LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongewenst abonnement pcveilig van KPN

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
melle10

ongewenst abonnement pcveilig van KPN

Ongelezen bericht door melle10 »

Ik kreeg 14 juli jl. een mailtje van KPN dat de activeringscodes van het door mij bestelde PC veilig klaar stonden, en ik werd vriendelijk bedankt voor het aanvragen van het abonnement. Het vreemde is dat ik nooit een abonnement heb aangevraagd. Ik heb meteen een mailtje teruggestuurd met het bericht dat ik dit niet heb aangevraagd en onmiddellijke stopzetting wil en geen cent wens te betalen. ( Ik heb het dus ook niet geactiveerd!!!) Het antwoord was; wij zullen uw abonnement stopzetten, en dit zal schriftelijk worden bevestigd. Hierop kreeg ik een paar dagen later een brief, waarin ik nogmaals werd verwelkomd als klant. Wederom een mail gestuurd en als antwoord weer de mededeling; we zullen uw abonnement stopzetten. Vervolgens krijg ik op 27 juli een factuur voor PC veilig :evil: Gebeld dat ik dit niet wens te betalen en ook dat ik deze handelswijze ronduit onbeschoft vind. De man van klantenservice vertelde dat hij het recht ging zetten.
Helaas is het bedrag toch afgeschreven :twisted: Ik heb dus net weer gebeld met KPN, (het is een bedrag van niks, maar het gaat me om het principe). Nu werd mij verteld dat het bedrag niet gecrediteerd kon worden, maar dat ik wel een presentje kon krijgen voor het ongemak........ :?
Volgens mij worden dit soort activiteiten in het WvSr in bepaalde artikelen beschreven, maar blijkbaar komt KPN hier gewoon mee weg.
Laatst gewijzigd door melle10 op 05 aug 2011 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske

Re: ongewenst abonnement pcveilig van KPN

Ongelezen bericht door ciske »

storneren dan ben je van ze af, niks aangevraagd is ook niks betalen.

melle10

Dat heb ik inderdaad ook gedaan, ben benieuwd of ik daar nog een reactie op krijg :wink:

ciske

melle10 schreef:Dat heb ik inderdaad ook gedaan, ben benieuwd of ik daar nog een reactie op krijg :wink:

ze zullen het heus wel proberen kpn kennende maar nogmaals als je niks hebt aangevraagd dan ook geen betaling toch? :wink:

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

melle10 schreef:Ik kreeg 14 juli jl. een mailtje van KPN dat de activeringscodes van het door mij bestelde PC veilig klaar stonden, en ik werd vriendelijk bedankt voor het aanvragen van het abonnement. Het vreemde is dat ik nooit een abonnement heb aangevraagd. Ik heb meteen een mailtje teruggestuurd met het bericht dat ik dit niet heb aangevraagd en onmiddellijke stopzetting wil en geen cent wens te betalen. ( Ik heb het dus ook niet geactiveerd!!!) Het antwoord was; wij zullen uw abonnement stopzetten, en dit zal schriftelijk worden bevestigd. Hierop kreeg ik een paar dagen later een brief, waarin ik nogmaals werd verwelkomd als klant. Wederom een mail gestuurd en als antwoord weer de mededeling; we zullen uw abonnement stopzetten. Vervolgens krijg ik op 27 juli een factuur voor PC veilig :evil: Gebeld dat ik dit niet wens te betalen en ook dat ik deze handelswijze ronduit onbeschoft vind. De man van klantenservice vertelde dat hij het recht ging zetten.
Helaas is het bedrag toch afgeschreven :twisted: Ik heb dus net weer gebeld met KPN, (het is een bedrag van niks, maar het gaat me om het principe). Nu werd mij verteld dat het bedrag niet gecrediteerd kon worden, maar dat ik wel een presentje kon krijgen voor het ongemak........ :?
Volgens mij worden dit soort activiteiten in het WvSr in bepaalde artikelen beschreven, maar blijkbaar komt KPN hier gewoon mee weg.
Vraagje hoe komt KPN aan je banknummer met een machtiging ?

melle10

Ze hebben een machtiging gekregen voor digitenne. Dus ze hebben die gegevens gewoon overgenomen, zonder toestemming van mij. Dit mag volgens mij niet, omdat het om een ander product gaat dan waar ik de machtiging voor heb afgegeven. Dus ook dit is mijns inziens een onrechtmatige handeling van KPN.

ciske

Dus ook dit is mijns inziens een onrechtmatige handeling van KPN
klopt die machtiging is alleen voor digitenne , dus inderdaad misbruik van KPN.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

ciske schreef:
Dus ook dit is mijns inziens een onrechtmatige handeling van KPN
klopt die machtiging is alleen voor digitenne , dus inderdaad misbruik van KPN.
Ciske je herhaalt wat de TS al schreef :lol:

Ts als het allemaal zo duidelijk is zou ik het afgeboekte berag via de bank storneren en de betreffende machtiging intrekken :wink:

ciske

Ts als het allemaal zo duidelijk is zou ik het afgeboekte berag via de bank storneren en de betreffende machtiging intrekken

Dit advies Henri .....was al gegeven!

melle10

melle10 schreef:Dat heb ik inderdaad ook gedaan, ben benieuwd of ik daar nog een reactie op krijg :wink:
Die reactie is binnen, namelijk; " of ik gauw zorg wilde dragen voor betaling van het openstaande bedrag, anders kunnen ze eventuele overige diensten van kpn stopzetten".

Dat beloofde presentje ivm het ongemak dat mij eerder was beloofd heb ik trouwens nog steeds niet ontvangen :?

Best wel klantvriendelijk hoor dat KPN

Gesloten