LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Minderjarige kinderen die internetten op mobiel

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
FStouthamer

Minderjarige kinderen die internetten op mobiel

Ongelezen bericht door FStouthamer »

Mijn minderjarige zoon heeft zonder toestemming van zijn ouders aan het internetten geweest op zijn mobiel. Nu is mij en mijn zoon de werking van het gebruik van internet van dit KPN-melkkoetje niet goed uitgelegd tijdens de aanschaf van dit toestelletje in de KPN-shop.
Ik heb spijt over de aanschaf nadat blijkt dat ik geen data heb voor te internetten via zijn toestel.Er is op een maand 457.36 euro afgeschreven en hier valt niets tegen te doen zegt KPN.
Meer klantgerichtheid KPN tijdens aanschaf?
Terugstorting doordat mijn zoon niet op de hoogte was van de consequenties om te gaan internetten om dat hem dat nooit is uitgelegd?
Duidelijk signaal afgeven aan de media over de hoogte van de kosten bij gebruik van internet via mobiel?
Regelmatige waarschuwing over de hoogte van het bedrag per seconde zou ik bijna zeggen?

witte angora

Re: Minderjarige kinderen die internetten op mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Geen idee wat voor abonnement je zoon heeft. Wellicht heb je wat aan de onderstaande informatie.

Zelf heb ik een bel+sms abonnement van Vodafone, zonder internet, en ik heb ook steeds overal staan roepen dat ik geen internet op mijn mobiel wil hebben.

Vanwege diverse berichten hier, en daardoor navragen in de winkel, bleek dus dat, ook al had ik geen internet aangevraagd, de mogelijkheid om het internet op te gaan zeker wel aanwezig was op mijn abonnement. Op de dag dat het abonnement in werking trad, heb ik dan ook direct de klantenservice gebeld met het verzoek het internet te blokkeren.

De mediamarkt presteerde het trouwens te beweren dat ik die mogelijkheid uit kon schakelen door een bepaalde handeling op mijn toestel, de Vodafone winkel gaf aan dat dit niet goed werkte. Dus vandaar de klantenservice gebeld, de winkel had dit ook willen en kunnen doen.

Eerlijk gezegd is het een bijzonder vreemde zaak dat je, als je een telefoonabonnement neemt zonder internet, dat je dan, als je zelf geen actie onderneemt, evengoed op internet kan, maar dan tegen gigahoge kosten. Feitelijk moet dit niet mogen, immers, voorheen was dat ook niet. Het zou andersom moeten zijn.

Mijns inziens wordt het tijd dat de Opta, of welke telecomwaakhond dan ook, zich hier mee gaat bemoeien.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

tennis

vogels schreef:
Terugstorting doordat mijn zoon niet op de hoogte was van de consequenties om te gaan internetten om dat hem dat nooit is uitgelegd?
Dat is jouw taak, niet die van een provider.
En het gaat niet vanzelf, je moet het internet op je mobiel instellen.
Dat heeft dus iemand gemaakt!

witte angora

Helaas, tennis, ook al heb je geen betaald abonnement voor internet, als je een geschikt toestel hebt, dan kun je hoe dan ook op internet. Je zult zelf de mogelijkheid voor internetten moeten blokkeren. Veel mensen weten dit niet.

De link die jij gaf betreft abonnementen voor internet, als je geen databundel hebt genomen kun je evengoed op internet, maar je betaald je scheel. Dat is wat er aan de hand is met de zoon van TS.

tennis

witte angora schreef:Helaas, tennis, ook al heb je geen betaald abonnement voor internet, als je een geschikt toestel hebt, dan kun je hoe dan ook op internet. Je zult zelf de mogelijkheid voor internetten moeten blokkeren. Veel mensen weten dit niet.

De link die jij gaf betreft abonnementen voor internet, als je geen databundel hebt genomen kun je evengoed op internet, maar je betaald je scheel. Dat is wat er aan de hand is met de zoon van TS.

Maar moet je moet toch instelling maken om te kunnen internetten!

witte angora

Staat al ingesteld. Dat noemen ze, in ieder geval bij Vodafone, 'service'. Er wordt vanuit gegaan dat iedereen op internet wil, de een heel veel, die koopt dan een databundel, en de ander heel sporadisch, die neemt dan geen databundel.

Dat er mensen zijn die dat absoluut niet willen, doet niet ter zake. Die moeten dan maar niet op het internetknopje drukken, werd mij verteld. Dat er toestellen zijn die zelf regelmatig contact maken met internet, en daardoor de consument zonder dat die het weet op kosten jaagt, doet ook niet ter zake.

Juist vanwege die laatste reden, dat er toestellen zijn die ongevraagd regelmatig contact met internet zoeken, maar dat niemand weet welke toestellen dit zijn, en of mijn toestel dit wel of niet doet, heb ik de mogelijkheid om het internet op te gaan laten blokkeren.

