LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met XOIP gratis bellen naar Skype

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Joost321

Met XOIP gratis bellen naar Skype

Ongelezen bericht door Joost321 »

Bij Ziggo heb ik een extra telefoon abonnement waarmee ik in de avond uren en in het weekeinde gratis naar normale vaste nummers in Nederland kan bellen.

Ik ontdekte een mogelijkheid waarmee ik middels mijn eigen vaste telefoon kon bellen naar iemand die geen vaste telefoon maar wel een Skype account. Ik kon de Skype account dan benaderen via een dienst van het bedrijf XOIP en middels zoals door de site destijds werd aangegeven 'een gewoon vast Nederlands telefoonnummer'.

Omdat het een 'normaal vast nummer' was, suggereerde de site destijds dat de kosten die ermee gemoeid waren slechts die naar een normale vaste lijn zouden zijn.

Dom dat ik dat niet even heb gecheckt van te voren want het klonk al te mooi om waar te zijn. Toen ik het destijds namelijk in gebruik nam kreeg ik na 2 weken een brief van Ziggo afdeling Hoogverbruik, of het mij was opgevallen dat ik in 2 weken tijd voor € 140,- gebeld had.

Ineens bleek het gratis XOIP nummer helemaal niet meer zo gratis te zijn maar een hele zure nasmaak in mijn mond achter te laten. In plaats van dat het een normaal telefoonnummer zou zijn, blijkt het dus te gaan om een service nummer, hetzij dan een welke niet binnen de 0900, 0909, 0906, 06, etc reeks valt.

De tekst nu zegt:

http://www.xoip.com/en/what-can-xoip-do/skype-number
How does it work?

Someone calls your XOIP number. Your Skype rings. You answer the call using Skype. If you are not online, the call will go to voicemail.

Forwarding your XOIP number to Skype is free. Callers pay regular calling rates.
Daarin staat dus eigenlijk precies hoe het zit. Het Forwarden van het door mij duur gebelde telefoonnummer naar Skype is gratis. Het bellen naar het te Forwarden nummer absoluut niet.

XOIP

Re: Met XOIP gratis bellen naar Skype

Ongelezen bericht door XOIP »

Hierbij een reactie van XOIP.

Beste Joost,

Heel vervelend dat je je misleid voelt!

We hebben al jaren 2 soorten nummers, een gratis abonnement met 084 nummers die een wat hoger tarief hebben (0,25 en 0,35 Euro /Min) en een betaald abonnement, met "gewone" telefoon nummers. De verschillen hebben we ook altijd heel duidelijk uitgelegd. Oa door op de pagina die jij ook noemt: http://www.xoip.com/nl/wat-biedt-xoip/skype-nummer een link te plaatsen naar http://www.xoip.com/nl/pakketten/beltarieven de tarieven. Hier staan duidelijk de verschillen genoemd. Een 084 nummer is een goede keuze voor mensen die het nummer incidenteel gebruiken. We zijn op verzoek van vele klanten ook geografische nummers aan gaan bieden, omdat deze het laagste tarief voor de beller hebben, staat hier geen vergoeding voor XOIP tegenover, en kunnen we dit alleen aanbieden in een abonnementsvorm.

Omdat we het vervelend vinden dat je je misleid voelt, en onverwachte telefoon kosten hebt gemaakt, bieden we je graag een jaar abonnement aan voor een geografisch nummer (XOIP Lokaal, twv 80 Euro per jaar)
http://www.xoip.com/nl/pakketten/pakketten
Neem hiervoor contact op met [email protected]
Mvg,

Rob
XOIP

Joost321

XOIP schreef: We hebben al jaren 2 soorten nummers, een gratis abonnement met 084 nummers die een wat hoger tarief hebben (0,25 en 0,35 Euro /Min) en een betaald abonnement, met "gewone" telefoon nummers. De verschillen hebben we ook altijd heel duidelijk uitgelegd.
Waren dat DUIDELIJK geweest dan ware ik nooit met uw company in zee gegaan.

Een paar dagen eerder kreeg ik van uw helpdesk de volgende melding namelijk dat de link die u nu opnoemt voorheen niet te vinden was op de website maar dat dit nu pas!!!

is aangepast.
Dear Mr ....

Thank you for your mail. Apologies for my mail in English, but as it is weekend, I cannot have a response rewritten in Dutch for you (my Dutch is insufficient). Your mail was referred to me via an emergency escalation.

I wish to extend our apologies for the situation.

In referring to regular calling costs, the website intends to refer to the regular costs to call XOIP numbers as per http://www.xoip.com/en/packages/call-costs or http://www.xoip.com/nl/pakketten/beltarieven . Local numbers have different costs associated than non-geographic numbers. The calling costs are also referenced in the menu on the right "cost of calling XOIP numbers" / "beltarieven voor xoip nummers".

I have been in contact with our webmaster, who informs me that there is a missing hyperlink in the text you quote, that should lead a reader to the costs page. I am not sure how long the link has been missing, but fortunately we have not (yet?!) had a similar complaint.

