LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
In september kreeg ik via een brief van UPC te horen dat mijn modem werd vervangen door een nieuw modem. Dit modem verving het huidige modem voor telefonie en internet. Ik dacht dit is mooi. Nieuw modem met digitale telefonie, dus laat maar komen. Alles werd netjes aangesloten door een monteur en ik kon weer internetten en telefoneren. Alles werkte perfect. Tot dat ik op "Mijn UPC" ging kijken en ik zag dat ik aan een contract vast zat voor 1 jaar voor digitale telefonie. Mocht ik in dat jaar willen overstappen naar een andere provider kostte mij dit 12 x het maandabonnement vanaf nu. Hier ben ik het natuurlijk niet mee eens. Op de eerste plaats heb ik niet gevraagd om dit nieuwe modem. Ik werd wel haast gedwongen, omdat ik bij het oude modem na 31 december niet meer kon internetten en ook niet meer kon telefoneren. En op de tweede plaats ik als klant al meer dan tien jaar gebruik maak van hun telefoonabonnement en ik nergens voor getekend heb dat ik een nieuw contract ben aangegaan. Ik heb UPC daarover geinformeerd, maar heb tot op heden nog geen antwoord van UPC ontvangen. Wat kan ik verder nog ondernemen om dit probleem op te lossen? Zijn er lezers die dit probleem ook hebben gehad of nog steeds hebben?
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
Omdat ze dit 1 jaar contract pas achteraf melden is dit niet geldig.
U moest het zelf opzoeken en zij hadden wegens de huidige maandelijks opzegbare regel dit niet zonder melden mogen doen.
Dus als je weg wilt binnen 1 jaar kun je je beroepen op oude regels want ze hadden vooraf deze aanpassing moeten melden.
Verder geld na 1 jaar maandelijks opzeggen en ik denk dat dit alleen voor nieuwe klanten geld en niet voor U die al 10 jaar bij UPC zit.
Dus als ik klant word geld dit wel, maar niet voor huidige.
Als je weg zou gaan en weigerde te betalen moeten zij aantonen dat U deze voorwaarden of een melding hiervan heeft ontvangen.
Alleen een nieuw modem leveren wegens aanpassen systeem dus noodzakelijk is geen reden om zonder te melden dit door te voeren dus bij rechtszaak zult U altijd winnen.
U moest het zelf opzoeken en zij hadden wegens de huidige maandelijks opzegbare regel dit niet zonder melden mogen doen.
Dus als je weg wilt binnen 1 jaar kun je je beroepen op oude regels want ze hadden vooraf deze aanpassing moeten melden.
Verder geld na 1 jaar maandelijks opzeggen en ik denk dat dit alleen voor nieuwe klanten geld en niet voor U die al 10 jaar bij UPC zit.
Dus als ik klant word geld dit wel, maar niet voor huidige.
Als je weg zou gaan en weigerde te betalen moeten zij aantonen dat U deze voorwaarden of een melding hiervan heeft ontvangen.
Alleen een nieuw modem leveren wegens aanpassen systeem dus noodzakelijk is geen reden om zonder te melden dit door te voeren dus bij rechtszaak zult U altijd winnen.
-
- verified
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
@Xtrahans,
Je modem die je had voor telefonie is vervangen voor een nieuwer type. Er loopt een project om deze modems te vervangen. Er is inderdaad een nieuw abonnement in het systeem gezet. Je hoeft je echter geen zorgen te maken dat je een afkoopsom moet betalen bij een eventuele overstap naar een andere provider. Iedereen bij ons weet dat je contract per maand opzegbaar is.
Excuses voor de onduidelijkheid.
Je modem die je had voor telefonie is vervangen voor een nieuwer type. Er loopt een project om deze modems te vervangen. Er is inderdaad een nieuw abonnement in het systeem gezet. Je hoeft je echter geen zorgen te maken dat je een afkoopsom moet betalen bij een eventuele overstap naar een andere provider. Iedereen bij ons weet dat je contract per maand opzegbaar is.
Excuses voor de onduidelijkheid.
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
Begrijp ik dat UPC alle modems en mediabox gaat vervangen door een werkend apparaat en bedienbaar is door alle afstandsbedieningen?. ????
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
Wat een onprofessionele reactie: "Iedereen bij ons weet dat je contract per maand opzegbaar is." Wat is dat voor onzin? Daar heeft een klant geen zier aan; de contractgegevens dienen gewoon correct te zijn, en een correcte versie moet voor de klant beschikbaar zijn. Ik mag hopen dat dit een reactie van een troll is want anders is UPC nog fouter dan ik al vreesde.UPC Webcare schreef:@Xtrahans,
Je modem die je had voor telefonie is vervangen voor een nieuwer type. Er loopt een project om deze modems te vervangen. Er is inderdaad een nieuw abonnement in het systeem gezet. Je hoeft je echter geen zorgen te maken dat je een afkoopsom moet betalen bij een eventuele overstap naar een andere provider. Iedereen bij ons weet dat je contract per maand opzegbaar is.
