LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Misleidende reklame van Ritel
-
Re: Misleidende reklame van Ritel
Ook in de laatste bijlage van u staat toch duidelijk:
links : Ben € 19.50
rechts : T Mobile € 44.50
U mag vinden wat u wilt , ik blijf er ook bij dat het geen misleiding is en nee ik ben geen verkoper..
links : Ben € 19.50
rechts : T Mobile € 44.50
U mag vinden wat u wilt , ik blijf er ook bij dat het geen misleiding is en nee ik ben geen verkoper..
-
Ik vind het dus ook echt lastig om niet eerst netjes de vragen te beantwoorden.
Dat doe ik bij deze dus nog:
Voor MM919: de alles in 1 is alleen maar de naam die KPN aan dat abonnement geeft. Ik heb alleen maar mobiele telefonie van hen
de samsung S5 dat was op dat moment de nieuwste telefoon van samsung
de samsung S3 kreeg ik nadat ik een kopie van de aankoop bon van de S5 naar samsung gestuurd heb
en de HP kreeg ik tegelijk met de telefoon in de winkel mee. Geen idee of dat op dat moment het nieuwste model was. Ik weet alleen
maar dat die op dit moment nog prima functioneert.
Voor wat betreft uw opmerking over dat ik maar gewoon naar Tele2 moet - dat gaat dus niet ik heb bij mij thuis geen bereik.
Maar dat heb ik dus al in ieder antwoord dat ik gegeven heb vermeld.
Ik vind overigens echt dat de acculade, of zoals hij hier genoemd wordt het pijltje, verwijst naar de hele zin met providers en niet alleen naar Tele2.
Ik heb er geen enkele lol in om iedere 2 jaar een zeer uitgebreide zoektocht te doen naar een voor mij goed abonnement. Zonder me bedondert te voelen. Ik had dat dus graag overgelaten aan een bedrijf dat er voor mij is. Want ik zie door de bomen het bos niet meer. Maar dat is Ritel dus blijkbaar niet. Zij zetten alleen nog meer bomen weg.
In de 2e advertentie halen ze de volledige opsomming van de providers uit de advertentie en zetten de provider waar het over gaat bij de betreffende aanbieding. Ze noemen de andere providers nog wel maar die staan heel ergens anders in de totale advertentie.
Zoals ik al aangaf zou die iets duidelijker zijn.
KIJK NU TOCH EENS EEN KEER ALS KLANT NAAR DE EERSTE ADVERTENTIE!!!!! De bedrijven zijn heel blij met uw reacties maar het is en blijft een erg lelijke, niet duidelijke, advertentie die er alleen maar op uit is mensen naar de winkel te lokken.
Dat doe ik bij deze dus nog:
Voor MM919: de alles in 1 is alleen maar de naam die KPN aan dat abonnement geeft. Ik heb alleen maar mobiele telefonie van hen
de samsung S5 dat was op dat moment de nieuwste telefoon van samsung
de samsung S3 kreeg ik nadat ik een kopie van de aankoop bon van de S5 naar samsung gestuurd heb
en de HP kreeg ik tegelijk met de telefoon in de winkel mee. Geen idee of dat op dat moment het nieuwste model was. Ik weet alleen
maar dat die op dit moment nog prima functioneert.
Voor wat betreft uw opmerking over dat ik maar gewoon naar Tele2 moet - dat gaat dus niet ik heb bij mij thuis geen bereik.
Maar dat heb ik dus al in ieder antwoord dat ik gegeven heb vermeld.
Ik vind overigens echt dat de acculade, of zoals hij hier genoemd wordt het pijltje, verwijst naar de hele zin met providers en niet alleen naar Tele2.
Ik heb er geen enkele lol in om iedere 2 jaar een zeer uitgebreide zoektocht te doen naar een voor mij goed abonnement. Zonder me bedondert te voelen. Ik had dat dus graag overgelaten aan een bedrijf dat er voor mij is. Want ik zie door de bomen het bos niet meer. Maar dat is Ritel dus blijkbaar niet. Zij zetten alleen nog meer bomen weg.