Het beleid is enige tijd geleden blijkbaar compleet omgegooid, tot voor enige tijd geleden had je een mobiel om te bellen, en dan kon je nog eens wat extra's, tegenwoordig heb je een apparaat waar je van alles mee kan, en o ja, je kunt er ook nog mee bellen. Maar dat laatste lijkt steeds meer bijzaak te worden.

Je staat overigens net zo vreemd te kijken als ik, toen ik er achter kwam, dat zeg ik je eerlijk.

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.

tennis

Dan heb ik toch een vreemd toestel, want zonder dat ik een instelling maak, kom ik niet op internet.
Ik kan het knopje drukken, dan moet ik iets invoeren, maar heb niet meteen internetverbinding.
Daarom mijn verbazing.

witte angora

die sturen ze vaak per (soort sms) toe.. die moet je gewoon niet accepteren, of een kleine wijziging in de getalletjes aanbrengen waardoor je niet online kan
Dat kan ook nog eens, ik heb ook al eens een heel vreemd sms-je gekregen waar ik niet op in ben gegaan, plus reclame in de mailbox of ik niet toch nog het internet op wil. Niet dus.

Ze blijven maar doorzei- plassen met hun internet, tot je zo murw wordt dat je het toch maar neemt, en dan is het over een tijdje, als het megaduur gaat worden: jawel, maar de mensen willen het zelf, en we bieden alleen maar extra service en blablabla.

En ik wil het dus NIET.

witte angora

tennis schreef:Dan heb ik toch een vreemd toestel, want zonder dat ik een instelling maak, kom ik niet op internet.
Ik kan het knopje drukken, dan moet ik iets invoeren, maar heb niet meteen internetverbinding.
Daarom mijn verbazing.
Dat zou best kunnen, tennis. Ik had hiervoor een toestel waarmee ik helemaal niet op internet kon. Maar het abonnement wat ik toen had bood ook geen enkele mogelijkheid voor internet.

Maar de techniek van de toestellen, en de 'service' van de provider verandert steeds. De abonnementsvorm blijkbaar ook. Het kan best zijn dat je nog een abonnement hebt waarbij internet standaard niet is ingeschakeld, en als je op een gegeven moment moet verlengen, dat je dan een abonnement krijgt waarbij internet standaard wel is ingeschakeld. Alleen wordt dat er dan niet bij gezegd.

Het kan ook afhankelijk zijn van de provider, natuurlijk, maar dat weet ik niet.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef: Maar de techniek van de toestellen, en de 'service' van de provider verandert steeds.
De techniek van de toestellen verandert inderdaad, maar er zijn nog steeds geen toestellen op de markt die "zomaar" kunnen internetten. De meest "luxe" versie van instellen zijn via SMS (zgn. "Over-the-Air", OTA, berichten) die de internetinstellingen bevat. Je krijgt altijd eerst een aankondiging hiervan in een normale SMS, gevolgd door een OTA SMS. Deze moet je bevestigen, anders gebeurt er niets.

Maar goed, als we iedereen die klakkeloos alles ongelezen accepteert (instellingen, hypotheken, leveringsvoorwaarden....) een kopje koffie zouden moeten geven, dan kunnen we heel Brazilie wel opkopen....

witte angora

Toch is me in de winkel uitgelegd dat het inderdaad gebeurd, om het besturingsprogramma up to date te houden.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:Toch is me in de winkel uitgelegd dat het inderdaad gebeurd, om het besturingsprogramma up to date te houden.
Niemand is verplicht om dit te doen ( eigen keuze ). Overigens kan dat ook gewoon via een wifi-verbinding en hoeft dus niet per se via een mobiele internetverbinding.. Als deze echt niet gebruikt hoeft te worden, gewoon de sms niet accepteren. Het updaten van het OS kan best een dagje wachten (tot men gewoon weer thuis is ).

witte angora

Ik heb gewoon de mogelijkheid voor internet uitgeschakeld, en heb dus nergens geen last meer van. Maar ik moet zeggen dat het allemaal wel behoorlijk ingewikkeld wordt. Als het besturingsprogramma goed werkt, wat moet er dan geupdate worden? Dat was bij mijn vorige abonnement ook niet nodig, dus waarom nu ineens wel?

Ik wil maar één ding: een mobiel waar ik mee kan bellen, zonder gezeur. En al dat internetgedoe is voor mij gezeur. Ik vind het complete nonsens dat ik verplicht ben om mij af te melden voor een dienst waar ik niet om gevraagd heb.