Excuses voor de onduidelijkheid.
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
lostlovey schreef:
Wat een onprofessionele reactie: "Iedereen bij ons weet dat je contract per maand opzegbaar is."
als het wel UPC is had je dan een ander antwoord verwacht? ik dus niet
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
daar heb je inderdaad wel een punt!tiptoo schreef:
als het wel UPC is had je dan een ander antwoord verwacht? ik dus niet
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
zo zijn toch bijna alle providerslostlovey schreef:
daar heb je inderdaad wel een punt!
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
tiptoo schreef:zo zijn toch bijna alle providerslostlovey schreef:
daar heb je inderdaad wel een punt!
Inderdaad alle providers opereren op dezelfde basis, vlg mij en miljoenen anderen zit UPC aan de goede kant van de streep, een overeenkomst lezen is toch niet zo moeilijk ??.
In Brabant gooit OBN zomaar een aantal TV zenders eraf voor meer geld , het resultaat dat de klanten nog sneller afhaken
-
- verified
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
@Xtrahans,
Op basis van je nickname op dit forum kunnen we uiteraard jouw specifieke situatie niet nagaan. Indien je nog vragen hebt dan ontvangen we graag je gegevens (postcode en huisnummer) via [email protected]. Tevens kunnen we dan de contractdatum voor je aanpassen. Vermeld in je e-mail s.v.p. dat je reageert naar aanleiding van dit topic op het Tros Radar forum.
Op basis van je nickname op dit forum kunnen we uiteraard jouw specifieke situatie niet nagaan. Indien je nog vragen hebt dan ontvangen we graag je gegevens (postcode en huisnummer) via [email protected]. Tevens kunnen we dan de contractdatum voor je aanpassen. Vermeld in je e-mail s.v.p. dat je reageert naar aanleiding van dit topic op het Tros Radar forum.
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
UPC Webcare schreef:
Op basis van je nickname op dit forum kunnen we uiteraard jouw specifieke situatie niet nagaan.
en als iemand met zijn ware naam hierop zit dan? waarom kennen jullie providers niet gewoon netjes de mensen beantwoorden zodat ze niet op een forum moeten? dat zou elke provider sieren
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
TT de webcare is een dienst die tracht de lusjes aan elkaar te knopen, elke provider heeft zp,n dienst met meer of minder resultaat , laat die lui trachten hun webcare werk te doen ):(tiptoo schreef:UPC Webcare schreef:
Op basis van je nickname op dit forum kunnen we uiteraard jouw specifieke situatie niet nagaan.
en als iemand met zijn ware naam hierop zit dan? waarom kennen jullie providers niet gewoon netjes de mensen beantwoorden zodat ze niet op een forum moeten? dat zou elke provider sieren
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
is dat werk?Henri42 schreef:
TT de webcare is een dienst die tracht de lusjes aan elkaar te knopen, elke provider heeft zp,n dienst met meer of minder resultaat , laat die lui trachten hun webcare werk te doen ):(
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
dat Xtrahans dit hier neerzet is begrijpelijk, die wilt graag andwoord op zijn vraag
maar de rest van de reacties hier, en tiptoo in het bijzonder.
Ongeloofelijk, wat heeft upc u aangedaan? is het écht zo erg?
Upc webcare geeft hier wat mij betreft een nette reactie, maar dan dit?
maar de rest van de reacties hier, en tiptoo in het bijzonder.
Ongeloofelijk, wat heeft upc u aangedaan? is het écht zo erg?
Upc webcare geeft hier wat mij betreft een nette reactie, maar dan dit?
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
wakker schreef:
Ongeloofelijk, wat heeft upc u aangedaan? is het écht zo erg?
beste wakker.....upc heeft mij niks aangedaan ik vind dat providers gewoon naar de mensen zonder forum horen te reageren hoezo netjes??? tis pas netjes als mensen gewoon meteen geholpen worden zonder circus van hier
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
Veel erger zelfs dan je je kan voorstellen.is het écht zo erg?
Het is het meest arrogante onbeschofte aso instelling, en dit al jaren van zolang ze actief zijn.
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
laatst moest ik bellen, ik heb film 1, erg leuk, alleen on demand deed het niet.
zou binnen een kwartier zijn opgelost... ik dacht, echt waar?
en ja,hij deed het weer, een refresh o.i.d.
en een vriendelijke meneer. dus nee, onbeschoft niet, wie goed doet, goed ontmoet?
zou binnen een kwartier zijn opgelost... ik dacht, echt waar?
en ja,hij deed het weer, een refresh o.i.d.
en een vriendelijke meneer. dus nee, onbeschoft niet, wie goed doet, goed ontmoet?
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
wie zegt dat jij goed doet?wakker schreef: en een vriendelijke meneer. dus nee, onbeschoft niet, wie goed doet, goed ontmoet?
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
ik, kennelijk, 1 belletje en het werkt weer
Re: Nieuw UPC-modem vervangt uw huidige modems
vertel je gave aan de anderen hierwakker schreef:ik, kennelijk, 1 belletje en het werkt weer