In de 2e advertentie halen ze de volledige opsomming van de providers uit de advertentie en zetten de provider waar het over gaat bij de betreffende aanbieding. Ze noemen de andere providers nog wel maar die staan heel ergens anders in de totale advertentie.
Zoals ik al aangaf zou die iets duidelijker zijn.
KIJK NU TOCH EENS EEN KEER ALS KLANT NAAR DE EERSTE ADVERTENTIE!!!!! De bedrijven zijn heel blij met uw reacties maar het is en blijft een erg lelijke, niet duidelijke, advertentie die er alleen maar op uit is mensen naar de winkel te lokken.
Het is zeker een lelijke advertentie.
Maar zoals je waarschijnlijk zelf ook weet, zijn er heel veel aanbieders die elk ook nog eens heel veel abonnementen hebben. Bij de aanprijzingen wordt altijd beknopt een voorbeeld genoemd, zonder alle kleine lettertjes. En dat is natuurlijk vooral om je interesse te wekken, zodat je bij deze aanbieder een abonnement gaat afsluiten. Of in elk geval naar ze toe gaat om te kijken wat zijj voor je kunnen betekenen.
Je geeft aan dat je geen zin hebt om zelf iedere 2 jaar alles opnieuw uit te zoeken. Maar dat is dan toch juist een reden om naar zo'n winkel te gaan en niet een 'willekeurige' aanbieding uit een krantje of van internet te kiezen? Als je geen zin hebt om al die dingen uit te zoeken, moet je juist níet gewoon maar een aanbieding 'uitpikken', maar dan moet je een bedrijf vragen je daarbij te helpen.
Dat je een reclame verkeerd hebt begrepen, betekent nog niet dat het een misleidende reclame is.
Maar zoals je waarschijnlijk zelf ook weet, zijn er heel veel aanbieders die elk ook nog eens heel veel abonnementen hebben. Bij de aanprijzingen wordt altijd beknopt een voorbeeld genoemd, zonder alle kleine lettertjes. En dat is natuurlijk vooral om je interesse te wekken, zodat je bij deze aanbieder een abonnement gaat afsluiten. Of in elk geval naar ze toe gaat om te kijken wat zijj voor je kunnen betekenen.
Je geeft aan dat je geen zin hebt om zelf iedere 2 jaar alles opnieuw uit te zoeken. Maar dat is dan toch juist een reden om naar zo'n winkel te gaan en niet een 'willekeurige' aanbieding uit een krantje of van internet te kiezen? Als je geen zin hebt om al die dingen uit te zoeken, moet je juist níet gewoon maar een aanbieding 'uitpikken', maar dan moet je een bedrijf vragen je daarbij te helpen.
Dat je een reclame verkeerd hebt begrepen, betekent nog niet dat het een misleidende reclame is.
-
- Contacteer:
Het is onduidelijk - maar (helaas) valt dit niet onder bewuste misleiding.CorinaVelden schreef:Sorry maar hier houd het voor mij op.
Ik stop er mee om iedere keer op een andere manier het zelfde verhaal te moeten vertellen en me te moeten verdedigen.
vind het niet leuk om iedere keer als een soort van leugenaar weg gezet te worden.
Ik vind en vond nog steeds dat de reclame zeer misleidend is. En ik weiger om dit normaal te vinden.
Ik heb zeer sterk het vermoeden dat hier alleen maar mensen reageren die zelf op de een of andere manier hun boterham verdienen met het verkopen van mobiele telefonie abonnementen.
MvGr
Corina
MvG
In principe is elke reclame wel enigzins misleidend, omdat ze zichzelf de mooiste / beste / goedkoopste vinden - terwijl er alternatieven zijn die mooier/beter/goedkoper zijn.
Ga er van uit dat je reclame 'ter informatie' moet aannemen, maar de daadwerkelijke zaken zelf moet uitzoeken.
Als je alle reclame maar blind gelooft, ben je een dief van je eigen portemonne - zelf uitzoeken, onderzoeken etc blijft onmisbaar. Misschien nu wel meer dan ooit.
