| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lijbrandt wentelt kosten af op eindgebruiker
-
hansvdmarel
Lijbrandt wentelt kosten af op eindgebruiker
Ik heb een vraag over kosten als gevolg van een fout van de provider.
Hieronder de gebeurtenissen. De provider in kwestie is Lijbrandt.
1) De provider maakt in de wijkcentrale een fout en trekt de glasvezel van mijn huis eruit.
2) Ik bel de provider (mobiel), want het probleem lost zichzelf niet op.
3) De provider wil niet direct actie ondernemen en maakt een ticket aan. De monteur is op dat moment nog in de buurt van de centrale. Een belletje naar de monteur zou voldoende zijn.
De provider belooft terug te bellen, maar komt zijn afspraken niet na.
4) Ik bel nogmaals de provider om de status te achterhalen. Ik krijg geen antwoorden, maar wel de belofte terug gebeld te worden. Wederom gebeurt dit niet, of zonder nieuwe informatie.
5) Stap 4 herhaalt zich een aantal keer.
6) Ik geef bij de provider aan een vergoeding te willen voor mijn gemaakte belkosten. Tenslotte heb ik actie MOETEN ondernemen, omdat de provider dit na laat.
De provider geeft nu aan niet verantwoordelijk te zijn voor de vervolgschade en weigert de gemaakte kosten te vergoeden.
Mis ik iets of mag ik onder "redelijkheid en billijkheid" verwachten dat zij de kosten op zich nemen?
1) De provider maakt in de wijkcentrale een fout en trekt de glasvezel van mijn huis eruit.
3) De provider wil niet direct actie ondernemen en maakt een ticket aan. De monteur is op dat moment nog in de buurt van de centrale. Een belletje naar de monteur zou voldoende zijn.
4) Ik bel nogmaals de provider om de status te achterhalen. Ik krijg geen antwoorden, maar wel de belofte terug gebeld te worden. Wederom gebeurt dit niet, of zonder nieuwe informatie.
6) Ik geef bij de provider aan een vergoeding te willen voor mijn gemaakte belkosten. Tenslotte heb ik actie MOETEN ondernemen, omdat de provider dit na laat.
De provider geeft nu aan niet verantwoordelijk te zijn voor de vervolgschade en weigert de gemaakte kosten te vergoeden.
Mis ik iets of mag ik onder "redelijkheid en billijkheid" verwachten dat zij de kosten op zich nemen?
Re: Lijbrandt wentelt kosten af op eindgebruiker
Je had ook naar de monteur kunnen lopen.hansvdmarel schreef: De provider wil niet direct actie ondernemen en maakt een ticket aan. De monteur is op dat moment nog in de buurt van de centrale. Een belletje naar de monteur zou voldoende zijn.
-
witte angora
Hmmmm.... hoeveel tijd zat er tussen de telefoontjes die je gedaan hebt?hansvdmarel schreef:Ik heb een vraag over kosten als gevolg van een fout van de provider.
crazyme schreef:Je had ook naar de monteur kunnen lopen.hansvdmarel schreef: De provider wil niet direct actie ondernemen en maakt een ticket aan. De monteur is op dat moment nog in de buurt van de centrale. Een belletje naar de monteur zou voldoende zijn.
En dan? Monteur doet niks zonder opdracht van werkgever.
Ik vind dat TS gelijk heeft, hij/zij heeft recht op een vergoeding.
Recht op vergoeding vind ik behoorlijk relatief. Als TS stap 4 herhaald heeft in een tijdsspanne van 2 uur, oftewel, ieder half uur met zijn mobiel aan de lijn hing, vind ik een vergoeding niet op zijn plaats. Als lijnbrandt na 2 dagen nog niet heeft teruggebeld en TS belt dan, is het verhaal behoorlijk anders.
-
witte angora
Dat is dus mijn vraag.berndv schreef:Recht op vergoeding vind ik behoorlijk relatief. Als TS stap 4 herhaald heeft in een tijdsspanne van 2 uur, oftewel, ieder half uur met zijn mobiel aan de lijn hing, vind ik een vergoeding niet op zijn plaats. Als lijnbrandt na 2 dagen nog niet heeft teruggebeld en TS belt dan, is het verhaal behoorlijk anders.
-
hansvdmarel
Ik heb slechts één keer per dag gebeld, nadat de reactie van lijbrandt uitbleef.
De wachttijd zorgt er voornamelijk voor dat het aantal minuten snel oploopt.
De wachttijd zorgt er voornamelijk voor dat het aantal minuten snel oploopt.
Dat weet je pas wanneer je het probeert. Misschien heeft hij iets fout gedaan en kan hij het direct herstellen.ciske schreef:crazyme schreef:Je had ook naar de monteur kunnen lopen.hansvdmarel schreef: De provider wil niet direct actie ondernemen en maakt een ticket aan. De monteur is op dat moment nog in de buurt van de centrale. Een belletje naar de monteur zou voldoende zijn.
Dat weet je pas wanneer je het probeert. Misschien heeft hij iets fout gedaan en kan hij het direct herstellen.crazyme schreef:
Dat weet je zo wel, monteurs doen niks zonder opdracht, vooral niet als er al een melding is gedaan.
Voor 1 monteur hebben ze zo 10 anderen.
Hoe weet je zeker dat het een monteur van Lybrandt was in die wijkcentrale, en niet van een andere partij waar zij zaken mee doen? Ze bieden hier ook glasvezel aan, en dat is op het netwerk van Reggefiber bijvoorbeeld. Even de monteur bellen op zijn 06 is dan natuurlijk niet mogelijk..