LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onbekende afschrijving van C-Date

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Jord2504

Onbekende afschrijving van C-Date

Ongelezen bericht door Jord2504 »

Beste iedereen,

Heeft er toevallig iemand ervaring met C-Date? En heeft diegene ook tips, of weet wat ik moet doen?

Er is begin deze maand een bedrag van mijn rekening afgeschreven, ik heb deze betaling meteen teruggeboekt en C-date een email gestuurd
([email protected]). Deze mail heb gestuurd op 06-0-2017 maar heb hier geen reactie op gekregen. Ook wilde ik kijken op de site of ik een account heb, maar kan daar op geen en manier inloggen. Ik heb ook in al mijn email zitten zoeken naar activatiemails maar ook niks gevonden.
Nu vandaag 14-06-2017 krijg ik een automatische mail van c-date of ik voor 20-06-2017 een openstaand bedrag plus kosten wil betalen, als ik dit niet doe gaan ze een ze derde inschakelen en zijn de kosten voor mij.

Ik vind dit allemaal heel raar, ik weet dat ik ooit op de site heb gekeken, maar heb nooit bankgegevens doorgegeven, laat staan een automatisch incasso.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen want ik heb geen account en kan de centen ook niet missen als ik eerlijk ben.

taxikemperman

Re: Onbekende afschrijving van C-Date

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Heb je dit al geprobeerd?
Ga naar inlogscherm.
Klik op wachtwoord vergeten
En volg instructies.
U krijgt dan vanzelf verdere instructies.
Emailadres niet bekend?
Maak een screenshot en bewaar dit voor eventuele volgende stappen

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niets betalen. U kunt ze een mail sturen en vragen om de aankoopgegevens (welke er waarschijnlijk niet zijn). Men kan inschakelen wie ze willen, maar als men geen zaak heeft, dan zal men u nooit voor het gerecht sturen en zal het bij loze aanmaningen blijven van een incassobureau (dat waarschijnlijk van dezelfde eigenaar is).

Jord2504

Ongelezen bericht door Jord2504 »

@taxikemperman dat is nou juist het probleem, er is geen inlogscherm, alleen een groot menu waar je je in kan schrijven.

@Nijogeth ik heb indd al 2 mails gestuurd met de vraag naar uitleg, maar krijg geen reactie. Dus niet betalen?
Heb je hier zelf ook ervaring mee?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jord2504 schreef: @Nijogeth ik heb indd al 2 mails gestuurd met de vraag naar uitleg, maar krijg geen reactie. Dus niet betalen?
Heb je hier zelf ook ervaring mee?
Zelf geen ervaring mee gelukkig, maar het forum hier staat vol met meldingen van mensen die een onterechte incasso kregen met uiteindelijk de dreiging dat men een incassobureau in zal schakelen. Veelal zitten deze bureau's dan met dezelfde eigenaar als het bedrijf dat het geld claimt. Veel mensen betalen, omdat ze onder druk gezet worden (ook al hebben ze helemaal geen product of dienst afgenomen). Mensen die niet betalen worden nooit voor de rechter gesleept, omdat zulke schimmige bedrijfjes geen bewijs kunnen overleggen. Maar dat is alleen als je 100% zeker bent dat er niets afgenomen.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Jord2504 schreef:ik heb indd al 2 mails gestuurd met de vraag naar uitleg, maar krijg geen reactie. Dus niet betalen?
Welnee, gewoon betalen. Weet je wat, betaal het dubbele. Hartstikke betrouwbaar, doet elk bedrijf, geld eisen maar nergens op reageren.

Ik ben bewust sarcastisch. Natuurlijk is dit zo fout als wat. Ze schrijven geld af zonder toestemming, gaan direct dreigen als je de afschrijving storneert, maar geven niet thuis als je daar vragen over stelt. Bekijk het zelf eens vanaf een afstand, zou iemand een poot hebben om op te staan?

kuklos

Nijogeth schreef:Maar dat is alleen als je 100% zeker bent dat er niets afgenomen.
Dit moeten we even corrigeren als er niets is besteld. Als je iets bestelt, maar het niet afneemt dan ben je wel degelijk verplicht tot betalen.

Verwijderd

Ongelezen bericht door Verwijderd »

@Jord2504

Dat menu waar je je in kan schrijven is ook het inlogmenu. Er staat in het midden rechtsonder "Al lid? AANMELDEN". Als u daar op klikt komt het inlogscherm naar voren. Voer daar uw emailadres eens in en druk op "wachtwoord vergeten".

12Click

Ongelezen bericht door 12Click »

Aan de TS hoe komt men aan Uw bankrekening nummer als ik dat mag vragen ?
En indien er geld is afgeschreven , lijkt het mij dat ze daar toestemming van Uw bank voor hebben.
U heeft waarschijnlijk in het verleden hun een machtiging gegeven , voor iets ?

Jetsertje

Ongelezen bericht door Jetsertje »

12Click schreef:Aan de TS hoe komt men aan Uw bankrekening nummer als ik dat mag vragen ?
En indien er geld is afgeschreven , lijkt het mij dat ze daar toestemming van Uw bank voor hebben.
U heeft waarschijnlijk in het verleden hun een machtiging gegeven , voor iets ?
Nergens voor nodig. Je hebt enkel een IBAN nodig en een bedrijf dat automatische incasso's kan incasseren om te voldoen. En zo moeilijk hoeft het niet te zijn die IBAN's ergens vandaan te halen. Die krijg je bijvoorbeeld zo als je op marktplaats zegt iets te willen kopen.

Maar voor een bedrijf is het natuurlijk beter om ervoor te zorgen dat die klant het zelf op bijvoorbeeld de website invult. Wil nog niet zeggen dat de incassering daarmee terecht is.

Het incassobureau zal ook wel van dezelfde eigenaar zijn. Komt vaker voor: viewtopic.php?f=36&t=170297#p2368997

12Click

Ongelezen bericht door 12Click »

Jetsertje schreef :

"Nergens voor nodig. Je hebt enkel een IBAN nodig en een bedrijf dat automatische incasso's kan incasseren om te voldoen. En zo moeilijk hoeft het niet te zijn die IBAN's ergens vandaan te halen. Die krijg je bijvoorbeeld zo als je op marktplaats zegt iets te willen kopen."

Ik kan niet uit het bericht van de TS halen dat het bedrag door een incassoburo van zijn rekening is afgschreven.Sterker nog , C - Date geeft aan , dat ze een 3e partij zullen inschakelen wanneer het bedrag niet wordt betaald.
Moeten zij dus zelf al over zijn rekening nummer en naam beschikken.

kuklos

12Click schreef:Jetsertje schreef :

"Nergens voor nodig. Je hebt enkel een IBAN nodig en een bedrijf dat automatische incasso's kan incasseren om te voldoen. En zo moeilijk hoeft het niet te zijn die IBAN's ergens vandaan te halen. Die krijg je bijvoorbeeld zo als je op marktplaats zegt iets te willen kopen."

Ik kan niet uit het bericht van de TS halen dat het bedrag door een incassoburo van zijn rekening is afgschreven.
Dat zegt Jetsertje dan ook niet.

Gesloten