Ja dat is het. Iedereen die hier zinnige bijdragen probeert te leveren, is telefoon verkoper, werkt voor Ziggo en probeert je een energie contract aan te smeren. Helaas is de waarheid anders. Men probeert je te helpen. Maar soms is het antwoord niet wat je wil horen. Dat ligt niet aan degene die probeert te helpen volgens mij. Je kunt het ook positief bekijken. Door jouw aktie heb je het voor elkaar gekregen dat Ritel zijn advertentie heeft aangepast.CorinaVelden schreef:Ik heb zeer sterk het vermoeden dat hier alleen maar mensen reageren die zelf op de een of andere manier hun boterham verdienen met het verkopen van mobiele telefonie abonnementen.
MvGr
Corina
-
- Contacteer:
Ik wacht dan wel nog steeds op mijn salaris van Ziggo, alle energiebedrijven etc.Dirkie schreef:Ja dat is het. Iedereen die hier zinnige bijdragen probeert te leveren, is telefoon verkoper, werkt voor Ziggo en probeert je een energie contract aan te smeren. Helaas is de waarheid anders. Men probeert je te helpen. Maar soms is het antwoord niet wat je wil horen. Dat ligt niet aan degene die probeert te helpen volgens mij. Je kunt het ook positief bekijken. Door jouw aktie heb je het voor elkaar gekregen dat Ritel zijn advertentie heeft aangepast.
Tijd voor een nieuw topic? Mijn werkgever betaald me niet
-
Sorry maar hier houdt het voor mij op - althans voor dit topic.CorinaVelden schreef:Sorry maar hier houd het voor mij op.
Ik stop er mee om iedere keer op een andere manier het zelfde verhaal te moeten vertellen en me te moeten verdedigen.
vind het niet leuk om iedere keer als een soort van leugenaar weg gezet te worden.
Ik vind en vond nog steeds dat de reclame zeer misleidend is. En ik weiger om dit normaal te vinden.
Ik heb zeer sterk het vermoeden dat hier alleen maar mensen reageren die zelf op de een of andere manier hun boterham verdienen met het verkopen van mobiele telefonie abonnementen.
MvGr
Corina
MvG
En nee, je bent geen leugenaar, en nee, je hoeft je niet steeds te verdedigen. Je zult alleen dingen op een andere manier moeten bekijken, net zoals de meesten die hier gereageerd hebben in de loop van de tijd een andere kijk hebben gekregen op veel zaken. Dat is wat mensen hier je duidelijk proberen te maken.
Als je wilt weten waar ik mijn brood mee verdien: met het zorgen dat bedrijven zo weinig mogelijk aan mij verdienen. Des te meer hou ik over voor een dik belegde boterham.
Ik denk dat dat -in ieder geval wat mij aangaat- niet juist is. De vraag was betreft het een mobiel abonnement onbeperkt bellen sms en internet 2,4,6 GB. Dan is Tele 2 het goedkoopst en KPN/Vodafone het duurst. En nee zit niet in enige retailmarkt. De eerste aanbieding met Tablet zal wel een S5 zijn geweest. De huidige S7 is verkoop duurder abonnement ook. De S6 kan in een goedkoper abonnement zitten.
-
De advertentie is zeker erg onduidelijk en kun je zien als misleidend. In Nederland hebben we de Stichting Reclame Code, hier kun je zonder kosten een klacht indienen over een reclame.CorinaVelden schreef:Ik vind en vond nog steeds dat de reclame zeer misleidend is. En ik weiger om dit normaal te vinden.
https://www.reclamecode.nl/
Onlangs zelf ook een klacht ingediend over Fiber die op hun website vermelde "Voor nog geen tientje per maand" en de vermelding "Vaste prijs garantie" en bij de prijzen stond de oude prijs doorgestreept. Wanneer je gaat bestellen werd het opeens duidelijk dat het een actie betrof voor 3 maanden. Ik vond dit persoonlijk erg misleidend en na een klacht bij de Stichting Reclame Code waren zij dit met mij eens en heeft Fiber hun complete website aangepast.
