Er was er weer een : Een telf oproep om mee te werken aan een computer onderzoek . . . . .
Werd gebeld door een AMSTELVEENS (020645....) nummer.
Bleek een alleen maar Engels sprekende man te zijn.
Of ik een computer had. Gezwegen antwoord.
A MS computer was the next one. Wat is dat , ken ik niet, werk ik niet mee . . . . tuut tuut tuut
Ja daar zijn ze weer, na de zomer nog niet gemerkt.
Na meer dan 40 jaar in de internationale telecom verwonderd je niks meer, nou ja.
Dit was HEEL vreemd : een Amstelveens nummer als A-nummer ( geen +1, +4 of +3 beginnend) met een buitenlandse oorsprong ?
Nummer in Amstelveen behoord iemand toe, is dus BESTAAND en actief !!
Die kan de nodige oproepen verwachtten van "geholpen" klanten.
Ik heb de bel-provider ingelicht omtrent de HEEL vreemde combinatie van richting waar vandaan en het Nederlandse lokale nummer.
RAAD : Laat NOOIT je computer op afstand controleren. Het resultaat wordt, op deze manier, altijd een KWAMPUTER !
Of een lege bankrekening, want het draait om geld binnen te halen vanaf de andere kant !
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Micro - phising - sof
-
Re: Micro - phising - sof
Mind = blown van deze schokkende informatie
Ik hou die “Microsoft” altijd aan het lijntje met mijn Apple iPad. Het duurt vaak lang tot die sufferds het doorhebben :-D
Ik krijg bijna pijn aan kn ogen van die slechte woordgrappen...
Als ze mij bellen vraag ik als eerste in steenkolenengels of ze ook Nederlands spreken en vervolgens vraag ik ze te wachten omdat ik iemand ga halen die Engels spreekt. Ondertussen pak ik een fluitje.
Na tien minuten laat ik ze het verhaal doen, stel wat niet relevante vragen of vertel wat onzin: my daughters horse seems not very well lately, could it be that he is infectered with a trojan horse virus? Oh sorry, my laptop just went off, because the battery is empty, but if you have a moment, i connect it on the electricity. Can you help me with upgrading Windows XP to Windows 10? Kortom: ik hou ze aan het lijntje en laat ze denken dat ik totaal geen verstand hebt van computers.
Op het moment dat ze ongeduldig worden en ze vertellen wat ik moet doen, blaas ik zo hard mogelijk op het fluitje...
Na tien minuten laat ik ze het verhaal doen, stel wat niet relevante vragen of vertel wat onzin: my daughters horse seems not very well lately, could it be that he is infectered with a trojan horse virus? Oh sorry, my laptop just went off, because the battery is empty, but if you have a moment, i connect it on the electricity. Can you help me with upgrading Windows XP to Windows 10? Kortom: ik hou ze aan het lijntje en laat ze denken dat ik totaal geen verstand hebt van computers.
Op het moment dat ze ongeduldig worden en ze vertellen wat ik moet doen, blaas ik zo hard mogelijk op het fluitje...
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]