LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nummerportering KPN nooit doorgekomen

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
egni87

nummerportering KPN nooit doorgekomen

Ongelezen bericht door egni87 »

Geachte Forumleden,

op 24 januari 2009 heb ik een nieuw abonnement afgesloten met nummerportering bij KPN HI. Dit nieuwe abonnement zou op 15 mei 2009 in gaan. toen op 18 mei 2009 het nieuwe abonnement nog niet ingegaan was, ben ik terug gegaan naar the phone house, waar ik het abonnement had afgesloten. Na heel veel contact met KPN HI bleek uiteindelijk dat de aanvraag voor nummerportering nooit is doorgekomen, en dat ik tot 27 augustus vast zit aan mijn dure oude abonnement, omdat er bij KPN een fout is gemaakt.

Inmiddels zijn we bijna 5 maanden verder, en is er nog geen uitzicht op een oplossing. De doorlooptijd van klachten is bij KPN HI 20 werkdagen, wat betekent dat mijn klacht op 11 juli 2009 afgehandeld moet zijn.

Aangezien ik er geen vertrouwen in heb dat alles goed wordt opgelost, wil ik mijn abonnement ontbinden op basis van contractbreuk, ik heb een contract getekend voor een abonnement dat op 15 mei in zou gaan, niet op 27 augustus. KPN houdt echter vast aan de 20 werkdagen doorlooptijd, tussentijds kunnen zij niets doen zeggen ze.

Wat zijn mijn rechten in deze?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Met vriendelijke groet,

Egni87

TdeHond

Re: nummerportering KPN nooit doorgekomen

Ongelezen bericht door TdeHond »

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.

Misschien vlot het in werking stellen van uw nieuwe abonnement vlotter als u in gebreke stelt en vervolgens uw abonnement beëindigt mocht uw provider u niet tegemoet komen.
Ik zou ook om restitutie van teveel betaalde abonnementsgelden vragen omdat het later ingaan van uw abonnement aan de provider te wijten is.

Gesloten