Hier op een forum een discussie voeren of iets misleidend is of niet is er zinloos, het veranderd weinig aan de situatie en meningen verschillen.
-
Heb je daar ooit van gehoord.
De reclamecode commissie heeft me in het gelijk gesteld.
Men vind dat Ritel misleidende reclames maakt.
Ritel heeft de advertenties ondertussen aangepast.
Ook heeft Ritel geen bezwaar gemaakt tegen de uitspraak.
Dan denk je OKE dan zullen ze me nu wel iets eerlijks aan gaan bieden.
Maar nee hoor. Hier houd het gewoon op.
Geen verontschuldiging - Geen bloemetje - Geen goh we zullen eens kijken of we iets kunnen aanbieden wat in de buurt van de advertentie komt.
GEWOON HELEMAAL NIETS
Als ik nu een eerlijk aanbod wil zal ik met de uitspraak zelf naar een advocaat moeten en naar de rechter moeten stappen.
Een advocaat van onvermogen is niet haalbaar voor mij. Niet dat ik zoveel vermogen en/of inkomen heb maar nee.
Tegenwoordig krijgt nagenoeg niemand nog hulp van een advocaat van onvermogen.
Dat is tegenwoordig alleen maar voor alleenstaanden die in de bijstand zitten of in de schuldsanering.
En juist voor hen is het niet te adviseren om een duur telefoonabonnement te nemen.
OF het hele jaar door een verzekering afsluiten die eigenlijk alleen maar voor dit soort idiote zaken gebruikt kan worden.
Zo'n verzekering heb ik dus niet want die weegt qua kosten niet op tegen het eventueel te behalen resultaat.
Rechtsbijstandsverzekeringen sluiten tegenwoordig namelijk van alles uit (denk aan familiezaken: - echtscheidingen, onrecht mbt erfenissen enz - zaken mbt ziekte en/of auto) en alleen idiote consumenten zaken vallen er nog wel onder.
Met andere woorden het hele jaar premie voor een zeer geringe dekking.
Dus wat nog overblijft is dat ik zelf een advocaat in de arm neem en naar de rechter stap.
De kosten daarvan wegen absoluut niet op tegen het eventuele voordeel dat ik er ooit mee zou kunnen behalen.
Het zou voor mij dus enkel en alleen nog maar gaan over het feit dat ik vind dat je zo niet met mensen om gaat.
Dat ze oneerlijk zaken doen en onbeschoft met mensen omgaan.
De directie van Ritel lacht zich dus te barste.
Wordt op de vingers getikt.
Past voor een half jaartje op en daarna gaan de misleidende advertenties gewoon weer lekker terug komen.
Ze lachen me letterlijk uit. Bizar en te gek voor woorden.
Pas na .... mails geven ze aan: "o ja overigens bedankt voor uw tip".
Maar goed. Ik heb mijn best gedaan.
Ik ga binnenkort op zoek naar een ander bedrijf dat me een betaalbaar abonnement aanbied dat gebruik maakt van het KPN Netwerk. .
Ik zal nooit meer gebruik maken van de diensten van Ritel.
Iedereen die het wilt horen zal ik vertellen wat een oneerlijk bedrijf Ritel is.
En de reclame code commissie is een belachelijke instelling.
Door onze regering in het leven geroepen. Een instantie die geen enkele macht heeft ter bescherming van ons burgers.
Ze mogen blijkbaar alleen maar zeggen wat ze vinden. Wijzen met hun vingertje en daar houd het verder mee op.
Je hebt wel een uitspraak van hen nodig wil je überhaupt iets kunnen doen tegen dit soort misleidende reclames.
Maar hebt er vervolgens niets aan.
Maar goed mijn energie is momenteel helemaal op.
Dus u mag hier verder over praten wat u wilt maar ik doe niet meer mee aan enige discussie hier over.
De reclamecode commissie heeft me in het gelijk gesteld.
Men vind dat Ritel misleidende reclames maakt.
