LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nummer anoniem/onbekend

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Paulversteeg

Nummer anoniem/onbekend

Ongelezen bericht door Paulversteeg »

Dagelijks word ik minimaal drie, maar meestal vier tot vijf keer lastig gevallen door nummer anoniem. Ik neem niet op. Nooit. Ik sta ingeschreven bij het belmeniet register. Bedrijven waar we een dienst van afnemen, een gift aan doen, bij meespelen, of waar we in het verleden iets mee te maken hebben gehad, mogen desondanks bellen. Maar ik neem niet op. Nooit. Blijkbaar dringt dat feit niet door. Ik zou groot voorstander zijn van een belmenooit register, waar ik kan aangeven door helemaal niemand gebeld te willen worden. En als dat niet haalbaar is; dames en heren marketing toppers; zou het niet op z'n minst fatsoenlijk zijn om je telefoonnummer kenbaar te maken? Of de callcenter medewerker een verhaal, inclusief telefoonnummer, op m'n voicemail te laten inspreken? Wie weet, als het een goed verhaal is, bel ik wel terug. Maar nummer anoniem neem ik niet op. Nooit!

Dat wilde ik even kwijt :(
Laatst gewijzigd door Paulversteeg op 18 feb 2014 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora

Re: Nummer anoniem/onbekend

Ongelezen bericht door witte angora »

En toen was het je beste vriendin die haar telefoon kwijt was en even snel een prepaid heeft gekocht om je te vertellen dat de auto ook gestolen is, en ze nu niet weet hoe ze thuis moet komen...

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Tja, heeft weinig zin om op deze manier je gal te spuwen. Mijn advies is: neem eens de telefoon op en lucht je hart op degene die je ongevraagd belt. Hier bereik je verder niets; anders dan mijn (en anderen misschien) mededeling. 't Kost nu alleen maar ergernis, dus neem op, scheld ze wat mij betreft uit of, nog beter: zeg "een ogenblikje" en ga vervolgens verder met wat je aan 't doen bent. Na een tijdje zal men wel hebben opgehangen.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

belmenooit register
Dan heb je ook geen telefoon meer nodig . Doe wat tenormin zegt, pak op en desnoods kwak je de hoorn er meteen weer op.

Paulversteeg

Mijn beste vriendin spreekt wat in en om een onschuldige callcenter medewerker uit te schelden; dat gaat mij wat ver. Als ik m'n verhaal hier niet kwijt kan, waar dan wel?

Neerkwakken, dat klinkt dan wel weer goed :D

En dank voor jullie reacties!

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Als ik m'n verhaal hier niet kwijt kan, waar dan wel?

Neerkwakken, dat klinkt dan wel weer goed :D

En dank voor jullie reacties!
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... lefoontjes

Daar kun je je verhaal ook kwijt, hoor. Succes :mrgreen:

Paulversteeg

tenormin schreef:
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... lefoontjes

Daar kun je je verhaal ook kwijt, hoor. Succes :mrgreen:
Thanx! Ga ik ook eens proberen.

Paulversteeg

Ik heb je tip opgevolgd en m'n verhaal bij consuwijzer neergelegd. Mocht daar een interessante reactie van komen, zal ik dat dan hier melden?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 feb 2014 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Deel bericht verwijderd. Reden: off-topic.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Paulversteeg schreef:Dagelijks word ik minimaal drie, maar meestal vier tot vijf keer lastig gevallen door nummer anoniem. Ik neem niet op. Nooit. Ik sta ingeschreven bij het belmeniet register. Bedrijven waar we een dienst van afnemen, een gift aan doen, bij meespelen, of waar we in het verleden iets mee te maken hebben gehad, mogen desondanks bellen. Maar ik neem niet op. Nooit. Blijkbaar dringt dat feit niet door. Ik zou groot voorstander zijn van een belmenooit register, waar ik kan aangeven door helemaal niemand gebeld te willen worden. En als dat niet haalbaar is; dames en heren marketing toppers; zou het niet op z'n minst fatsoenlijk zijn om je telefoonnummer kenbaar te maken? Of de callcenter medewerker een verhaal, inclusief telefoonnummer, op m'n voicemail te laten inspreken? Wie weet, als het een goed verhaal is, bel ik wel terug. Maar nummer anoniem neem ik niet op. Nooit!