Het is hetzelfde als een krantenabonnement waar gezegd wordt: u bent vanaf vandaag abonnee bij ons, en u krijgt er op uw eigen kosten ongevraagd een ander abonnement bij, tenzij u zelf te kennen geeft dat u dit niet wilt. Alleen moet u er zelf maar achter zien te komen dát u op uw eigen kosten een tweede abonnement hebt, dát u dat zelf te kennen moet geven, en hoé u dat te kennen moet geven, want wij stoppen dat tweede abonnement gewoon bij u in de bus, en incasseren de rekening gewoon automatisch, ook al hebt u daar geen toestemming voor gegeven.

Immers, ik heb een contract voor bellen en sms-en, niet voor internet. Op geen enkele manier. Op het contract is ook nergens te vinden dat ik evengoed mobiel kan internetten, en nergens staat dat er daarvoor geld in rekening gebracht kan worden, of heb ik toestemming gegeven bedragen van mijn rekening te incasseren voor mobiel internet, in welke vorm dan ook.

Het is de manier waarop het opgedrongen wordt, wat me tegen de borst stuit.

Ulbe

Ongelezen bericht door Ulbe »

Bijna nergens kun je zo belazerd worden als met de mobiele telefonie, het is voor de providers een legaal goudmijntje!,

Iedereen snort er in!, omdat het zo gemakkelijk is een zeer hoge rekening te genereren!, en de providers maar lachen!..., :D belbundels en prepaid tegoeden die vervallen bij niet gebruiken binnen een bepaalde termijn, maar die wél betaald zijn, hoge prijzen rekenen voor internet, e.d. vul maar in!,

Legale diefstal mag je dit wel noemen, :(

Steeds meer mensen komen er achter dat de mobiel van de kinderen geen speelgoed is,

Een leuk goedkoop abonnementje voor zoon- of dochterlief lijkt verleidelijk, maar is dit helaas niet,

Kinderen hebben vaak snel in de gaten hoe de GSM Smartphone werkt, en internet is dan ook snel gevonden, vaak zit je met deze toestellen sneller op internet dan dat je bellen kan!,

Een half uur mobiel online is voor een kind kort, maar de rekening is al snel lang te noemen!,

Kinderen kunnen beter een goedkoop prepaid'je hebben zonder toeters en bellen, ze kunnen thuis wel op internet komen, scheelt weer in de kosten,

Kinderen kijken niet naar de kosten, pa en ma wél!, :shock: :( :x

Vriendelijke groeten,

Ulbe.

tennis

Steeds meer mensen komen er achter dat de mobiel van de kinderen geen speelgoed is,

Een leuk goedkoop abonnementje voor zoon- of dochterlief lijkt verleidelijk, maar is dit helaas niet,

Kinderen hebben vaak snel in de gaten hoe de GSM Smartphone werkt, en internet is dan ook snel gevonden, vaak zit je met deze toestellen sneller op internet dan dat je bellen kan!,
Je hebt gelijk, maar het zijn altijd de bedrijven, welke de schuld krijgen, omdat zij zoon/dochterlief in de val hebben lopen. :roll:

flits75

Ongelezen bericht door flits75 »

hallo,
ik ben het voor de verandering het eens helemaal met Witte Angora eens. het word "de mensheid" allemaal opgedrongen. KASSA!!!! Bij mijn vorige mobiel zat ik vliegensvlug PER ONGELUK op internet. elke keer snel uitdrukken dus. Toen ik voor mijn huidige mobieltje naar de Vodafone winkel ging was mijn vraag: een toestel waarmee ik kan bellen en sms-en. kostte 0.13 cent per minuut. LET OP!!! nam ik een toestel waar ook internet op zat betaalde ik 0.11 per minuut. De verkoper vertelde mij dat er vanuit werd gegaan dat ik (uiteindelijk) toch wel op internet zou gaan. De vraag is niet meer: hoe bescherm (en behoud) ik mijn klant, nee.....hoe zuig ik ze zoveel mogelijk leeg!!! En dat geld trouwens nog voor heel veel andere dingen.

tennis

Dus zoals ik al eerder beweerde, is het niet de provider, maar het toestel.
Met mijn toestel moet ik eerst verschillende handelingen doen, om op internet te komen.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

tennis schreef:Dus zoals ik al eerder beweerde, is het niet de provider, maar het toestel.
Met mijn toestel moet ik eerst verschillende handelingen doen, om op internet te komen.
Bij Vodafone kun je voor E 9,50 p/m onbeperkt internetten.
Bij Vodafone hebben ze een gratis klantennummer,namelijk 1200.
Bij Vodafone kun je op de gsm en/of via internet data ontvangst blokkeren.
Bij Vodafone krijg je toestellen waar je met een handeling op internet zit.

oh ja ik ben geen Vodafone fan, ik zit toevallig aan die club vast en dien mijn contract netjes maar oplettend uit, vooral hun gemaskeerde online facturen nakijken .

Gesloten