Ritel heeft de advertenties ondertussen aangepast.
Ook heeft Ritel geen bezwaar gemaakt tegen de uitspraak.
Dan denk je OKE dan zullen ze me nu wel iets eerlijks aan gaan bieden.
Maar nee hoor. Hier houd het gewoon op.
Geen verontschuldiging - Geen bloemetje - Geen goh we zullen eens kijken of we iets kunnen aanbieden wat in de buurt van de advertentie komt.
GEWOON HELEMAAL NIETS
Als ik nu een eerlijk aanbod wil zal ik met de uitspraak zelf naar een advocaat moeten en naar de rechter moeten stappen.
Een advocaat van onvermogen is niet haalbaar voor mij. Niet dat ik zoveel vermogen en/of inkomen heb maar nee.
Tegenwoordig krijgt nagenoeg niemand nog hulp van een advocaat van onvermogen.
Dat is tegenwoordig alleen maar voor alleenstaanden die in de bijstand zitten of in de schuldsanering.
En juist voor hen is het niet te adviseren om een duur telefoonabonnement te nemen.
OF het hele jaar door een verzekering afsluiten die eigenlijk alleen maar voor dit soort idiote zaken gebruikt kan worden.
Zo'n verzekering heb ik dus niet want die weegt qua kosten niet op tegen het eventueel te behalen resultaat.
Rechtsbijstandsverzekeringen sluiten tegenwoordig namelijk van alles uit (denk aan familiezaken: - echtscheidingen, onrecht mbt erfenissen enz - zaken mbt ziekte en/of auto) en alleen idiote consumenten zaken vallen er nog wel onder.
Met andere woorden het hele jaar premie voor een zeer geringe dekking.
Dus wat nog overblijft is dat ik zelf een advocaat in de arm neem en naar de rechter stap.
De kosten daarvan wegen absoluut niet op tegen het eventuele voordeel dat ik er ooit mee zou kunnen behalen.
Het zou voor mij dus enkel en alleen nog maar gaan over het feit dat ik vind dat je zo niet met mensen om gaat.
Dat ze oneerlijk zaken doen en onbeschoft met mensen omgaan.
De directie van Ritel lacht zich dus te barste.
Wordt op de vingers getikt.
Past voor een half jaartje op en daarna gaan de misleidende advertenties gewoon weer lekker terug komen.
Ze lachen me letterlijk uit. Bizar en te gek voor woorden.
Pas na .... mails geven ze aan: "o ja overigens bedankt voor uw tip".
Maar goed. Ik heb mijn best gedaan.
Ik ga binnenkort op zoek naar een ander bedrijf dat me een betaalbaar abonnement aanbied dat gebruik maakt van het KPN Netwerk. .
Ik zal nooit meer gebruik maken van de diensten van Ritel.
Iedereen die het wilt horen zal ik vertellen wat een oneerlijk bedrijf Ritel is.
En de reclame code commissie is een belachelijke instelling.
Door onze regering in het leven geroepen. Een instantie die geen enkele macht heeft ter bescherming van ons burgers.
Ze mogen blijkbaar alleen maar zeggen wat ze vinden. Wijzen met hun vingertje en daar houd het verder mee op.
Je hebt wel een uitspraak van hen nodig wil je überhaupt iets kunnen doen tegen dit soort misleidende reclames.
Maar goed mijn energie is momenteel helemaal op.
Dus u mag hier verder over praten wat u wilt maar ik doe niet meer mee aan enige discussie hier over.
U heeft de mensheid een groot goed gedaan door hier naar toe te stappen. En nee, dit betekent inderdaad niet dat u krijgt wat u wilt, alleen dat de organisatie op de vingers wordt getikt.CorinaVelden schreef:En de reclame code commissie is een belachelijke instelling.
Het is niet verplicht om een advocaat in de arm te nemen indien u aan de rechter wilt vragen of u gebruik kunt maken van het misleidende aanbod dat u gedaan is, u mag zelf een zaak hiervoor aanspannen en u zelf vertegenwoordigen.