LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ongewenste sms berichten van Content

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Marleenknapen

Ongewenste sms berichten van Content

Ongelezen bericht door Marleenknapen »

Beste redactie,

Ook ik ben getroffen door de zwendelpraktijken van Content en Vodafone. Ik heb mij nooit ergens voor aangemeld en toch ontvang ik nu ook al 2 maanden ongewenste dienstberichten van Content Netsize SA.
Deze berichten komen over het algemeen 's avonds en vaak ook midden in de nacht binnen. Als klant ben je je nergens van bewust en wis je deze berichten, maar vervolgens schrik je als je de rekening binnenkrijgt van zo'n 110, 08 euro.

In de maand September heb ik 7 dienstberichten ontvangen en in de maand Oktober liep dit al op tot 13 dienstberichten, welke elke keer 3,78 euro per ontvangen bericht hebben gekost. Met schrik zie ik al de rekening van November tegemoet.

Ik heb de sms dienstenfilter ingesteld en volgens hen site zal je binnen uiterlijk 3 dagen geblokkeerd worden voor alle ongewenste sms diensten.

Verder heb ik nog de volgende vraag:
Ik ben van plan om het afgeschreven bedrag bij de bank terug te vorderen. Daarna maak ik het maandelijkse bedrag - het bedrag aan ongewenste sms dienstberichten over aan Vodafone. Hoe sterk sta ik in deze handelswijze volgens jullie?

Ik hoop echt dat jullie dit onder de aandacht willen brengen, aangezien het gewoon oplichterij is en dit gestopt moet worden.

Met vriendelijke groet,
Marleen

quantas01

Re: Ongewenste sms berichten van Content

Ongelezen bericht door quantas01 »

Het is geen oplichterij dat roept nl iedereen die achteraf de rekening ziet.
Jij of iemand die je telefoon geleend heeft evt heeft je aangemeld.

afmelden gaat ook handig maar ja als je die berichten wist en dus niks leest ja eigen schuld dan.

IMSIMS

Re: Ongewenste sms berichten van Content

Ongelezen bericht door IMSIMS »

Ik heb ook gemerkt dat op mijn Vodafone rekeningen iedere keer een bedrag rond de 50 euro als overige content werden doorbelast. Dat is bijna meer dan mijn abonnementsbedrag. Deze week kreeg ik weer een rekening en daar stond het weer op vermeld. Ik heb daarop Vodafone gebeld en ik kon mij afmelden via http://www.smsdienstenfilter.nl. Dit heb ik gedaan en het zou nu 3 dagen duren voordat het geblokkeerd is. Ik wacht dus vol spanning af als ik de berichten hieronder zie. Ik ben vervolgens ook naar een Vodafone winkel gegaan en gevraagd wie mij dan die smsjes zou sturen (zoveel sms ik niet en ik ontvang er ook zelden een). Het zou afkomstig zijn van Netsize SA. De man van de Vodafone winkel gaf te kennen dat ik waarschijnlijk ooit eens een smsje heb gestuurd naar een prijsvraag of iets dergelijks of mijn 06-nummer heb doorgegeven en op die manier kom je blijkbaar in een betaalbestand waar je dus niet zomaar meer vanaf komt. Het blijkt dat ik dus al 4 maanden zo'n 50 euro teveel betaal.

Gesloten