Dat wilde ik even kwijt :(
Wie weet wie je belt, je kan toch niet gaan klagen als je niet ééns weet wie je probeert
te bellen ?
Ik neem voor iedereen op, als ik geen behoefte heb aan dat gesprek geef ik dat netjes aan en kwak niet de hoorn erop maar duw op het rode knopje. :wink:

Paulversteeg

Chocomelk schreef:Wie weet wie je belt, je kan toch niet gaan klagen als je niet ééns weet wie je probeert
te bellen ?
Ik neem voor iedereen op, als ik geen behoefte heb aan dat gesprek geef ik dat netjes aan en kwak niet de hoorn erop maar duw op het rode knopje. :wink:
Dat heb ik gedaan, opnemen, maar dat viel toch elke keer tegen. En zelfs "ophangen" valt dan niet mee. Of heb jij betere ervaringen?

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

Ik neem onbekende nummers ook niet op ,behalve als ze heel lang blijven "rinkelen", dan is het vaak een kennis van me die zijn/haar nummer heeft afgeschermd.
De ervaring leert dat onbekende telefoontjes die maar een keer of vier overgaan, meestal ongewenst zijn.
Laatst nog een aardige meneer van een krant gevraagd of ie een momentje had en daarna het toestel bij de radio gelegd, na een minuut of tien leggen ze meestal wel op.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

marnix schreef:Ik neem onbekende nummers ook niet op ,behalve als ze heel lang blijven "rinkelen", dan is het vaak een kennis van me die zijn/haar nummer heeft afgeschermd.
De ervaring leert dat onbekende telefoontjes die maar een keer of vier overgaan, meestal ongewenst zijn.
Laatst nog een aardige meneer van een krant gevraagd of ie een momentje had en daarna het toestel bij de radio gelegd, na een minuut of tien leggen ze meestal wel op.
hoe weet u dat die nummers die maar een paar keer overgaan ongewenst zijn?
u hebt immers niet opgenomen.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Meerdere berichten verwijderd. Reden: off-topic.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Paulversteeg schreef:
Chocomelk schreef:Wie weet wie je belt, je kan toch niet gaan klagen als je niet ééns weet wie je probeert
te bellen ?
Dat heb ik gedaan, opnemen, maar dat viel toch elke keer tegen. En zelfs "ophangen" valt dan niet mee. Of heb jij betere ervaringen?
Wat is het probleem met "ophangen"? Er staat toch niemand naast je die dat tegenhoudt?

marnix

Ongelezen bericht door marnix »

ruud_a schreef:
marnix schreef:Ik neem onbekende nummers ook niet op ,behalve als ze heel lang blijven "rinkelen", dan is het vaak een kennis van me die zijn/haar nummer heeft afgeschermd.
Vergat ik erbij te zeggen, normale mensen laten hem meestal veel langer overgaan ,de ongewenste bellers haken na een een keer of vier af. En ze proberen het dagen achtereen.
Ik vermoed trouwens dat een computer voor die mensen belt ,heel soms nam ik wel op en dan merk je soms dat de geachte beller min of meer verrast wordt door het opnemen.

Paulversteeg

GJvdZ schreef:
Paulversteeg schreef:
te bellen ?
Wat is het probleem met "ophangen"? Er staat toch niemand naast je die dat tegenhoudt?
Het waren vaak nogal vasthoudende types en als ik dan probeerde het gesprek netjes af te ronden, dan lukte dat niet zo maar.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Het waren vaak nogal vasthoudende types en als ik dan probeerde het gesprek netjes af te ronden, dan lukte dat niet zo maar.
Dat hoeft niet hoor, gewoon geen belangstelling zeggen, en afbreken. Is toch wel iets van jou , want zo moeilijk is nee zeggen niet.

ruud_a

Ongelezen bericht door ruud_a »

marnix schreef:
ruud_a schreef:
Vergat ik erbij te zeggen, normale mensen laten hem meestal veel langer overgaan ,de ongewenste bellers haken na een een keer of vier af. En ze proberen het dagen achtereen.
Ik vermoed trouwens dat een computer voor die mensen belt ,heel soms nam ik wel op en dan merk je soms dat de geachte beller min of meer verrast wordt door het opnemen.
ik moet toch wel een weinig nieuwsgierig mens zijn.
de telefoon binnen vier keer bellen opnemen.
ik geloof niet dat dit mij ooit overkomen is.
ik hoop altijd maar dat hij zal stoppen met bellen voor ik er in de buurt ben.
als het echt belangrijk is houden ze wel vol, of sturen een mailtje

Gesloten