Vandaag bekeek ik de mobiele facturen op mijn Vodafone. Dit doe ik eens per maand. Nu zag ik dat afgelopen maand extra geld was afgeboekt. Via de website van mijnVodafone zag ik dat ik een abonnement heb op een mobiele internetdienst WiKi-leaks.mobi. Deze kost 5 euro per week. Ik heb dat abonnement nooit aangevraagd. De website kwam mij niet bekend voor.
Op de factuur van Vodafone staat dat ik naar Payinfo.nl moet gaan. Via Payinfo kreeg ik een sms met daarin een persoonlijke link. Hier zag ik dat ik een abonnement had op WiKi-leaks.mobi. Ook zag ik hier afschriften van WiKi-leaks.
Vreemd genoeg wordt er elke week geld afgeboekt. 13-1 om 13h16, 20-1 om 13h30, 27-1 om 13h45 enz. Steeds een kwartier later.
Ik ben nu 25 euro kwijt.
Ook kon ik mij afmelden bij WiKileaks. Dit heb ik dus direct gedaan!
Op de website van Payinfo staat dat ik een klacht kan indienen bij Vodafone. Een commissie handhaving gaat het dan bekijken. De consument kan zelf niet een klacht indienen. De klacht indienen kan helaas niet vandaag (zondag).
Zijn er nog meer mensen die dezelfde problemen hebben.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onbekend abonnement op wiki-leaks.mobi via Vodafone
Re: onbekend abonnement op wiki-leaks.mobi via Vodafone
Bij mij ook ben een zakelijke klant en controleer niet iedere maand de factuur.
Vanaf eind november tot nu ieder week €5,- afgeschreven totaal dus €65,-
Vanaf eind november tot nu ieder week €5,- afgeschreven totaal dus €65,-
-
Vandaag kwamen wij er ook achter dat er via wiki-leads.mobi wekelijks 5 euro wordt afgeschreven vanaf 25 december 2013. Gebeld met Vodafone, zei vertelden dat we waarschijnlijk ergens op internet op geklikt hebben. Vodafone kon voor ons niet bij payinfo.nl de dienst stopzetten omdat ze vandaag al te vaak ingelogd hadden. Wij konden wel inloggen en hebben het zelf stop gezet. Wel heeft Vodafone voor ons een klacht omtrent contentdiensten doorgezet. Waarschijnlijk duurt het 3 a 4 weken voordat we er iets van terug horen. Mogelijk wordt er een bedrag terug gestort.
Wat bijzonder is aan deze casus is dat het eerste kerstdag was en we uit eten waren op het tijdstip. Mijns inziens kunnen we het dus niet aangeklikt hebben op internet! Als ik kijk, op de vodafonefactuur, naar het dataverkeer op die dag, hebben we ruim voor en na het tijdstip van afschrijven dataverkeer gehad via vodafone. Erg vreemd allemaal!
Wat bijzonder is aan deze casus is dat het eerste kerstdag was en we uit eten waren op het tijdstip. Mijns inziens kunnen we het dus niet aangeklikt hebben op internet! Als ik kijk, op de vodafonefactuur, naar het dataverkeer op die dag, hebben we ruim voor en na het tijdstip van afschrijven dataverkeer gehad via vodafone. Erg vreemd allemaal!
je krijgt niets terug van Voda. Ze schuiven de schuld gewoon naar jou. Ik vind het sowieso erg vreemd dat een bedrijf zomaar geld bovenop je tel-factuur kan drukken.
chris10tje schreef:Vandaag kwamen wij er ook achter dat er via wiki-leads.mobi wekelijks 5 euro wordt afgeschreven vanaf 25 december 2013. Gebeld met Vodafone, zei vertelden dat we waarschijnlijk ergens op internet op geklikt hebben. Vodafone kon voor ons niet bij payinfo.nl de dienst stopzetten omdat ze vandaag al te vaak ingelogd hadden. Wij konden wel inloggen en hebben het zelf stop gezet. Wel heeft Vodafone voor ons een klacht omtrent contentdiensten doorgezet. Waarschijnlijk duurt het 3 a 4 weken voordat we er iets van terug horen. Mogelijk wordt er een bedrag terug gestort.
dan zou u ook uw telefoonnummer nog ingevoerd moeten hebben, want met ergens op klikken kan dat niet bekend zijn.
-
Vodafone heeft het hele bedrag dat afgeschreven is vergoed! Wel de opmerking dat dit eenmalig is.
Chapeau voor Vodafonechris10tje schreef:Vodafone heeft het hele bedrag dat afgeschreven is vergoed! Wel de opmerking dat dit eenmalig is.