Beste Mensen,
ik heb een vraag.
ik werd woensdag middag gebeld door KPN
zo vrouw zegt mij naam(klopte)
ze zegt dat ik nog een vactuur moet betallen van €335,28,-
''maar hey ik ben tog nooit klant geweest bij KPN?''
dus dat zeg ik tegen die mevrouw .
1.ze zegt een adres wat me helemaal niet bekend komt.
2.ik ben nog nooit klant geweest bij KPN.
3.ik zit al ruim 6jaar bij UPC
dus dat zeg ik ook ze zei geef is uw postcode dus dat doe ik.
ze zegt u krijgt een brief thuis met een adres daar kunt uw contract wat uw heeft bij upc verzenden.
dag later (donderdag 15april)
krijg ik inderdaad een brief van ''Vesting Finance''
daar in staat dat ik nog ''335,28'' moet betallen
dus ik bel naar KPN en zeg wat er aan de hand is
de medewerker vraagt om mijn postcode en woonplaats
dus dat geef ik wat raar is hij kan gegevens niet vinden
''logies want ik ben nooit klant geweest bij hun''
hij vind het ook raar en raad me aan om is naar vesting finance
te bellen.
(Vrijdag 16april vandaag)
bel ik naar vesting finance en zeg hoe dit kan
die vraagt me naar mij postcode en dossiernummer
en die zegt dat het NIET overeenkomt dus vesting finance zegt me wij gaan voor jullie naar KPN vragen om de contract van die man die officeel nog 335,28 verschuldig is.
dus ik dacht dat komt wel goed.
maar na 2uur krijg ik een brief weer van vesting finance
daar in staat als ik vandaag dat geld niet overmaak komt de deurwaarde.
maar boven in de brief staat ( 14 april)
maar ik ben bang dat ze strks komen mijn spullen enzo pakken.
wat kan ik het beste doen?
nog een keer bellen of gewoon afwachten
want ik ga NIET iets betallen wat ik nooit heb gebruikt
in dit geval een abnoment bij KPN!
wat kan ik het beste doen nu?
of heeft er van jullie mischien ook zo iets gehad ?
alfast bedankt!.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nooit Klant geweest bij KPN tog €335.28 betallen?
-
Re: Nooit Klant geweest bij KPN tog €335.28 betallen?
zo'n vaart zal het niet lopen. Een deurwaarder zal pas actie ondernemen na een uitspraak van een rechter, daar zullen ze dus eerst heen moeten.
Als je zeker weet dat je niks met KPN te maken hebt zou ik gewoon rustig afwachten.. probeer het sowieso allemaal schriftelijk/mail te doen, sta je meteen een stuk sterker voor een rechter. Al zeg je zelf dat je nooit iets met kpn van doen hebt gehaddus dan slaat de hele vordering nergens op.
Misschien dateert de rekening van meer dan 6 jaar gelden, in dat geval is ie gewoon verjaard.
Overigens vermoed ik dat je nog gewoon te maken hebt met een incassobureau, ze gebruiken vaak hetzelfde briefpapier als de gerechtsdeurwaarder. (die afdeling hebben ze dan ook, maar daar krijg je pas in een later stadium mee te maken) Dat maakt meer indruk..
Als je zeker weet dat je niks met KPN te maken hebt zou ik gewoon rustig afwachten.. probeer het sowieso allemaal schriftelijk/mail te doen, sta je meteen een stuk sterker voor een rechter. Al zeg je zelf dat je nooit iets met kpn van doen hebt gehaddus dan slaat de hele vordering nergens op.
Misschien dateert de rekening van meer dan 6 jaar gelden, in dat geval is ie gewoon verjaard.
Overigens vermoed ik dat je nog gewoon te maken hebt met een incassobureau, ze gebruiken vaak hetzelfde briefpapier als de gerechtsdeurwaarder. (die afdeling hebben ze dan ook, maar daar krijg je pas in een later stadium mee te maken) Dat maakt meer indruk..
hallo ja dank je wel voor je reactie
dat denk ik ook ik ga maar gewoon afwachten wat ze gaan zeggen.
vesting finance zou naar kpn gaan en alles op een rijtje zette
en in die 2e bericht staat dat ze anders die geld van die dossier nummer zouden hale gelukig is die dossier nummer niet van mij
dat denk ik ook ik ga maar gewoon afwachten wat ze gaan zeggen.
vesting finance zou naar kpn gaan en alles op een rijtje zette
en in die 2e bericht staat dat ze anders die geld van die dossier nummer zouden hale gelukig is die dossier nummer niet van mij
-
Stuur ze eventueel een briefje dat je ze aansprakelijk stelt voor eventuele kosten.
