LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbekend nummer

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Ursie

Onbekend nummer

Ongelezen bericht door Ursie »

Goedendag,

Ik heb een vraag ten aanzien van onbekende nummers. Ik ben vandaag meerdere keren gebeld waar ik niet van gediend was. Tijdens dit gesprek zijn er zelfs bedreigingen tegen over mij geuit. Nu wil het geval dat ik denk dat het door kinderen gedaan is en het waarschijnlijk geen enkele vorm van een serieze bedreiging is. Nu ben ik niet gediend van dit soort kattekwaad en wil de desbtreffende persoon daar dan ook graag direct op aan kunen spreken. Alleen heeft de desbtreffende persoon het meesturen van zijn nummer uit staan. Is er voor mij enige mogelijkheid om te achterhalen met welk nummer ik gebeld ben ? Ik hoef geen NAW gegevens te hebben van desbetrffende persoon ik wil alleen zijn nummer hebben.

MvG

Gefrustreerde telefoon eigenaar

caruso

Re: Onbekend nummer

Ongelezen bericht door caruso »

Deze gegevens zijn voor U niet te achterhalen. Het gaat hier niet om een ernstige zaak (in de ogen van Justitie) dus zij zullen ook geen actie ondernemen. Ook Uw provider zal U de gegevens niet (mogen) dan wel kunnen verstrekken.

Ursie

Ongelezen bericht door Ursie »

Dus als ik het goed begrijp is dit soort gedraag dus gewoon toegestaan in onze maatschappij ? en daar is als individu dus niets aan te doen ? maar dan ook werkelijk helemaal niets ik begrijp niet helemaal waarom dit soort gegevens niet normaal vrijgegeven worden wat is het bezwaar van een nummer ? ik bedoel ze hadden mijn nummer toch ook al die onder diezelfde privacy wergevingen beschermd was als hun nummer toch ???

caruso

Ongelezen bericht door caruso »

Juist, men heeft zich te houden aan de wet op de privacy. Alleen de overheid (lees Justitie) kan dat in sommige gevallen opheffen, maar daar is in Uw geval geen dringende noodzaak aanwezig.

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

KPN Kan in gevallen van ernstige bedreiging contact opnemen met degenen die de bedreigingen uiten.

Sometimes

Ongelezen bericht door Sometimes »

Ik weet niet of u klant van KPN bent, maar daar was (in ieder geval vroeger) de mogelijkheid om tijdelijk - bij ons was het een week - een kastje aangesloten te krijgen die al het binnenkomende telefoonverkeer registreert. Na elk telefoontje moest er een knop ingedrukt worden en een notitie gemaakt worden.

Met deze gegevens kon KPN dan de bellende partij benaderen. Gegevens van deze partij worden niet gegeven, het kan wel zo ver gaan dat de gegevens aan de politie doorgegeven worden.

Een onderdrukt nummer is voor een particulier niet te achterhalen, maar voor een telefoonmaatschappij natuurlijk wel.

Gesloten