Our team will ensure that the website is corrected before Monday morning.

Please respond to this mail, so that we may initiate a refund process. My apologies again that this has resulted in you misinterpreting our service offering.

Yours faithfully
Benjamin Buckingham
Managing Director, XOIP
(m) 0653683647
(e) [email protected]

Doch dat geintje heeft mij dan wel 140 gekost terwijl de website het vermoeden gaf deze diensten gratis te leveren. Ik kom graag voor een refund in aanmerking.

Anders is het pure oplichterij!

XOIP

Beste Joost321 of Marco,

Dat u onze website niet goed heeft gelezen, en dat het gebruik van onze dienst u meer heeft gekost dan u verwachtte, vind ik -nogmaals- heel vervelend. Maar de schreeuwerige toon van uw laatste reactie vind ik niet helemaal op z'n plaats.

Mijn collega Benjamin heeft u per email voorgesteld een refund te geven, ik heb u daarnaast een jaar abonnement op een geografisch XOIP nummer aangeboden wat wel tegen het "lokale" tarief bereikbaar is. (twv 80 euro)

In plaats van een reactie naar ons, suggereert u nu op een publiek forum dat we oplichters zijn en dat de kosten veel hoger zijn dan we aangeven. Dit is absoluut niet waar. Op de website staat op verschillende plekken wat de kosten zijn, niet in kleine lettertjes maar helder en duidelijk. Dat de link in de tekst die u ons doorstuurde ontbrak doet daar niets aan af.

Met vriendelijke groet,

Rob Rooken
XOIP

Joost321

Even een update.

Inmiddels zijn we ruim drie weken verder. Hebben we diverse e-mails heen en weer gezonden. Is mij door directeur Benjamin Buckingham toegzegd per e-mail dat ik een refund krijg voor het bedrag van 135 euro

Op 10 augustus heeft hij gevraagd om mijn bankrekening door te geven wat ik netjes heb gedaan. En sindsdien heb ik tot afgelopen vrijdag niets meer gehoord.

Afgelopen vrijdag kreeg ik een bericht van hem dat hij even wilde checken of alles goed gegaan was want aldus hem zou het geld al zijn overgemaakt naar mijn bankrekening.

Ik heb hem toen een e-mail terug gestuurd en verteld dat ik mijn bankrekening grondig heb nagekeken maar dat het betreffende geld niet was bijgeschreven op mijn rekening want aldus hem rond de 10e augustus zou zijn terug gestort.

Inmiddels heb ik hem dat direct op vrijdag verwittigd en gevraagd of ik zo spoedig mogelijk een antwoord zou kunnen krijgen zodat de zaak kan worden afgerond.

Gisteren heb ik nog zijn voicemail ingesproken en naar zijn e-mail adres nogmaals de mail van vrijdag doorgestuurd.

Zojuist heb ik weer gebeld maar diens telefoon staat niet aan.

Tot op heden heb ik geen refund gekregen en word het langzaam aan een beetje vervelend.

Ik hoop hiermee te bereiken dat er alsnog gereageerd word en de zaak afgehandeld kan worden.

Joost321

Joost321 schreef:
Ik hoop hiermee te bereiken dat er alsnog gereageerd word en de zaak afgehandeld kan worden.
Ongeveer een uur na deze melding alhier kreeg ik een e-mail waarin vermeld was dat mijn beloofde refund direct verwerkt zou worden. De volgende dag bleek dan ook dat het bedrag nu wel, netjes was terug betaald.

Nu is nog het wachten op het beloofde abonnement;
XOIP schreef:
Mijn collega Benjamin heeft u per email voorgesteld een refund te geven, ik heb u daarnaast een jaar abonnement op een geografisch XOIP nummer aangeboden wat wel tegen het "lokale" tarief bereikbaar is. (twv 80 euro)

Met vriendelijke groet,

Rob Rooken
XOIP
Echter moet dit om een of andere reden eerst besproken worden met de heer Rooken die nog enige dagen met vakantie is.

XOIP

Beste Joost321,

Ik heb inderdaad aangeboden dat u ook een jaarabonnement kunt krijgen op een XOIP Lokaal nummer. De reden dat mijn collega Benjamin even wilde wachten totdat ik terug was van vakantie, is dat hij misverstanden zoals hiervoor wilde voorkomen. Dank voor uw geduld.

Als u inlogt op uw XOIP account, en een XOIP Lokaal nummer kiest op:
http://www.xoip.com/myxoip/pages/signup ... pHeaders=1 dat past bij uw eigen netnummer gebied, zorgen wij ervoor dat het geactiveerd wordt (u hoeft dus niet te betalen aan het einde van de deze procedure!).

Mvg,

Rob Rooken

mysty

Ongelezen bericht door mysty »

Eerlijk gezegd: Ik vind het best wel heel netjes afgehandeld allemaal door XOIP. Ik had ook even op hun site gekeken en vind het best wel de moeite waard om nog eens verder te kijken!

Plus: een bedrijf die zo netjes de klachten afhandelt is best een uitzondering geworden in deze tijd!

Gesloten