 5Mp camera achter en betere processor en dual sim kaart voor maar €119,- met zwaardere batterij en tot 128 Gb Micro SD kaart mogelijk was met gratis Navigatie + 5 jaren gratis update.
Ja, geen MM maar andere winkel die het online aanbood.

Wel heb ik besloten de oude Android 5 niet te vervangen door 6.0 of 7.0 omdat ik vaker hoorde dat terugzetten een ramp is.

Kjam

Mijn excuses,
Mijn bericht was voor jetsettertje bedoelt.

stofzuigertje

Geeft niet, mijn Audi A8 is sterk genoeg om hem eens flink in elkaar te rammen?

Blijkbaar weet hij nu mijn voorkeur na veel laswerk voor Audi A8 & A2....
Deze roesten niet en gaan tenminste langer mee.

Zelfs de Audi 100 uit 1985 bleek niet perfect en weggedaan!
Daarom die aluminium hoedje opmerking vermoedelijk!

sjohie

Huawei is al lang geen budgetmerk meer. Zij geven van alle mobiele telefoon bouwers op dit moment bijvoorbeeld het meeste geld uit aan eigen R&D.

Jetsertje

Kjam schreef:Mijn excuses,
Mijn bericht was voor jetsettertje bedoelt.
Kjam schreef:Ik stel voor dat we het netjes en correct houden in dit forum, en iedereen in zijn waarde laten, meneer of mevrouw stofzuigertje.
Ik zou het zeer op prijs stellen wanneer u uw excuses zou aanbieden voor uw opmerkingen.
Hypocriet hoor.

Stel jij je altijd zo op tegen mensen die je proberen of hebben geprobeerd te helpen?
stofzuigertje schreef:Het zou mijn niets verbazen maar weet het niet en heb geen bewijs dat enkele grote telecom providers een vinger in de pap hebben wat update's betreft.
[*]Belastende uitlatingen dienen altijd te worden onderbouwd.

[*]Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.
stofzuigertje schreef:Geeft niet, mijn Audi A8 is sterk genoeg om hem eens flink in elkaar te rammen?
[*]Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste of irrelevante bijdragen zijn niet toegestaan.

sjohie

stofzuigertje schreef:Ik vermoed de telecom aanbieders hier achter zitten die aan wifi niets verdienen..

Sommige van die Wiko toestellen worden nu nog verkocht met Android 4.x zie ik, daar zijn een aantal serieuze security issues van bekend, die mogelijk nooit op deze toestellen gepatcht zullen worden. Daar zou ik, icm met de zeer matige hardware, mijn vingers niet aan brandden. Zeker niet als je van een nexus 5 komt, een toestel wat zelfs nu nog rondjes draait om die dingen.

Kjam

Bedankt, dat zag ik ook . Toch maar laten repareren dus.

sjohie

Kjam schreef:Bedankt, dat zag ik ook . Toch maar laten repareren dus.
Ik zou ook even de firmware van je WiFi router (of accespoint) checken, en indien nodig, updaten naar de meest recente versie. Daar kan het natuurlijk ook aan liggen :wink:

meriyupl

Ongelezen bericht door meriyupl »

Als uw Nexus 5 Wi-Fi-verbinding is niet stabiel of helemaal niet aan te sluiten, zijn er een paar dingen die je kunt doen: toggle Airplane Mode aan en uit, vergeten en opnieuw verbinding met uw Wi-Fi-netwerk, schakelen mobiele data aan en uit of herstart uw telefoon. Een andere mogelijke oplossing is om uw Wi-Fi-frequentie te wijzigen van automatisch naar ofwel 2,4 GHz of 5 GHz in de Geavanceerde Wi-Fi-instellingen op uw apparaat of de frequenties op uw Wi-Fi-router te veranderen. U kunt ook LG Nexus 5 handleiding voor meer nuttige hacks.

Gesloten