Ik denk dat menigeen het niks uitmaakt dat grote providers hun diensten bundelen omdat de meeste mensen meerdere diensten afnemen van een aanbieder, maar dat betekent niet dat dit soort praktijken gedoogd horen te worden. Het oude Ziggo bood ook niet-Ziggo klanten abonnementen aan voor Ziggo Mobiel, maar sinds de fusie met UPC is dat niet meer mogelijk. Je moet dus al klant zijn van Ziggo om een abonnement bij Ziggo Mobiel af te kunnen sluiten. Dit lijkt op een slim verkapte vorm van koppelverkoop en dat is bij wet verboden. Ik hoop dat Radar er eens onderzoek naar kan doen want ik zou als particulier niet weten waar ik moest beginnen om dit aan de kaak te stellen.
http://imgur.com/JDo46nK
Dit is een bewijs dat het niet meer mogelijk is om een abonnement af te sluiten voor Ziggo Mobiel als niet-Ziggo klant. Wel is het mogelijk om dat via een ander een abonnement aan te vragen maar ik vind dit een beetje een omslachtige contructie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe Ziggo doet aan koppelverkoop
Re: Nieuwe Ziggo doet aan koppelverkoop
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
Re: Nieuwe Ziggo doet aan koppelverkoop
Dit is geen koppelverkoop. Het mobiele aanbod van Ziggo is sowieso niet superuniek, dat je er niet zonder kunt. Het is relatief duur voor wat je krijgt. En zelfs als zou het een geweldig aanbod zijn: een leverancier mag nog altijd bepalen aan wie hij z'n producten wil verkopen.