LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding of zie ik het fout

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jeffrey.kok
Contacteer:

Misleiding of zie ik het fout

Ongelezen bericht door jeffrey.kok »

Larsa telecom reparatie centrum voor Aegon.
Nadat mijn telefoon een iPhone 6S voor reparatie is opgestuurd en nooit aangekomen is
Hebben we na moeizaam overleg overeengekomen een nieuw toestel te leveren aan mij en dan begint het verhaal.
Rond 20 augustus komt het toestel binnen in een overdoos de doos van het toestel zelf is niet geseald en smerig dus eerste ? Ik haal het toestel eruit en ook deze geen zegel meer over het toestel heen verder alles netjes nieuw.
Ik wil het toestel opstarten wat niet gaat want de accu is leeg ook vreemd bij een nieuw toestel.
Wat blijkt het toestel heeft een code ik druk de standaard start code’s in 0000 en 1234 mocht niet zo zijn dus even op iTunes kijken wat er is wat blijkt het is een iPhone van merel ( geen idee wie dat is) dus alles ingepakt en bellen met Larsa.
Zij zijn verbaasd en vertellen dat hij echt nieuw is en besteld bij belcompany.
Ik breng hem zelf weer bij ze langs in Amsterdam en vertel het bovenstaande.
Ze gaan het uitzoeken en oplossen keurig denk ik dan nog.
Vervolgens twee weken later mijn nieuwe toestel ligt bij ze klaar dus ik weer naar Amsterdam en ja hoor ze hebben hem oké wel weer opengemaakt voor controle zegt ze doosje weer vies maar komt door hun werkplaats zegt ze toestel netjes in folie en onbeschadigd op dat moment nog meer te doen dus ik neem het toestel aan maar zat me niet lekker.
Na het weekend vraag ik om een bon en heb daarna telefonisch contact met Larsa.
Na wat gesproken te hebben over de bon en de gang van zaken komt er ineens een opmerking die bij mij even moest inzinken het was namelijk hetzelfde toestel als 2 weken daarvoor maar door hun terug gezet naar fabrieksinstellingen en voorzien van een plasticfolie dus nieuw.
Na onderzoek via Apple store blijkt dat het toestel op acht 8-8-2017 is verkocht door belcompany de bon van larsa is 16-08-2017 dus 8 dagen later vreemd.
Verder misleiden ze mij door twee weken te wachten voor ze hetzelfde toestel aan mij geven maar nu (wederom misleiden) door een folie op het toestel te plakken.
Ik heb ze daarover aangesproken maar zij blijven erbij dat hij nieuw is ondanks de 8 dagen verschil in aankoop het niet gesealde doosje de toestel lock en naam van merel terugzetten naar fabrieksinstellingen het proberen mij te misleiden ik niet moet zeuren vreemd aangezien ik niks geks verlang.
Belcompany heeft naar mijn idee tegen ze gelogen en hun zijn er maar in mee gegaan in plaats van een nieuwe te eisen bij belcompany.
Ben ik nou gek en moet ik niet zeuren of heb ik gelijk en proberen ze mij makkelijk weg te zetten als een zeur.

witte angora

Re: Misleiding of zie ik het fout

Ongelezen bericht door witte angora »

jeffrey.kok schreef:Larsa telecom reparatie centrum voor Aegon.
Nadat mijn telefoon een iPhone 6S voor reparatie is opgestuurd
Eerste vraag: hoe oud is/was jouw toestel?

Tweede vraag: zou het kunnen dat Belcompagny wel meer toestellen kwijtraakt, waaronder die van ene 'merel'?

jeffrey.kok
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeffrey.kok »

Mijn telefoon was al bijna twee jaar oud.
Gaat meer om het feit dat ze een nieuwe beloven en die ook besteld hebben maar door belcompany nooit als zodanig is geleverd en ik daar nu tussen zit.
Verder hebben ze mij op meerdere manieren proberen te misleiden bij larsa terwijl ze naar mijn idee gewoon een nieuwe hadden moeten eisen bij belcompany.
Het toestel is zoek geraakt tussen UPS en larsa.
Belcompany alleen in dit verhaal betrokken door de aankoop van een iPhone door larsa voor mij.

Speedy123

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lijkt me dat ze je een vervangend toestel gestuurd hebben die duidelijk niet nieuw is. Als je zwart-op-wit hebt dat ze je een nieuwe zouden leveren, dan kan je reclameren en als ze niet thuis geven, je rechtsbijstand inschakelen. Sowieso is het raar dat het vervangende toestel niet gewoon gerest en schoongemaakt was, dat is bij de zogehete 'refurbished' normaliter wel het geval.

Als jij het vervangende toestel niet van gelijke kwaliteit vind dan het toestel dat zoekgeraakt is, ook dan heb je alle recht om bij hun te reclameren. Ook in dat geval zou je kunnen overwegen om je rechtsbijstand in te schakelen indien je er met Larsa niet uitkomt.

Algemene voorwaarden zoals te vinden op de Larsa site:
Aansprakelijkheid

8. Larsa Telecom is aansprakelijk voor verlies en diefstal van het product. De toebehoren en accessoires dient de klant zelf te bewaren en niet af te geven bij de reparatie of verzending, dat geldt ook voor de originele verpakking van de producten. Hiervoor kan Larsa Telecom niet aansprakelijk worden gehouden voor de vermelde toebehoren en accessoires. Retourzendingen worden door Larsa Telecom altijd gedaan per aangetekend verzending door PostNL of DHL. Voor schadevergoeding is de koeriersdienst verantwoordelijk.

Larsa Telecom behandelt alle aangeleverde toestellen met de grootste voorzichtigheid. Sommige defecten komen pas aan het licht nadat het toestel uit elkaar wordt gehaald. Larsa Telecom kan niet aansprakelijk worden gesteld voor defecten of schades die optreden tijdens of na de reparatie, tenzij deze hun oorzaak vinden in opzet of grove schuld veroorzaakt zijn door Larsa Telecom.

Verzending

9. Larsa Telecom biedt standaard een aangetekend zending aan. Eventueel verlies of diefstal wordt door Larsa Telecom met PostNL, UPS, DPD of DHL afgehandeld. Larsa Telecom betaalt u het schadebedrag direct nadat PostNL, UPS, DPD of DHL de claim heeft afgehandeld.
Het is dus niet conform hun eigen voorwaarden dat je een tweedehandstoestel hebt gekregen, je hebt recht op het schadebedrag dat uitgekeerd is door UPS.

Gesloten