Ik heb ooit iets soortgelijks meegemaakt. De bewoner voor mij kon zijn schulden niet betalen en is met de noorderzon vertrokken. Met als gevolg dat ik, als nieuwe bewoner, continue brieven kreeg, ook al omdat de bewoner voor mij zich niet had uitgeschreven bij de gemeente (om hem uitgeschreven te krijgen van mijn adres was nog een heel karwei maar dat is een heel ander verhaal).
Nadat ik alle aanmaningen voor hem keurig terug had gestuurd met uitleg kwam ik op een gegeven moment thuis om een notitie te vinden dat ik, als bewoner, nog twee dagen had om het geld over te maken voordat een deurwaarder mét politie langs zou komen om beslag te leggen. Ik heb toen een simpel briefje gestuurd met de mededeling dat ze dat mochten doen maar dan wel een claim aan de broek zouden krijgen. Nooit meer wat gehoord.
Ik heb ooit iets soortgelijks meegemaakt. De bewoner voor mij kon zijn schulden niet betalen en is met de noorderzon vertrokken. Met als gevolg dat ik, als nieuwe bewoner, continue brieven kreeg, ook al omdat de bewoner voor mij zich niet had uitgeschreven bij de gemeente (om hem uitgeschreven te krijgen van mijn adres was nog een heel karwei maar dat is een heel ander verhaal).
Nadat ik alle aanmaningen voor hem keurig terug had gestuurd met uitleg kwam ik op een gegeven moment thuis om een notitie te vinden dat ik, als bewoner, nog twee dagen had om het geld over te maken voordat een deurwaarder mét politie langs zou komen om beslag te leggen. Ik heb toen een simpel briefje gestuurd met de mededeling dat ze dat mochten doen maar dan wel een claim aan de broek zouden krijgen. Nooit meer wat gehoord.
-
Ach, ik heb wel eens een deurwaarder voor de vorige bewoner gehad toen de woning nog helemaal leeg was, op een paar verfpotten die voor het raam stonden na dan.
Dus kopie van het huurcontract voor het raam gehangen, een zeer nette ( ) brief erbij, nooit meer iets van gehoord.
Maar die man was drie maanden eerder ook met de noorderzon vertrokken. Van de gemeente kreeg ik op een gegeven moment een brief met de vraag of ik toevallig zijn adres had, dus niet. En de buren wisten het ook niet, die kwamen niet verder dan: 'hij had het altijd over Portugal'.
Dus kopie van het huurcontract voor het raam gehangen, een zeer nette ( ) brief erbij, nooit meer iets van gehoord.
Maar die man was drie maanden eerder ook met de noorderzon vertrokken. Van de gemeente kreeg ik op een gegeven moment een brief met de vraag of ik toevallig zijn adres had, dus niet. En de buren wisten het ook niet, die kwamen niet verder dan: 'hij had het altijd over Portugal'.
-
@ mr. Kamal:
Als er een echte deurwaarder aan te pas komt, moet hij jouw NAW-gegevens controleren bij de gemeente. Je kunt hem dan vragen te controleren hoe lang je al op je huidige adres woont. Als je dan ook nog kunt aantonen dat je al die tijd bij UPC zit, is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Immers, de KPN-nota betreft een ander adres. Dus als jij daar nooit gewoond hebt, en al die tijd ook nog UPC gehad hebt, zal het de deurwaarder wel duidelijk zijn dat de nota niet voor jou is, maar dat waarschijnlijk iemand anders gewoon een wanbetaler is, en de nota naar jouw adres heeft laten komen.
Bij de rechter geld hetzelfde verhaal.
Als er een echte deurwaarder aan te pas komt, moet hij jouw NAW-gegevens controleren bij de gemeente. Je kunt hem dan vragen te controleren hoe lang je al op je huidige adres woont. Als je dan ook nog kunt aantonen dat je al die tijd bij UPC zit, is het probleem waarschijnlijk opgelost.
Immers, de KPN-nota betreft een ander adres. Dus als jij daar nooit gewoond hebt, en al die tijd ook nog UPC gehad hebt, zal het de deurwaarder wel duidelijk zijn dat de nota niet voor jou is, maar dat waarschijnlijk iemand anders gewoon een wanbetaler is, en de nota naar jouw adres heeft laten komen.
Bij de rechter geld hetzelfde verhaal.
Mr.Kamal schreef:(Vrijdag 16april vandaag)
bel ik naar vesting finance
Vesting heeft toch toegezegd het te zullen uitzoeken met KPN? Die brief was al 2 dagen eerder verstuurd dan dat jij het gesprek met hen hebt gehad, dus zoals gezegd, gewoon afwachten.Mr.Kamal schreef:maar na 2uur krijg ik een brief weer van vesting finance